updated 2:50 PM CEST, Oct 19, 2018
Na żywo:
A+ A A-

8 nowych trendów w miejscu pracy

  • Napisał 
  • Dział: CSR
8 nowych trendów w miejscu pracy www.sxc.hu

Liczą się efekty pracy, a nie sposób i miejsce jej wykonania. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) i misja firmy stają się coraz istotniejsze w przyciąganiu najbardziej utalentowanych pracowników.

W najnowszym raporcie “Next-generation working life” firma Ericsson zbadała najistotniejsze trendy w miejscach pracy, wynikające ze zmian technologicznych - napisał portal Inwestycje.pl na podstawie materiałów firmy Ericsson. Rewolucja związana z cyfryzacją i mobilnością wpływa nie tylko na życie prywatne, ale również na biznes i społeczeństwo – zmieniając sposób w jaki pracujemy i jak zorganizowane są firmy.
– Każda historyczna era miała swoje typowe aktywności, które były najistotniejsze. Podczas okresu zbieracko-łowieckiego było to np. zbieranie owoców, rozpalanie i utrzymanie ognia, tworzenie ubrań. Obecnie, nowe technologie i zachowania zmieniają sposób w jaki praca jest organizowana. Wierzymy, że technologie teleinformatyczne będą kluczowym elementem wspierającym tę transformację, a dla nas jako firmy, jest to niezwykle ważne, by widzieć nowe możliwości wynikające z tych zmian i by być ich częścią. – powiedział Mikael Eriksson Björling, ekspert ds. zachowań konsumenckich w Ericsson ConsumerLab
Oto 8 trendów zidentyfikowanych w trakcie badań:
Dodatkowa wartość pracy – Zamiast skupiać się wyłącznie na wynagrodzeniu, świadczeniach i nazwie stanowiska na wizytówce – pracownicy przywiązują coraz większą wagę do wkładu społecznego, jaki ma ich praca.
Od zadań do misji – Nacisk na wartość tworzoną dla firmy. Zarówno pracodawcy jak i pracownicy skupiają się na rzeczywistym wytwarzaniu i efektach końcowych pracy, a nie na tym gdzie, kiedy i jakimi metodami praca jest wykonywana.
Grawitacja kulturowa – Ludzie mają tendencję do poszukiwania firm z poczuciem wspólnoty i kultury wewnętrznej, z którą mogą się identyfikować.
Dwustronna elastyczność – Elastyczne godziny pracy w kombinacji z ciągłym pozostawaniem w zasięgu kontaktu. Ludzie oczekują obecnie elastyczności w wykonywaniu zasad na swoich warunkach.
Robio-kracja – Pracownicy biorą coraz większą odpowiedzialność indywidualną za rozwiązywanie problemów i osiąganie celów.
Siła przypadkowych odkryć – Organizacje kreują przestrzeń tak by dochodziło do „przypadkowych” spotkań między ludźmi z różnych środowisk i o różnych umiejętnościach, w celu zwiększenia szans na innowacyjne pomysły.
Miejsce wymiany – Dochodzi do zmiany w środowisku pracy – odejście od „przechowywania” i kontrolowania pracowników, na rzecz tworzenia przestrzeni do sensownej i opłacalnej wymiany pomysłów, zadań, etc. Środowisko pracy powinno być projektowane z nadrzędnym celem, jakim jest optymalizacja jakości wymiany międzyludzkiej.
Konsumeryzacja – Ludzie chcą by ich środowisko pracy było dostosowane do indywidualnych potrzeb, preferencji i doświadczeń ze sfery prywatnej. Chcesz używać swojego ulubionego kubka i dwa ekrany w pracy. Nie ma sprawy!
Osiem nowych trendów w miejscach pracy powstało w większości na bazie badań pierwotnych. Networked Society Lab firmy Ericsson przeprowadził badanie metodą delficką, prowadząc rozmowy z międzynarodowymi ekspertami i liderami opinii z różnych obszarów kompetencji związanych z pracą. Ericsson spotkał się z liczną grupą ekspertów od zarządzania i HR oraz z czołowymi architektami i ludźmi biznesu.

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.