updated 3:39 PM CEST, Apr 26, 2018
A+ A A-

Mazowsze czyta etykiety

  • Napisane przez mat. pras.
  • Dział: CSR

Jeszcze do 18 marca w sklepach największej sieci handlowej na terenie województwa mazowieckiego trwa akcja edukacyjna „Czytaj etykiety", podczas której klientom udzielane są porady dietetyczne.

Akcja prowadzona jest przez Instytut Żywności i Żywienia w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Podczas bieżącej edycji dietetycy udzielili już klientom Biedronki około 900 porad i rozdali 3 000 ulotek w placówkach sieci.

Akcja edukacyjna „Czytaj etykiety" ma na celu nauczenie konsumentów poprawnego interpretowania informacji podanych na etykietach produktów spożywczych, a tym samym podejmowania racjonalnych decyzji żywieniowych. Od 14 stycznia do 18 marca br. w każdą środę, w wybranych sklepach Biedronka na terenie województwa mazowieckiego, klienci sieci mogą skorzystać z bezpłatnych porad dietetyków i otrzymać materiały edukacyjne.

Wśród miast, w których prowadzone będą konsultacje są:
- 25 lutego: Gąbin, Nowy Dwór Mazowiecki, Warszawa, Grodzisk Mazowiecki, Radom,
- 4 marca: Grójec, Warszawa, Płońsk, Skaryszew, Płock,
- 11 marca: Ciechanów, Białobrzegi, Warszawa, Legionowo, Zwoleń,
- 18 marca: Mogielnica, Józefosław, Leszno, Brwinów, Warszawa.

Szczegółowy harmonogram wraz z adresami sklepów dostępny jest na stronie http://www.biedronka.pl/pl/czytaj-etykiety. Dodatkowe informacje na temat projektu i Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW) znajdują się na portalach: www.zachowajrownowage.pl oraz www.programszwajcarski.gov.pl.

Podczas pierwszej edycji akcji „Czytaj etykiety" w 2013 roku, która prowadzona była na terenie całego kraju, udzielono ponad 8 088 porad dietetycznych oraz rozdano ponad 13 tys. ulotek. Dzięki publikacjom w folderach, magazynie „Kropka TV" oraz na stronie www.biedronka.pl, z informacjami na temat prawidłowego czytania etykiet mogło się zapoznać około 10 mln klientów.

Warszawa