updated 3:25 PM CEST, Apr 23, 2018
A+ A A-

Piłkarskie atrakcje z siecią w tle

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Piłkarskie atrakcje z siecią w tle fot. Biedronka

Po raz trzeci na murawie warszawskiego stadionu Legii spotkają się dziecięce drużyny z Domów Dziecka, by zdobyć tytuł i puchar Mistrza Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej.

Ta wyjątkowa impreza odbędzie się w najbliższy weekend, 13-14 czerwca, a jedną z jej największych atrakcji będzie koncert piosenkarki Margaret. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie „Nadzieja na Mundial”. Od 2011 r. partnerem imprezy jest sieć sklepów Biedronka – Oficjalny Sponsor Piłkarskiej Reprezentacji Polski.

III Mistrzostwa Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej to międzynarodowe święto piłkarskie, którego uczestnikami są podopieczni domów dziecka. Dzieci przez cały rok przygotowują się do finałowych rozgrywek Mistrzostw Polski, by walczyć o zwycięstwo i grę w Mistrzostwach Świata. Biało-czerwoni, uchodzący za faworytów rozgrywek, dwa lata temu zdobyli złoto, a w ubiegłym roku zostali Wicemistrzami Świata.

Podczas tegorocznych rozgrywek na boisku pojawi się trzydzieści drużyn z domów dziecka całego świata. Na murawie zagrają młodzi zawodnicy m.in. z Tajlandii, Jordanii, Rosji, Niemiec, Hiszpanii i Meksyku.

Wiele atrakcji czeka na kibiców, dla których wstęp na stadion będzie wolny w niedzielę od godziny 14:00. Zawodników do sportowej rywalizacji zagrzeje Margaret, która przed meczem o puchar Mistrza Świata zagra koncert. Nie zabraknie również gwiazd polskiej i światowej piłki nożnej - Dariusz Dziekanowski, Cezary Kucharski, Jarosław Gilewicz, Jacek Krzynówek i Maciej Szczęsny zmierzą się z ekipą Reszty Świata, w której zagrają m.in: Frank Verlaat (Ajax Amsterdam), Siergiej Alejnikow (Juventus Turyn, srebrny medalista Euro 1988), Aleksandar Vuković (Legia), a także Raimondo Marino (Lazio Rzym).

Mistrzostwa odbędą się na Stadionie Miejskim Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie przy ul. Łazienkowskiej 3. Informacje na temat Mistrzostw można znaleźć na stronie www.nadziejanamundial.pl.

Pierwsze Mistrzostwa Polski, które odbyły się w 2010 r. w ramach projektu „Nadzieja na Euro”, przerosły oczekiwania organizatorów – zaproszono zawodników z 25 placówek opiekuńczo-wychowawczych z całego kraju. W wyniku dużego zainteresowania, w kolejnych latach, formuła została rozszerzona o drużyny z całego świata. Łącznie w imprezach sportowych organizowanych przez Stowarzyszenie udział wzięło prawie 4000 wychowanków domów dziecka. Od 2013 roku Mistrzostwa Polski oraz Świata są organizowane w ramach akcji „Nadzieja na Mundial“.

Od 2011 roku działania Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial” wspiera sieć sklepów Biedronka, która oprócz pomocy finansowej, podczas imprez zapewnia napoje
i drobne przekąski dla zawodników. Sieć funduje także szereg nagród m.in. sprzęt elektroniczny. Biedronka angażuje się także we wsparcie narodowych reprezentacji Polski w piłce nożnej, w tym kobiecej oraz młodzieżowej. Marka od 2010 r. jest Oficjalnym Sponsorem Piłkarskiej Reprezentacji Polski i pozostanie nim przynajmniej do 2018 roku.

Warszawa