updated 3:11 PM CEST, Aug 16, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Tureckie biura podróży szukają polskich partnerów do współpracy

  • Napisane przez JEN
  • Dział: Biznes

Po wieloletniej przerwie reaktywowano turecko-polskie warsztaty branży turystycznej.

W Warszawie odbyło się partnerskie spotkanie polskich i tureckich firm turystycznych. Po sześciu latach przerwy ponownie zorganizowało je w stolicy Polski Stowarzyszenie Tureckich Biur Podróży TÜRSAB. W ubiegłym roku Turcja odnotowała znaczący wzrost odwiedzin turystów w stosunku do kryzysowego 2016 r. Dotyczy to również wzrostu przyjazdów do tego kraju naszych rodaków. Dla przedstawicieli tureckiej branży turystycznej był to sygnał, że należy poszukać nowych partnerów na rynku polskim w celu dalszej intensyfikacji współpracy.

 

Koniec kryzysu tureckiej turystyki

Do Warszawy przyjechali przedstawiciele Stowarzyszenia Tureckich Biur Podróży TÜRSA oraz firm turystycznych: Koral Tourism & Travel, Orient Travel Services, Fuego Travel, Idee Travel, VIP Turizm, Yüzyıl Turizm, Thy, Aquasun i Gençtur. Zaprezentował się też narodowy przewoźnik lotniczy - Turkish Airlines.

Turecko-polski workshop zainaugurował swoim wystąpieniem Tahsin Tunç Üğdül, ambasador Turcji w Polsce. Poinformował on zebranych, że turystyka turecka pokonała kryzys z 2016 r. kiedy to liczba turystów odwiedzających ten kraj spadła do 30,9 mln osób. W 2017 r. odnotowano dynamiczny wzrost podróżnych odwiedzających Turcję. Łącznie przybyło ich 37,96 milionów co stanowi wzrost o 22, 85 % w stosunku do roku poprzedniego. Do 300 tys. czyli o 44 % wzrosła też liczba Polaków odwiedzających Turcję w 2017 r.

Duży potencjał i znaczące inwestycje

Prezentacji potencjału turystycznego Turcji i poszczególnych regionów dokonała Gülberk Asyapar ze Stowarzyszenia Tureckich Biur Podróży TÜRSAB.

Turcja jest szóstą pod względem popularności destynacją na świecie. Przylatujący do tego kraju turyści mogą skorzystać z 58 lotnisk, w tym z 37 lotnisk międzynarodowych. Działający od ponad 80 lat narodowy  przewoźnik Turkish Airlines dysponuje 265 samolotami, które latają do 300 lotnisk. Pięć razy w tygodniu obsługują także połączenie z Istambułu do Warszawy.

W Turcji jest 1,5 mln certyfikowanych miejsc noclegowych. Ruch turystyczny organizuje 10 tys. biur podróży, a bezpośrednio turystów obsługuje 10 tys. licencjonowanych przewodników.  

 

17 tureckich miejsc i obiektów zostało wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Z pewnością do wzrost ruchu turystycznego w tym roku i latach przyszłych przyczynią się dwa wydarzenia. Rok 2018 został ogłoszony w Turcji Rokiem Troi. Jest to związane z 20-leciem wpisania stanowisk archeologicznych w Troi na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury. W czerwcu br. w sąsiedztwie ruin Troi otwarte zostanie muzeum tego starożytnego miasta.

Turcy nieustannie inwestują w rozwój infrastruktury turystycznej. Budowane są nowe hotele. Modernizowane są starsze obiekty hotelowe. W tym roku dobiegnie końca realizacja strategicznej inwestycji dla turystyki jaką jest budowa nowego lotniska w Stambule. Będzie to największy na świecie port lotniczy. Jego otwarcie przewidziano na październik tego roku.      

Organizatorzy turecko-polskiego workshopu zapowiedzieli, że kolejna tego typu impreza odbędzie się za pół roku.

                                                                                                                             

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.