updated 10:52 AM CEST, Jun 19, 2018
A+ A A-

Strategie CSR

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Strategie CSR www.sxc.hu

Corporate Social Responsibility (CSR) czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to idea, którą firmy coraz chętniej wdrażają w życie.

Według koncepcji CSR, przedsiębiorstwa dobrowolnie w budowaniu swojej tożsamości, uwzględniają interesy społeczne, zwracają uwagę na ekologię i potrzeby innych - napisał portal szczytsukcesu.blox.pl.

Pierwszy krok w stronę odpowiedzialnych działań przedsiębiorstw poczyniły organy prawa pod koniec XIX wieku, kiedy to wielkie przedsiębiorstwa z wielkim rozmachem rozbudowywały swój biznes, bogaciły się, nie zważając na dobro pracowników, otoczenia, sankcje prawne, itp. W XX wieku po raz kolejny powrócił temat odpowiedzialności społecznej firm, zwłaszcza w latach 60., kiedy zarzucano przedsiębiorstwom wywoływanie problemów społecznych. Dziś CSR wykorzystuje różne strategie. Do najważniejszych należy przestrzeganie zasad sprawiedliwego handlu. Oznacza to, że firma nie wykorzystuje w swojej pracy materiałów wykonywanych w Krajach Trzeciego Świata metodami niewolnictwa i pracy dzieci. Kolejny istotny aspekt CSR to dbanie o własnych pracowników, przestrzeganie prawa podatkowego, zawieranie umów korzystnych dla pracowników, zapewnienie im opieki medycznej i socjalnej. Ochrona środowiska jest strategią ostatnio bardzo popularną. Firmy nie tylko wykorzystują w swojej pracy materiały ekologiczne, nie zagrażające środowisku, ale także włączają się w różne akcje związane z troską o przyrodę, otoczenie człowieka, zasoby naturalne. Według koncepcji społecznej odpowiedzialności, przedsiębiorstwa często organizują przedsięwzięcia, eventy, mające na celu pomoc potrzebującym. Do najpopularniejszych akcji tego typu należy przeznaczanie części pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży swoich produktów na szczytne cele, np. dożywianie dzieci, wyprawki szkolne, pomoc dla schronisk. Takie akcje często odbywają się przy wykorzystaniu social media. Dla przykładu, przywołać można akcje, które polegają na zbiórce polubień na Facebooku. Wiele firm prowadzi także blogi dotyczące np. zdrowego trybu życia, prawidłowego odżywiania, porad medycznych. Mają one służyć internautom niemalże na zasadzie encyklopedii. W ten sposób firma także dba o swoich klientów, służąc im cennymi poradami.

O co tak naprawdę chodzi w CSR? Przedsiębiorstwo, które pomaga ubogim, dba o środowisko, zapewnia swoim pracownikom wszelkie możliwe dogodności, zdawać by się mogło – traci. Nie chodzi tylko o moralną satysfakcję właścicieli przedsiębiorstw, które stosują zasady CSR. W rzeczywistości czerpią oni także korzyści finansowe. Po pierwsze, mogą zyskać większą liczbę klientów, ponieważ budują sobie tożsamość, kojarzoną przez klientów z filantropią. Firmy takie, mogą również zyskać partnerów, dotacje z organów państwowych i unijnych, a także popularność. Działania przedsiębiorstwa zgodne z ideami CSR tak naprawdę wpływają korzystnie zarówno na społeczeństwo, jak też na wizerunek firmy.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych przez Wydawnictwo Wasze Podróże oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

4. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

6. Podanie danych jest dobrowolne

7. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

8. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

9. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

10. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.