updated 10:16 AM CET, Nov 15, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Popularna sieć na rzecz dawstwa

  • Napisane przez mat.pras.
  • Dział: CSR

Wiodąca sieć sklepów spożywczych i duet projektantów Paprocki&Brzozowski połączyli siły, aby stworzyć produkt, który ma na celu wsparcie szczytnego celu, jakim jest idea dawstwa szpiku. Produkt oraz związana z nim informacja ma zwrócić uwagę Polaków na problem osób chorych na nowotwory krwi oraz zachęcić ich do rejestracji jako potencjalnych dawców.

 

Podjęcie współpracy sieci sklepów Biedronka z projektantami Marcinem Paprockim
i Mariuszem Brzozowskim ma na celu wsparcie działalności Fundacji DKMS.* Biedronka, oprócz przekazania Fundacji 100 tys. zł na rejestrację i badanie potencjalnych dawców, we współpracy z projektantami, przygotowała cztery oryginalne koce w romantyczne wzory. Projektanci czuwali zarówno nad wyborem wzorów, jak i produkcją koców. Są one nie tylko propozycją na walentynkowy prezent, który pozwoli otulić bliskich miłością i ciepłem, ale przede wszystkim są pretekstem do budowania świadomości klientów na temat znaczenia dawstwa szpiku dla chorych, poszukujących swojego bliźniaka genetycznego.

- Zaangażowanie się w inicjatywy wspierające działania na rzecz promocji zdrowia
i pomocy potrzebującym oraz budujące świadomość społeczeństwa w tych zakresach na stałe wpisało się w politykę naszej firmy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A. – Walentynkowe koce posiadają etykietę, na której znajduje się informacja odwołująca do strony internetowej DKMS, za pomocą której nasi klienci mogą dowiedzieć się, jak wygląda proces rejestracji. W ten sposób staramy się przybliżyć ideę poszukiwania genetycznych bliźniaków, czyli wskazujemy, jak praktycznie dołączyć do grona osób niosących pomoc chorym na raka krwi. Prezent ten niesie ideę realnej pomocy i nadaje Walentynkom głębszy sens - dodaje Anetta Jaworska-Rutkowska.

Każdy może pomóc, rejestrując się w bazie dawców szpiku kostnego i komórek macierzystych, prowadzonej przez Fundację DKMS, na rzecz której powstała ta wspólna inicjatywa sieci Biedronka i przedstawicieli środowiska designu.

- Chcemy, żeby jak najwięcej ludzi dowiedziało się, że z rakiem krwi można walczyć. Dlatego z entuzjazmem zostaliśmy partnerem w projekcie – mówi Ewa Magnucka-Bowkiewicz, V-ce Prezes Fundacji DKMS Polska – W samym 2013 roku w naszej bazie zarejestrowało się ponad 150 tysięcy potencjalnych dawców szpiku. To jednak wciąż za mało, aby swojego bliźniaka genetycznego znalazł każdy, kto go potrzebuje. Wierzymy, że dzięki naszej współpracy do grona dawców dołączą kolejne osoby i podarują nowe szanse na życie.

Koce, prócz etykiety opisującej działania DKMS, mają także metkę z logo duetu Paprocki&Brzozowski. Projektanci już w 2012 roku zarejestrowali się w bazie DKMS.

- Dzięki rejestracji w bazie Fundacji DKMS mamy możliwość dać drugiej osobie coś najważniejszego – zdrowie, a nawet życie – mówi Mariusz Brzozowski. Zaangażowaliśmy się w akcję z siecią sklepów Biedronka, ponieważ mamy wspólny cel – pomoc innym. Chcemy także, aby Walentynki stały się nie tylko okazją do kupowania upominków najbliższym, ale również do okazywania serca tym, którzy potrzebują naszego wsparcia. Możemy to zrobić właśnie poprzez rejestrację w bazie potencjalnych dawców szpiku – dodaje Marcin Paprocki.

Koce w czterech wzorach z serduszkami będą dostępne jedynie w sklepach sieci Biedronka już od 6 lutego w cenie 24,90 zł. (rozmiar 130x150 cm). Dzięki około 2400 placówkom sieci, obecnym w blisko 900 miejscowościach, ten unikatowy produkt
z misją może trafić do każdego polskiego domu.

Koce posiadają Certyfikat Oeko-Tex® Standard 100, który jest wiodącym w świecie znakiem bezpieczeństwa wyrobów włókienniczych

Warszawa