updated 10:16 AM CET, Nov 15, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Pielęgnujemy EKOzwyczaje - podsumowanie

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Pielęgnujemy EKOzwyczaje - podsumowanie Jeronimo Martins Dystrybucja

W weekendowej ogólnopolskiej akcji „Pielęgnujemy EKOzwyczaje” firm Carlsberg Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD) wzięło aktywny udział około 15 tys. osób, które na miejsca akcji dostarczyły łącznie 25 t szkła, odbierając w zamian 15 tys. sadzonek roślin domowych.

{jumi [*4]}Patronat nad akcją obejmowały KOBA, Organizacja Odzysku oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Celem tej wspólnej akcji Carlsberg Polska i JMD było budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu.

Jak już informowaliśmy w ostatnią sobotę i niedzielę, 18 i 19 września, w wybranych sklepach sieci handlowej Biedronka w Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Gdańsku, Szczecinie, Warszawie i Legionowie, Płocku, Wrocławiu i Oleśnicy odbyła się zbiórka opakowań szklanych, takich jak butelki po piwie, słoiki. - Znaczny odzew naszych klientów i ich pozytywne opinie na temat inicjatywy pokazują potencjał tej akcji i potrzebę jej kontynuacji. Przy tej okazji, pragniemy podziękować wszystkim naszym klientom, którzy zechcieli wypełnić ankietę dającą szerszy obraz potrzeb i ewentualnych oczekiwań, co do rodzaju podejmowanych przez naszą sieć inicjatyw ekologicznych – mówi Dagmara Łakoma, specjalista ds. ochrony środowiska w JMD.

- Znaczący udział mieszkańców miast w naszej wspólnej ekologicznej akcji z JMD świadczy o potrzebie organizowania tego rodzaju wydarzeń edukacyjnych. Podczas akcji zaobserwowaliśmy, iż klienci przynosili przede wszystkim słoiki i butelki po piwie, a dla nas istotne jest uświadamianie naszych konsumentów, co należy czynić z butelką po wypiciu naszego trunku tak, by minimalizować wpływ nas wszystkich na środowisko. Cieszyła nas też przedsiębiorczość i wrażliwość na otoczenie naszych konsumentów, którzy w ramach tej weekendowej akcji przynosili szkło nie tylko z domów, ale i zebrane z pobliskich terenów zielonych - mówi Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

Podczas akcji rozdawane były również ulotki edukacyjne, które miały za zadanie uwrażliwić ekologicznie klientów, wskazując, co należy czynić z opakowaniami szklanymi i jak poprawnie segregować szkło w kontekście dbałości o środowisko naturalne. Jednym z założeń akcji było również zebranie – na podstawie wypełnionych przez klientów ankiet – informacji i opinii m.in. na temat potrzeb i oczekiwań w zakresie kolejnych ekologicznych inicjatyw. Analizy ankiet dokonają wykładowcy Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie, która objęła patronat nad akcją „Pielęgnujemy EKOzwyczaje”.

{jumi [*9]}

Warszawa