updated 10:51 AM CEST, Aug 17, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Jak odczytywać etykiety na produktach

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Jak odczytywać etykiety na produktach www.sxc.hu

Blisko 12 tys. klientów ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych wzięło udział w akcji prowadzonej w ramach projektu „Zachowaj Równowagę”.

Od początku marca do końca maja br. klienci Biedronki mogli skorzystać z bezpłatnych porad dietetyków i otrzymać materiały edukacyjne na temat właściwej interpretacji etykiet produktów spożywczych. Akcja „Czytaj etykiety” organizowana przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ) prowadzona była przy wsparciu specjalistów z Polskiego Towarzystwa Dietetyki (PTD). Choć IŻŻ zwracał się o wsparcie akcji do kilku sieci supermarketów jak do tej pory poparła ją tylko Biedronka.

W obliczu niepokojących danych Światowej Organizacji Zdrowia, mówiących o tym, że wskaźnik otyłości w Polsce wynosi 16 proc., popularyzacja wiedzy na temat jej profilaktyki stanowi bardzo istotne zadanie, które należy realizować z możliwie jak najszerszym dotarciem do polskiego społeczeństwa. W tym celu powstał projekt edukacyjny „Zachowaj równowagę”, prowadzony przez IŻŻ w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW). Swiss Contribution to program szwajcarskiej pomocy finansowej dla rozszerzonej Unii Europejskiej . Aby pomóc członkom UE od 2004 r., w tym Polsce, Szwajcaria przyznała im bezzwrotną pomoc finansową w wysokości 1 mld franków szwajcarskich od 2008 r. Pomoc ta zostanie przeznaczona na różnorodne projekty. Jedną z głównych grup docelowych szwajcarskiego programu są współcześni konsumenci, klienci supermarketów, którzy wpływają na swój stan zdrowia między innymi poprzez decyzje zakupowe podejmowane przy półce sklepowej.

Aby umożliwić konsumentom jak najbardziej racjonalne podejmowanie decyzji, w ramach projektu „Zachowaj Równowagę”, w blisko 100 sklepach Biedronka na terenie całej Polski odbyła się akcja „Czytajmy etykiety”, której celem było nauczenie klientów sieci poprawnego interpretowania informacji podanych na etykietach produktów spożywczych. Od 2 marca do 25 maja br., dietetycy z PTD udzielili porad żywieniowych (m.in. oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, zawartość alergenów, witamin i składników mineralnych, rodzaje substancji dodatkowych, warunki przechowywania itp.) blisko 3 tys. klientów sieci „Biedronka”, którzy dodatkowo otrzymali niemal 10 tys. zestawów materiałów edukacyjnych z praktycznymi wskazówkami na temat prawidłowego żywienia i podejmowania decyzji przy półce sklepowej.
Ze wstępnych, niepełnych jeszcze danych, w akcji „Czytajmy etykiety” udział wzięło ponad 12 tys. osób. - Uważamy, że warto jest organizować tego typu inicjatywy, ponieważ dzięki nim Polacy stają się świadomymi konsumentami mogącymi podejmować racjonalne decyzje przy zakupie produktów spożywczych. To z kolei ma korzystne przełożenie na zdrowie całego społeczeństwa.– podsumowuje dr Agnieszka Jarosz z Instytutu Żywności i Żywienia. - Dbałość o wysoką jakość i bezpieczeństwo oferowanych produktów jest jednym z kluczowych elementów strategii sieci Biedronka – mówi Justyna Czarnacka-Szymani, dyr. działu rozwoju jakości produktu Jeronimo Martins Polska. – Nasza firma angażuje się także w podnoszenie świadomości konsumentów. Każdego dnia sklepy Biedronka odwiedza ponad 3,5 mln osób, co stwarza doskonałą okazję do promowania wśród klientów zdrowego stylu życia, na który składa się prawidłowa dieta i regularna aktywność fizyczna. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na współpracę z IŻŻ przy akcji „Czytajmy Etykiety – dodaje.

Projekt edukacyjny „Zachowaj równowagę” jest współfinansowany przez Szwajcarię (program Swiss Contribution), a wkład krajowy (15 proc.) zapewniają środki z budżetu Ministra Zdrowia. Dodatkowe informacje na temat projektu i Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW) dostępne są na: www.zachowajrownowage.pl

www.programszwajcarski.gov.pl

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.