updated 10:58 AM CEST, Oct 18, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Biznes inspirował do współpracy podczas 7. Targów CSR

  • Napisane przez Materiały Prasowe
  • Dział: Biznes
Wyróżniony Biznes inspirował do współpracy podczas 7. Targów CSR

Szeroko pojęta współpraca biznesu z otoczeniem była tematem przewodnim 7. Targów CSR, które odbyły się 12 kwietnia na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

Formuła wystawowo-konferencyjna sprzyjała wymianie wiedzy i doświadczeń w tym zakresie. Kluczowymi punktami programu były: ogłoszenie Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”, panel na temat roli biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, rozstrzygnięcie pierwszego w Polsce #SustainHack.

12 kwietnia br. w Warszawie odbyło się po raz siódmy największe w Polsce wydarzenie poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu – Targi CSR, organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Po raz trzeci miejscem spotkania był Stadion PGE Narodowy. W galerii stadionu swoje projekty, inicjatywy, usługi i produkty dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu zaprezentowało 77 wystawców. Wśród nich obok firm znalazły się: organizacje pozarządowe, spółdzielnie socjalne, media, a także jednostka organizacyjna samorządu województwa i uniwersytet. W wydarzeniu udział wzięło około 2500 zwiedzających.

Uczestnicy 7. Targów CSR mogli skorzystać z przygotowanych przez wystawców atrakcji. I tak na przykład firma Siemens zorganizowała na stoisku business mixer o efektywności energetycznej budynków. Ergo Hestia zaprezentowała i umożliwiła  wypróbowanie najnowocześniejszego urządzenia do reedukacji chodu – egzoszkieletu, który na co dzień wykorzystywany jest w terapii ofiar wypadków. Do sklepu w pełni odpowiedzialnego społecznie zaprosiło Jeronimo Martins Polska, a Polpharma umożliwiła zwiedzającym przeprowadzenie badań spirometrycznych, ułatwiających rozpoznanie chorób układu oddechowego.

- Społeczna odpowiedzialność biznesu przejawia się w świadomych działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. W dobie 4. rewolucji przemysłowej to nic innego jak realne wpływanie na jakość naszych produktów, poprzez innowacje. Te możliwe są dzięki szerokiej współpracy, również wewnątrz organizacji. Synergia i współpraca sprawia, że możemy więcej - ponad podziałami. Takie podejście można zaobserwować nie tylko w Siemensie, ale również u coraz szerszego grona wystawców i uczestników Targów CSR, które w polskich realiach stały się symbolem zmiany – mówi Anna Grosiak, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Siemens, partnera głównego 7. Targów CSR.

Część konferencyjna

7. Targom CSR towarzyszyła bogata merytorycznie część konferencyjna. Łącznie odbyło się 15 paneli dyskusyjnych i warsztatów. W panelu głównym o roli biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju rozmawiali: Agnieszka Clarey (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju), Robert Korzeniowski (Ambasador Dobrej Woli UNICEF), Łukasz Otta (Siemens Polska), Izabela Rakuć-Kochaniak (Veolia Polska), Marzena Strzelczak (Forum Odpowiedzialnego Biznesu), Katarzyna Teter (Bank Zachodni WBK). Dyskusję moderował Michał Szułdrzyński z dziennika „Rzeczpospolita”.

- Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ wyznaczyły kierunek działania państw i biznesu, szczególnie biznesu społecznie odpowiedzialnego. Zaangażowanie biznesu w realizację ambitnych planów może dobrze służyć samym firmom oraz ich otoczeniu, tego oczekują coraz częściej ich pracownicy i klienci. Zrównoważony rozwój wymaga współpracy, tworzenia szerokich koalicji i partnerstw. 7. Targi CSR miały przypomnieć o znaczeniu współpracy w budowaniu lepszego świata, a także zainspirować do wspólnego działania, szukania porozumień i innowacji. Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz kolejny przygotowało szeroką przestrzeń prezentacji teorii i praktyki CSR, w przystępnej, targowej formule – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, organizatora 7. Targów CSR.

Premiery publikacji i wyniki konkursów

12 kwietnia br. ukazał się Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”. To już 16. edycja publikacji, tym razem stanowiąca przegląd odpowiedzialnego biznesu za 2017 rok. W najnowszym wydaniu ukazała się rekordowa liczba działań CSR, zgłoszonych przez 177 firm. Po raz pierwszy suma praktyk nowych i długoletnich przekroczyła 1000 (czytaj więcej).

Podczas targów miało także miejsce rozstrzygnięcie pierwszego w Polsce #SustainHack, czyli konkursu Idea Challenge, którego celem było znalezienie rozwiązań dla wyzwań z zakresu zrównoważonego rozwoju postawionych przez Bank BGŻ BNP Paribas i Kompanię Piwowarską (czytaj więcej). Uczestnicy wydarzenia poznali też najlepsze artykuły 2017 roku dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju nagrodzone w konkursie „Pióro odpowiedzialności” (czytaj więcej).

Forum Odpowiedzialnego Biznesu podkreślając znaczenie współpracy w biznesie w trakcie 7. Targów CSR podziękowało za wieloletnią współpracę firmom zrzeszonym w Programie Partnerstwa, poszerzając oficjalnie to grono o dziewięć nowych podmiotów: 3M w Polsce, Aasa Polska, ANG Spółdzielnia, ABC-Czepczyński, Grupa ERGO Hestia, LPP, PZU, Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska, VIVE Textile Recycling (czytaj więcej).

Targi CSR to największe wydarzenie CSR-owe w Polsce. Organizowane jest od 2005 roku, co dwa lata, przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Celem wydarzenia jest prezentacja działań i praktyk firm społecznie odpowiedzialnych, a także usług oferowanych w tym zakresie. W 7. edycji wydarzenia w 2018 roku udział wzięło 77 wystawców i około 2500 zwiedzających.

 

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.