updated 2:50 PM CEST, Oct 19, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Włoski producent słodyczy o CSR

  • Napisane przez 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Enrico Bottero, dyr.gen. Ferrero Polska Commercial fot. arch. Enrico Bottero, dyr.gen. Ferrero Polska Commercial

Ferrero w Polsce zaprezentowała swój piąty Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Po raz trzeci też, prezentacja odbyła się w Polsce. Zgodnie z tradycją Grupy, Raporty CSR są przedstawiane w Ambasadach Republiki Włoch, w krajach, w których Ferrero jest obecne. W Raporcie, oprócz aktywności i strategii Ferrero w obszarze CSR, znajdziemy też informacje związane z działalnością rynkową Grupy w 2013 roku na świecie. W tym roku szczególny nacisk został położony na zrównoważony rozwój produkcji żywności. Grupa Ferrero ciągle podtrzymuje i dopracowuje swoje zobowiązania w zakresie odpowiedzialności społecznej: najnowsze, istotne wyniki V Raportu CSR są od 2014 r. dostępne w internecie.

Dokument udostępniony został równocześnie w dwóch wersjach językowych, angielskiej i włoskiej, jako część nowej witryny internetowej (http://www.ferrerocsr.com). Raport za rok 2013 odzwierciedla poszczególne działania przeprowadzone na całym świecie od 1 września 2012 do 21 sierpnia 2013, określa też strategiczną wizję dłuższej perspektywy do roku 2020.

Giovanni Ferrero, dyrektor generalny Grupy Ferrero przedstawiając raport zapewnia: - Codzienne wcielanie w życie odpowiedzialności społecznej, w sposób wytrwały, pełen pasji i cierpliwy, oznacza dla nas dalsze zobowiązanie do utrzymania tych wyróżniających nas wartości także w przyszłości! Jesteśmy bowiem przekonani, że nasze działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu, na równi z wartością naszych marek, stanowią nieodzowny warunek trwałości naszego rozwoju, naszego wzrostu.

- Działamy w skali globalnej, w której zmiany systemowe i rozwój konkurencyjności następują w bardzo szybkim tempie, stawiając przed nami coraz to nowe, trudne, a jednocześnie pasjonujące wyzwania. Mierzymy się z nimi, pamiętając o trzech najważniejszych zasadach, które od samego początku kierują działalnością Grupy Ferrero: coraz bardziej innowacyjne produkty; maksimum uwagi poświęcanej zaspokojeniu wymagań konsumenta i coraz mocniejsze poczucie etyki, które stanowi podstawę naszej kultury biznesowej – mówi w Raporcie Giovanni Ferrero, Chief Executive, Officer Ferrero International. CEO Grupy Ferrero podkreśla też szczególne zaangażowanie w odpowiedzialność społeczną. – Troszczymy się o relację między konsumentami, a naszymi markami, szanując naszych obecnych i byłych pracowników, chroniąc prawa człowieka i walcząc z pracą dzieci, czerpiąc surowce ze zrównoważonych źródeł, chroniąc środowisko naturalne, przeciwstawiając się korupcji i przestępczości – mówi Giovanni Ferrero.

Model Odpowiedzialności Społecznej Biznesu Ferrero jest trzonem raportu, wraz z opisem jego czterech filarów: produkty firmy tworzone z najwyższą troską o potrzeby konsumentów oraz ich bezpieczeństwo, utrzymują doskonałość zarówno w dziedzinie jakości, jak i świeżości oraz innowacyjności.

Oto kluczowe dane: ponad 95% wielkości produkcji Ferrero to produkty oferowane w porcjach nieprzekraczających 150 kcal; pracownicy naukowi w Ferrero pracują obecnie nad ponad setką nowych produktów, opierając się na wysoce zaawansowanych, opatentowanych technologiach. Fundacja Ferrero i jej dwojaki cel: z jednej strony Fundacja świadczy usługi opieki medycznej i społecznej dla 3300 byłych pracowników oraz ich współmałżonków; z drugiej zaś, Fundacja promuje inicjatywy kulturalne i artystyczne, głównie dotyczące Alby i regionu Piemont, co odnosi niezwykle pozytywny wpływ na lokalną społeczność. Przedsięwzięcia Społeczne Ferrero, które już działają w Indiach, Afryce Południowej i Kamerunie, skupione są na osiągnięciu dwóch głównych celów: tworzenie nowych miejsc pracy: od 31 sierpnia 2013 r. polegały one na współpracy 2739 osób, co odpowiada 9% wszystkich współpracowników Grupy; wdrażanie projektów oraz inicjatyw promujących zdrowie i edukację dzieci. Jako przykład wspomnieć można budowę w pobliżu zakładu w Indiach nowego przedszkola, które codziennie przyjmować będzie 120 dzieci na każdej zmianie.

