updated 10:24 AM CEST, Aug 20, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Rekordowa zbiórka ekologiczna

  • Napisane przez mat. pras.
  • Dział: CSR

W dniach 9 – 10 maja sieć sklepów Biedronka i Kompania Piwowarska zaprosiły mieszkańców 12 miast do wzięcia udziału w trzeciej edycji ogólnopolskiej akcji ekologicznej „Zgrani z naturą". Akcja cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów sklepów Biedronka. W tym roku rozdanych zostało ponad 13 tysięcy sadzonek roślin i zebrano blisko 13,5 tony surowców wtórnych.

 

Każdy, kto w tych dniach przyniósł do wskazanych sklepów sieci Biedronka minimum 5 szklanych lub aluminiowych opakowań, otrzymywał w zamian sadzonkę goździków. Klienci nie zawiedli – rozdanych zostało o ponad 5 tysięcy więcej gadżetów niż w ubiegłym roku i zebrano ponad 13 ton szkła i 380 kg aluminium. Najwięcej, podobnie jak w ubiegłym roku, zebrali mieszkańcy Białegostoku – ponad 1,5 tony szkła i 20 kg metali.

– Trzecia edycja naszej wspólnej akcji z Kompanią Piwowarską odniosła ogromy sukces – w tym roku udało się zebrać prawie dwa razy więcej szkła niż w roku ubiegłym – mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor działu jakości i ochrony środowiska Jeronimo Martins Polska S.A. – Jak widać po wynikach, akcja przynosi zamierzony efekt, jakim jest edukacja. To między innymi dzięki takim akcjom jak nasza, wzmacniają się proekologiczne postawy Polaków. Cieszymy się, że jako odpowiedzialna społecznie firma, mamy swój udział w zmianach, jakie zachodzą w myśleniu i działaniu naszego społeczeństwa. To przecież od nas zależy, jak będzie wyglądało nasze otoczenie – dodaje Sylwia Krzyżycka.

– W tym roku pobity został rekord frekwencji akcji. Zbiórka cieszyła się tak ogromnym zainteresowaniem mieszkańców, że w niektórych miastach wręcz przeszło to nasze oczekiwania. Goździki rozchodziły się jak ciepłe bułeczki, a zespół Zgranych z naturą miał wiele pracy, odbierając opakowania i udzielając informacji o segregowaniu odpadów – mówi Agnieszka Mosiniak-Chołdrych, specjalistka ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Wyniki akcji Zgrani z naturą w poszczególnych miastach:

MIASTO

SUMA

szkło i aluminium (kg)

Koszalin

455

Pruszcz Gdański

817

Szczecin

1340

Poznań

700

Warszawa

1540

Białystok

1640

Wrocław

1020

Tychy

1120

Kielce

1000

Kraków

1540

Lublin

1075

Pabianice

1230

Partnerem akcji była Organizacja Odzysku Rekopol. Zbiórki odbyły się również dzięki firmom, które podstawiły pojemniki na odpady.

Podczas dwóch poprzednich edycji udało się zebrać łącznie 17 ton szkła i prawie 600 kilogramów aluminium (2012 – ponad 10 ton szkła i 300 kg aluminium, 2013 - ponad 7 ton szkła i prawie 300 kg aluminium). Każdorazowo w akcji udział brało kilka tysięcy osób, którym rozdano prawie 18 tysięcy toreb „eco".

Sieć sklepów Biedronka, jako godny członek środowiska, stara się zwiększać świadomość społeczną dotyczącą segregacji odpadów i ochrony środowiska oraz minimalizować negatywny wpływ firmy na środowisko. Sieć Biedronka angażuje się w działania ekologiczne poprzez dokładną segregację odpadów wygenerowanych w wyniku działania sklepów. Efektem takiej polityki gospodarowania odpadami jest to, że udaje się odzyskać 100% materiałów drewnianych, ponad 90% papieru oraz większość używanej w sklepach folii. Za swoją proekologiczną działalność firma została wielokrotnie nagrodzona m.in. otrzymała wyróżnienie w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju, Godło Eco Marka Najbardziej Przyjazna Środowisku 2014 w kategorii: sklep spożywczy oraz została wyróżniona w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2013. Dobre praktyki".

 

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.