updated 2:34 AM CEST, Sep 25, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Przywileje czy prywatyzacja

  • Napisane przez Krzysztof Przybył
  • Dział: Biznes
Wyróżniony Przywileje czy prywatyzacja www.twojakolej.pl

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że związkowe groźby „gorącej" jesieni nie były słowami rzucanymi na wiatr. Skutki politycznych przepychanek syndykalistycznych radykałów, i w rezultacie strajków i protestów, finalnie odczują wszyscy obywatele.

Jeszcze gorzej, gdy strajkowy pistolet używany jest jako argument – ostateczny – w rozmowach o prywatyzacji państwowych firm. Ktoś powie, że to już przeszłość, że tak bywało przed kilkunastu laty? Nic bardziej mylnego, co pokazuje gęstniejąca atmosfera wokół prywatyzacji PKP Cargo.
Komfort zasiadania w fotelu prezesa PKP jest bardzo podobny do komfortu sprawowania funkcji ministra zdrowia. Syzyfowy wysiłek uporządkowania tego, co nawarstwiało się przez całe dziesięciolecia, nieuniknione spory z licznymi, wpływowymi grupami i konieczność wielkiego dystansu do tego, co się o sobie słyszy. Szczególnie ze strony związkowców.
Restrukturyzacja polskiej kolei wielu osobom wydaje się uciążliwym projektem. Jednak, krok po kroku, miejsce po miejscu, udaje się nie tylko uporządkować zaszłości, ale także wyprowadzić poszczególne spółki na prostą. Co więcej, okazuje się, że w przypadku, gdy spółka stoi przed alternatywą: albo dokonania zmiany (bolesne, lecz niezbędne), albo likwidacji – nawet związkowcy, acz niechętnie, idą na ustępstwa. I tak było właśnie z restrukturyzacją PKP Cargo, które dziś skutecznie konkuruje z wielkimi europejskimi przewoźnikami.
Dalszym, równie ważnym, krokiem ma być prywatyzacja spółki. W czwartym kwartale bieżącego roku Cargo miało trafić na giełdę, co z pewnością byłoby jednym z najważniejszych tegorocznych wydarzeń na warszawskim parkiecie. Tak właśnie – „byłoby" a nie „będzie", gdyż wiele wskazuje, że związkowcom skutecznie uda się cały proces opóźnić. Władze spółki, jak twierdzą związkowcy, próbują przy okazji oszukać załogę.
Na czym to oszustwo ma polegać? Na skandalicznych, zdaniem działaczy, propozycjach dla załogi. Takich, jak trzyletnia gwarancja zatrudnienia, wypłata 120 mln zł tytułem premii prywatyzacyjnej dla wszystkich zatrudnionych i przeznaczeniu około 250 mln zł wpływów z prywatyzacji na Fundusz Własności Pracowniczej. To mało!? Związkowcy doskonale wiedzą, że bez podpisania paktu gwarancji pracowniczych z ich organizacjami plan prywatyzacji może trafić do kosza.
Jak pokazują badania - związki zawodowe systematycznie tracą wizerunkowo. Tylko co dwudziesty Polak należy do związków, co stawia Polskę – kolebkę „Solidarności" – w gronie najmniej uzwiązkowionych państw Europy. Działaczom powinna zapalić się czerwona lampka: tylko skuteczna walka ze stereotypem (niestety, często uzasadnionym) związkowca, który myśli jedynie o własnych przywilejach, może spowodować odwrócenie tego trendu.
Awantura wokół prywatyzacji PKP Cargo nie pozostawia miejsca na optymizm. Być może uda się wymusić kilkanaście milionów więcej, być może uda się opóźnić prywatyzację o kilka lub kilkanaście miesięcy. Pamiętać jedynie należy, że zagraniczni konkurenci polskiej spółki zacierają już ręce: najlepszy lobbysta nie będzie tak skuteczny we wspieraniu ich biznesu, jak nasz krajowy, związkowy dygnitarz.

http://krzysztofprzybyl.natemat.pl/68189,przywileje-czy-prywatyzacja

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.