Kinder+Sport, to program edukacyjny Ferrero, który promuje aktywny styl życia wśród dzieci oraz młodzieży, by zapobiegać i podejmować walkę z siedzącym trybem życia. W latach 2012/2013, program Kinder+ Sport objął 2,25 mln dzieci na całym świecie. Do roku 2017/2018, plany programu obejmują zwiększenie zasięgu z 20 do 30 krajów, objęcie 5 mln dzieci rocznie, a także uruchomienie przynajmniej jednego programu w każdym z krajów, do których firma dotarła. Ponadto wraz z rozszerzeniem działań przemysłowych oraz produkcji, Grupa zminimalizowała swoje oddziaływanie na środowisko zmniejszając emisję CO2 o ponad 32% (na jednostkę produktową, w odniesieniu do roku 2009) a także zużycie wody o ponad 26%.

Trzeci rok z rzędu Grupa Ferrero uzyskała poziom wdrożenia GRI A+, co oznacza najwyższy poziom raportowania zrównoważonego rozwoju potwierdzony kontrolą GRI oraz zaświadczeniem GRI. Niezależny nadzór nad całym raportem został przeprowadzony przez firmę Deloitte.

Przy okazji prezentacji raportu we włoskiej ambasadzie w Warszawie odbyła się debata „Wysoka jakość, poszanowanie zasobów, efektywność ekonomiczna - dobre praktyki zrównoważonej produkcji żywności”, w której wzięli udział: prof. dr hab. Andrzej Kowalski - Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy, prof. dr hab. Krystyna Gutkowska - Dziekan, Kierownik Zakładu Badań Konsumpcji, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, SGGW, Robert Ignaczak - wieloletni kierownik produkcji, kierownik działu ciągłego doskonalenia w Fabryce Ferrero w Polsce, Andrzej Gantner - Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności, dr Przemysław Litwiniuk - Dyrektor FAPA, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa.

Historia Ferrero rozpoczęła się w małym miasteczku Alba w Piemont we Włoszech w roku 1946. Dziś z łącznym obrotem wynoszącym ponad 8 mld euro, Ferrero znajduje się pomiędzy rynkowymi liderami sektora wyrobów cukierniczych, jest także czwartą co do wielkości Grupą na rynku czekoladowych wyrobów cukierniczych na świecie. Grupa Ferrero z jej 30 tys. pracowników obecna jest w 51 krajach, posiada 8 zakładów rolnych, 20 zakładów produkcyjnych na całym świecie, z czego 3 to Przedsięwzięcia Społeczne Ferrero na terenie Afryki i Azji. Produkty Grupy są obecne w sprzedaży w ponad 160 krajach; stały się wspólnym wspomnieniem i zagościły w zwyczajach wielu krajów, gdzie stały się ikonami kultury i prawdziwie kochają je kolejne pokolenia. Ponadto Ferrero ma odpowiedzialność społeczną wpisaną w swój kod DNA. Świeżość produktów i ich wysoka jakość, pieczołowity dobór składników, praktyki zrównoważonego rozwoju rolnictwa a także stale prowadzone badania i innowacje należą do kluczowych elementów składających się na sukces Ferrero. Co więcej, Ferrero dalej inwestuje w lokalne społeczności za pomocą Fundacji Ferrero, Przedsięwzięć Społecznych Ferrero, a także programu Kinder+Sport.

Ponad 70% obrotu firmy w roku finansowym 2012/13 zostało wygenerowane dzięki 10. dużym międzynarodowym markom Grupy. Ferrero znajduje się w grupie liderów rynku sektora wyrobów cukierniczych, jest także czwartą co do wielkości Grupą na rynku czekoladowych wyrobów cukierniczych na świecie (po Mars/Wrigley, Mondelez oraz Nestlé).

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.