updated 1:35 PM CET, Dec 10, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Sprawnie i oszczędnie

  • Napisane przez Witold Kołodziej
  • Dział: Biznes
Wyróżniony Sprawnie i oszczędnie

Zarządzanie dużymi biurowymi kompleksami, to nie tylko powierzchnie, które sprawny administrator musi wynająć możliwie dużej liczbie firm i instytucji. To także szereg prowadzonych działań, bez których nieruchomość może szybko stracić nie tylko biznesowe znaczenie, ale też zaufanie obecnych i przyszłych najemców.

Dla większości przedsiębiorców siedziba firmy jest traktowana priorytetowo jako miejsce reprezentacyjne. To właśnie w jej wnętrzach często zawierane są kluczowe umowy, nawiązuje się ważne kontakty. Nowy kontrahent już od progu musi być przekonany, że czeka go współpraca z profesjonalistami.
Za tzw. dobre wrażenie odpowiada po części sam wynajmujący, jednak najważniejsza rola, leży po stronie administracji obiektu. – W tej branży liczą się szczegóły – mówi Aleksander Kołodziej, ekspert rynku nieruchomości. – Opłacalne zarządzanie obiektem, to ciągłe inwestycje i umiejętność generowania oszczędności na dynamicznym rynku usług, dotyczy to m.in. mediów czy serwisów budowlanych.
Administrowanie tak trudnym obiektem, jakim jest kompleks biurowy, można zlecić na zewnątrz wyspecjalizowanej firmie, których nie brakuje w naszym kraju. Jednym z liderów na rynku jest spółka Conection, działająca na terenie Kraków Business Park, jednego z najnowocześniejszych centrów biurowych w tej części Europy. Firma zajmuje się m.in. eksploatacją i obsługą techniczną nieruchomości, prowadzeniem dokumentacji, a także zarządzaniem kosztami. To ostatnie działanie jest szczególnie ważne. - Dzięki umiejętnemu inwestowaniu środków finansowych właścicieli oraz ograniczeniu kosztów administracyjnych do niezbędnego minimum, pieniądze zaoszczędzone w ten sposób przeznaczane mogą być na wykonanie zaległych lub planowanych remontów oraz inwestowanie w podnoszenie wartości estetycznych i ekonomicznych nieruchomości – mówią przedstawiciele firmy.
{jumi [*9]}

Warszawa