updated 2:28 PM CET, Dec 14, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Włoski producent słodyczy o CSR

  • Napisane przez 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Enrico Bottero, dyr.gen. Ferrero Polska Commercial fot. arch. Enrico Bottero, dyr.gen. Ferrero Polska Commercial

Ferrero w Polsce zaprezentowała swój piąty Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Po raz trzeci też, prezentacja odbyła się w Polsce. Zgodnie z tradycją Grupy, Raporty CSR są przedstawiane w Ambasadach Republiki Włoch, w krajach, w których Ferrero jest obecne. W Raporcie, oprócz aktywności i strategii Ferrero w obszarze CSR, znajdziemy też informacje związane z działalnością rynkową Grupy w 2013 roku na świecie. W tym roku szczególny nacisk został położony na zrównoważony rozwój produkcji żywności. Grupa Ferrero ciągle podtrzymuje i dopracowuje swoje zobowiązania w zakresie odpowiedzialności społecznej: najnowsze, istotne wyniki V Raportu CSR są od 2014 r. dostępne w internecie.

Dokument udostępniony został równocześnie w dwóch wersjach językowych, angielskiej i włoskiej, jako część nowej witryny internetowej (http://www.ferrerocsr.com). Raport za rok 2013 odzwierciedla poszczególne działania przeprowadzone na całym świecie od 1 września 2012 do 21 sierpnia 2013, określa też strategiczną wizję dłuższej perspektywy do roku 2020.

Giovanni Ferrero, dyrektor generalny Grupy Ferrero przedstawiając raport zapewnia: - Codzienne wcielanie w życie odpowiedzialności społecznej, w sposób wytrwały, pełen pasji i cierpliwy, oznacza dla nas dalsze zobowiązanie do utrzymania tych wyróżniających nas wartości także w przyszłości! Jesteśmy bowiem przekonani, że nasze działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu, na równi z wartością naszych marek, stanowią nieodzowny warunek trwałości naszego rozwoju, naszego wzrostu.

- Działamy w skali globalnej, w której zmiany systemowe i rozwój konkurencyjności następują w bardzo szybkim tempie, stawiając przed nami coraz to nowe, trudne, a jednocześnie pasjonujące wyzwania. Mierzymy się z nimi, pamiętając o trzech najważniejszych zasadach, które od samego początku kierują działalnością Grupy Ferrero: coraz bardziej innowacyjne produkty; maksimum uwagi poświęcanej zaspokojeniu wymagań konsumenta i coraz mocniejsze poczucie etyki, które stanowi podstawę naszej kultury biznesowej – mówi w Raporcie Giovanni Ferrero, Chief Executive, Officer Ferrero International. CEO Grupy Ferrero podkreśla też szczególne zaangażowanie w odpowiedzialność społeczną. – Troszczymy się o relację między konsumentami, a naszymi markami, szanując naszych obecnych i byłych pracowników, chroniąc prawa człowieka i walcząc z pracą dzieci, czerpiąc surowce ze zrównoważonych źródeł, chroniąc środowisko naturalne, przeciwstawiając się korupcji i przestępczości – mówi Giovanni Ferrero.

Model Odpowiedzialności Społecznej Biznesu Ferrero jest trzonem raportu, wraz z opisem jego czterech filarów: produkty firmy tworzone z najwyższą troską o potrzeby konsumentów oraz ich bezpieczeństwo, utrzymują doskonałość zarówno w dziedzinie jakości, jak i świeżości oraz innowacyjności.

Oto kluczowe dane: ponad 95% wielkości produkcji Ferrero to produkty oferowane w porcjach nieprzekraczających 150 kcal; pracownicy naukowi w Ferrero pracują obecnie nad ponad setką nowych produktów, opierając się na wysoce zaawansowanych, opatentowanych technologiach. Fundacja Ferrero i jej dwojaki cel: z jednej strony Fundacja świadczy usługi opieki medycznej i społecznej dla 3300 byłych pracowników oraz ich współmałżonków; z drugiej zaś, Fundacja promuje inicjatywy kulturalne i artystyczne, głównie dotyczące Alby i regionu Piemont, co odnosi niezwykle pozytywny wpływ na lokalną społeczność. Przedsięwzięcia Społeczne Ferrero, które już działają w Indiach, Afryce Południowej i Kamerunie, skupione są na osiągnięciu dwóch głównych celów: tworzenie nowych miejsc pracy: od 31 sierpnia 2013 r. polegały one na współpracy 2739 osób, co odpowiada 9% wszystkich współpracowników Grupy; wdrażanie projektów oraz inicjatyw promujących zdrowie i edukację dzieci. Jako przykład wspomnieć można budowę w pobliżu zakładu w Indiach nowego przedszkola, które codziennie przyjmować będzie 120 dzieci na każdej zmianie.

