updated 4:42 PM CEST, Jun 21, 2018
A+ A A-

17 tysięcy uczniów pod żaglami

  • Napisane przez RaportCSR.pl
  • Dział: CSR
17 tysięcy uczniów pod żaglami fot. Materiały prasowe Akademii Kusznierewicza

O działaniach CSR i swojej społecznej aktywności z Mateuszem Kusznierewiczem, Mistrzem Olimpijskim i wielokrotnym Mistrzem Europy i świata w żeglarstwie sportowym, rozmawia Bogusław Mazur.

Zainicjował Pan Program Edukacji Morskiej, realizowany przez Fundację Gdańską, który zaznajamia gdańskich gimnazjalistów z podstawami żeglowania, historii, geografii, biologii i morskimi tradycjami miasta. Jakie efekty przyniosła realizacja tego projektu?

W tym roku zrealizowana zostanie już piąta edycja Programu Edukacji Morskiej w Gdańsku. W edukacyjne rejsy wypłynęło już prawie 15 tysięcy młodych ludzi, którzy przepłynęli łącznie ponad 28 tysięcy mil morskich.

Ale efekty Programu to przede wszystkim codzienne sukcesy uczestników, dla których nierzadko jest to pierwszy rejs w życiu. Na pokładach naszych jachtów gimnazjaliści uczą się nie tylko podstaw żeglarstwa, lecz także wiary we własne możliwości, pracy w grupie, szacunku do otaczającej nas przyrody i morskiego dziedzictwa ich rodzinnego miasta.

Z radością obserwujemy dalsze losy młodzieży, która swoje pierwsze żeglarskie szlify zdobywała na jachtach Programu. Wielu uczestników odkryło nową pasję i kontynuują edukację w tym kierunku.

Jednej z laureatek ekologicznego konkursu „Wszyscy dbamy o Bałtyk" tak bardzo spodobało się, realizowane w ramach nagrodowego rejsu, szkolenie w Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, że teraz regularnie odbywa praktyki w tej placówce. Takie historie są bardzo budujące i potwierdzają zasadność inicjatyw takich jak Program Edukacji Morskiej w Gdańsku.

Podobny program, Na Fali z Kusznierewiczem, zainicjował Pan dla uczniów Mazowsza. Z jakim rezultatem?

Cieszyłbym się gdyby podobne programy funkcjonowały w jak największej ilości miejsc w Polsce, aby jak najwięcej dzieci zachęcić do aktywności sportowej. Dlatego w ramach mojej Akademii zainicjowałem program Na Fali. Wzięło w nim udział kilkadziesiąt szkół z Mazowsza i ponad 2000 dzieci, głównie w wieku gimnazjalnym.

Podczas zajęć prowadzonych przez doświadczonych instruktorów, dzieci mogły zapoznać się z szeregiem aktywności oferowanych przez Akademię Kusznierewicza w Klubie Mila, m.in. żeglarstwem, wycieczkami rowerowymi, kajakami.

Podczas zajęć na wodzie dzieci miały okazję zarazić się pasją żeglowania, sprawdzić się jako załoga oraz poznać Jezioro Zegrzyńskie, tajemniczą wyspą Euzebia, Wąwóz Szaniawskiego, rezerwat Wieliszewskie Łęgi, a wszystko blisko Warszawy. Przez cały miesiąc, codziennie w zajęciach sportowych brało udział ok. 70 uczestników. Wielu z nich zapisało się później na obozy w mojej Akademii i dziś nieźle sobie radzą na jachcie, co dla mnie jest najlepszym efektem, jaki mogła przynieść ta inicjatywa.

To nie jedyne Pana działania społecznie odpowiedzialne. Dlaczego je Pan podejmuje? Przecież mógłby Pan skupić się jedynie na działalności biznesowej.

Działania społeczne sprawiają mi wiele przyjemności i satysfakcji, ale to nie jedyny i nie najważniejszy powód. Jeszcze na początku mojej kariery sportowej postanowiłem, że skoro ja otrzymałem od losu tak wiele, to muszę swoją wdzięczność przemienić w działanie na rzecz innych i staram się to robić do dziś.

Firmy realizują politykę CSR bo przynosi ona bardziej lub mniej wymierne korzyści, np. poprawę relacji z interesariuszami. Czy Pan odnotowuje korzyści z realizowanych projektów społecznych?

Główną korzyścią przy realizacji tego typu projektów jest satysfakcja i możliwość obserwowania pozytywnych zmian, które są efektem naszych działań. Na tym polega społeczna odpowiedzialność biznesu i jestem przekonany, że większość firm, które taką politykę wprowadzają w życie, kieruje się właściwymi założeniami.

Naturalną konsekwencją skutecznie i rzetelnie realizowanego projektu społecznego jest wzrost zaufania opinii publicznej, ale poprawa relacji z interesariuszami nie może być celem samym w sobie.

Realizacja Pana działań CSR uzyskuje wsparcie innych firm realizujących CSR. Proszę powiedzieć, co pomaga, a co przeszkadza w zyskiwaniu takiego wsparcia?

Wydaje mi się, że nie można mierzyć współpracy w takich kategoriach. Pomaga wspólny cel, podobne wartości i dobry pomysł. Kiedy wszystkie te warunki są spełnione i po obu stronach jest wola zaangażowania się w taką inicjatywę, co może stać na przeszkodzie?

Czy planuje Pan nowe projekty, czy też skupi się na pogłębianiu już prowadzonej działalności społecznej?

Projekty, w które jestem zaangażowany bardzo dynamicznie się rozwijają, wraz ze współpracownikami chcemy je wciąż ulepszać. W ramach działalności, którą prowadzę pojawiają się wciąż nowe pomysły i inicjatywy, które z czasem, na co liczę, będą miały coraz szerszy zasięg.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych przez Wydawnictwo Wasze Podróże oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

4. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

6. Podanie danych jest dobrowolne

7. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

8. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

9. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

10. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.