updated 8:25 AM CEST, May 25, 2018
A+ A A-

Na morzach z polską banderą

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Na morzach z polską banderą Fot. Biedronka

Tegorocznym tematem wystawy fotograficznej z cyklu „Biało-czerwona”, która już po raz drugi została zorganizowana z okazji Dnia Flagi Rzeczpospolitej Polskiej są dokonania Polaków pod biało-czerwoną banderą sportową.

Stąd tytuł ekspozycji „Biało-czerwona na morzach i oceanach”. Honorowy patronat nad wystawą objął prezydent Bronisław Komorowski. Mecenasem jest sieć sklepów Biedronka. Wystawa „Biało-czerwona na morzach i oceanach” przypomina część z bardzo bogatej historii biało-czerwonej bandery oraz osiągnięcia polskich żeglarzy, kapitanów, żaglowców, kajakarzy, które stanowią podwód do dumy. Poprzez ich dokonania wystawa pokazuje, jak ważną wartością i symbolem tożsamości narodowej jest polska flaga. Wystawa, zorganizowana przez Movida Conferences, jest eksponowana przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie do 16 czerwca 2013 r., a następnie odwiedzi kilka miast Polski, np. Szczecin podczas The Tall Ships Races (Zlot Żaglowców), który odbędzie się 3-6 sierpnia br.

Ubiegłoroczna edycja wystawy prezentowała polską flagę na tle miejsc zdobywanych, odkrywanych i badanych przez wybitnych polskich podróżników oraz naukowców. Wśród bohaterów, którzy udostępnili fotografie wraz z opisami byli m.in.: znany polarnik Marek Kamiński, żeglarz Piotr Kuźniar, alpinistka Aleksandra Dzik, żeglarz Henryk Wolski, himalaista Janusz Gołąb. Dodatkowe informacje na temat wydarzenia dostępne są na stronie: http://www.bialo-czerwona.org

Wydarzenie po raz drugi wpiera spółka Jeronimo Martins Polska, która działa na rynku polskim już od 18. lat i prowadzi szereg inicjatyw pod hasłem „Wspieramy Polskę” poprzez m.in. wsparcie lokalnych społeczności. Od wielu lat współpracuje z Caritas Polska i oddziałami diecezjalnymi instytucji, organizując m.in. Ogólnopolski Festyn Rodzinny z okazji Dnia Dziecka. Sieć uczestniczy także w akcji Caritas „Z Uśmiechem do Szkoły“. Prowadzi też własne akcje, w tym kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórki produktów prowadzone wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Dba również o środowisko naturalne, organizując m.in. akcje edukacyjne, podczas których klienci zbierają surowce wtórne. W 2010 r. sieć została Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej. Od tego momentu Biedronka realizuje szereg działań społecznych pod hasłem „Wszyscy jesteśmy Drużyną Narodową“, mających na celu aktywne połączenie różnych grup społecznych oraz wspólne przeżywanie radości i dumy z kibicowania piłkarskiej drużynie narodowej. Trzykrotnie wsparła również Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w piłce nożnej w ramach projektu „Nadzieja na Euro”.

{jumi [*9]}

Warszawa