W ciągu ponad 16 lat działalności na polskim rynku Biedronka osiągnęła status największej sieci sklepów detalicznych w Polsce. Jest też jedną z najcenniejszych i najbardziej lubianych przez Polaków marek. Sukces sieci w Polsce to zasługa konsekwentnie realizowanej strategii łączącej odpowiedni wizerunek, politykę niskich cen, wysokiej jakości, współpracę z polskimi producentami oraz działania na polu społecznej odpowiedzialności biznesu. Niezmienna od 1995 r. pozostaje filozofia działania Biedronki, którą jest dostarczanie wysokiej jakości produktów w codziennie niskich cenach. W 2011 r. średnio co 36 godzin powstawał w Polsce nowy sklep sieci Biedronka. Obecnie sieć ma już ponad 1900 placówek w ponad 750 lokalizacjach oraz 9 centrów dystrybucyjnych rozlokowanych w całej Polsce. W ub. r. sklepy Biedronka zanotowały ponad 900 mln odwiedzin klientów. O skali działalności sieci w Polsce świadczą także jej wyniki finansowe. Skonsolidowana sprzedaż w 2011 r. wyniosła 23,8 mld zł (wzrost o 24,2 proc.).
Wizytówką Biedronki jest silne zaangażowanie w działania na polu społecznej odpowiedzialności. Firma uczestniczy w organizacji rodzinnych festynów z okazji Dnia Dziecka zainicjowanych przez Caritas Polska. Prowadzi też własne akcje charytatywne, w tym m.in. kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórek prowadzonych wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska. Od wielu lat promowane są także postawy proekologiczne, czego przykładem jest m.in. akcja zbiórki opakowań szklanych „Pielęgnujemy Ekozwyczaje”.
Działania Biedronki na polu społecznej odpowiedzialności są zauważane i doceniane. Dowodem tego są liczne nagrody i wyróżnienia, takie jak: Pracodawca Godny Zaufania, Ubi Caritas za działalność charytatywną, Najlepszy Partner w Biznesie miesięcznika Home&Market za działania z zakresu CSR,wyróżnienie w Raporcie Dobrych Praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Nagroda Zaufania Złoty Otis 2011.
{jumi [*9]}