updated 9:29 AM CEST, Aug 15, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Raport CSR koncernu samochodowego

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Raport CSR koncernu samochodowego Fot. Audi

Na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy zarząd znanej niemieckiej firmy motoryzacyjnej przedstawił Raport o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za rok 2012.

W dokumencie Audi informuje o celach i działaniach podjętych na rzecz zrównoważonego rozwoju - poinformował portal www.mototarget.pl. Również pod tym względem firma chce odgrywać przewodnią rolę i świadomie podejmuje odpowiedzialność w pięciu kluczowych dziedzinach: produkcji i produktach, ochronie środowiska, kwestiach pracowniczych i społecznych oraz działaniach biznesowych.
- Zarówno działania całego koncernu, jak i wszystkie zagadnienia zawiązane z indywidualną mobilnością będziemy kształtować w taki sposób, by spełniały surowe wymogi zrównoważonego rozwoju – podkreślił Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Dlatego równowaga procesów produkcyjnych i samych produktów zostały na stałe wpisane do strategii Audi jako podstawowe cele. - Jesteśmy pewni, że sukces odpowiadający zasadom zrównoważonego rozwoju uda nam się osiągnąć jedynie wtedy, gdy będziemy działać w odpowiedzialnie sposób“ – stwierdził dr Peter F. Tropschuh, szef działu ds. społecznej odpowiedzialności biznesu.
Informacje o konkretnych celach, środkach i wskaźnikach, zawarto w raporcie sporządzonym zgodnie z międzynarodowymi standardami organizacji Global Reporting Initiative promującej zasady zrównoważony rozwoju. Program społecznej odpowiedzialności biznesu, Audi opracowało przy współudziale pracowników i zainteresowanych grup.­ W związku z tym, to właśnie pracownicy, akcjonariusze i interesariusze opatrzyli poszczególne rozdziały raportu wstępami, w których przedstawiają swoje stanowisko w sprawie produktów, ochrony środowiska, kwestii pracowniczych i społecznych oraz działań biznesowych.
Audi jest pionierem w dziedzinie produkcji odnawialnych, neutralnych dla klimatu paliw. Koncern uruchamia właśnie w miejscowości Werlte w Dolnej Saksonii pierwszą na świecie przetwórnię, w której na przemysłową skale prąd elektryczny będzie zamieniany w gaz. W przetwórni tej, Audi będzie wytwarzać tzw. e-gaz, powstający z dwutlenku węgla i energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł, czyli z nadmiaru energii wiatrowej. Ten syntetyczny metan można bezpośrednio wprowadzać do ogólnodostępnej sieci gazowej i dystrybuować za pośrednictwem stacji paliwowych oferujących gaz.
70 proc. CO2 emitowanego przez fabrykę Audi w Ingolstadt, to obecnie gaz neutralny dla środowiska. Od początku roku 2012, Audi korzysta, czasem nawet w stu proc., z energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł. To kolejny milowy kamień na drodze ku produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery­­. Dzięki temu, emisja CO2 przez zakłady w Ingolstadt, zmniejsza się rocznie nawet o 290 tys. t. By umożliwić optymalne pogodzenie życia rodzinnego z pracą zawodową, Audi oferuje elastyczne modele zatrudnienia, takie jak np. pracę w niepełnym wymiarze godzin, telepracę czy urlopy dające możliwość wytchnienia od pracy zawodowej przez dłuższy okres, czyli tzw. sabbaticals. Pełna wersja Raportu o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Audi za rok 2012, w języku niemieckim i angielskim, dostępna jest na stronie: www.audi.de/cr-report2012.

(Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl)

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.