Kinder+Sport, to program edukacyjny Ferrero, który promuje aktywny styl życia wśród dzieci oraz młodzieży, by zapobiegać i podejmować walkę z siedzącym trybem życia. W latach 2012/2013, program Kinder+ Sport objął 2,25 mln dzieci na całym świecie. Do roku 2017/2018, plany programu obejmują zwiększenie zasięgu z 20 do 30 krajów, objęcie 5 mln dzieci rocznie, a także uruchomienie przynajmniej jednego programu w każdym z krajów, do których firma dotarła. Ponadto wraz z rozszerzeniem działań przemysłowych oraz produkcji, Grupa zminimalizowała swoje oddziaływanie na środowisko zmniejszając emisję CO2 o ponad 32% (na jednostkę produktową, w odniesieniu do roku 2009) a także zużycie wody o ponad 26%.

Trzeci rok z rzędu Grupa Ferrero uzyskała poziom wdrożenia GRI A+, co oznacza najwyższy poziom raportowania zrównoważonego rozwoju potwierdzony kontrolą GRI oraz zaświadczeniem GRI. Niezależny nadzór nad całym raportem został przeprowadzony przez firmę Deloitte.

Przy okazji prezentacji raportu we włoskiej ambasadzie w Warszawie odbyła się debata „Wysoka jakość, poszanowanie zasobów, efektywność ekonomiczna - dobre praktyki zrównoważonej produkcji żywności”, w której wzięli udział: prof. dr hab. Andrzej Kowalski - Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy, prof. dr hab. Krystyna Gutkowska - Dziekan, Kierownik Zakładu Badań Konsumpcji, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, SGGW, Robert Ignaczak - wieloletni kierownik produkcji, kierownik działu ciągłego doskonalenia w Fabryce Ferrero w Polsce, Andrzej Gantner - Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności, dr Przemysław Litwiniuk - Dyrektor FAPA, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa.

Historia Ferrero rozpoczęła się w małym miasteczku Alba w Piemont we Włoszech w roku 1946. Dziś z łącznym obrotem wynoszącym ponad 8 mld euro, Ferrero znajduje się pomiędzy rynkowymi liderami sektora wyrobów cukierniczych, jest także czwartą co do wielkości Grupą na rynku czekoladowych wyrobów cukierniczych na świecie. Grupa Ferrero z jej 30 tys. pracowników obecna jest w 51 krajach, posiada 8 zakładów rolnych, 20 zakładów produkcyjnych na całym świecie, z czego 3 to Przedsięwzięcia Społeczne Ferrero na terenie Afryki i Azji. Produkty Grupy są obecne w sprzedaży w ponad 160 krajach; stały się wspólnym wspomnieniem i zagościły w zwyczajach wielu krajów, gdzie stały się ikonami kultury i prawdziwie kochają je kolejne pokolenia. Ponadto Ferrero ma odpowiedzialność społeczną wpisaną w swój kod DNA. Świeżość produktów i ich wysoka jakość, pieczołowity dobór składników, praktyki zrównoważonego rozwoju rolnictwa a także stale prowadzone badania i innowacje należą do kluczowych elementów składających się na sukces Ferrero. Co więcej, Ferrero dalej inwestuje w lokalne społeczności za pomocą Fundacji Ferrero, Przedsięwzięć Społecznych Ferrero, a także programu Kinder+Sport.

Ponad 70% obrotu firmy w roku finansowym 2012/13 zostało wygenerowane dzięki 10. dużym międzynarodowym markom Grupy. Ferrero znajduje się w grupie liderów rynku sektora wyrobów cukierniczych, jest także czwartą co do wielkości Grupą na rynku czekoladowych wyrobów cukierniczych na świecie (po Mars/Wrigley, Mondelez oraz Nestlé).

Warszawa