updated 11:16 PM CEST, Apr 24, 2018
A+ A A-

Pikniki edukacyjne z siecią

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Pikniki edukacyjne z siecią fot. sxc.hu

W ramach programu „Bezpieczne i Ekologiczne Wakacje” sieć popularnych sklepów współorganizuje festyny edukacyjne. Od maja w piknikach wzięło udział już blisko 80 tys. osób w całej Polsce. Akcja skierowana jest zarówno do dzieci, jak i ich rodziców.

Stowarzyszenie Integracja i Współpraca już od 8 lat prowadzi autorski projekt pt. „Bezpieczne i Ekologiczne Wakacje”. Po raz drugi partnerem akcji jest sieć sklepów Biedronka. Celem programu jest edukacja i propagowanie szeroko rozumianego bezpieczeństwa wśród dzieci i młodzieży. Akcja co roku odbywa się w blisko 30 miejscowościach na terenie całego kraju. W tym roku rozpoczęła się 29 maja i do tej pory wzięło w niej udział już blisko 80 tysięcy osób.

– Dla większości młodych ludzi okres wakacji kojarzy się z beztroską i odpoczynkiem. Nie zawsze jednak wakacyjne przygody kończą się szczęśliwie – mówi Jakub Janiszewski, koordynator generalny ds. bezpiecznych i ekologicznych wakacji, Stowarzyszenie Integracja i Współpraca. – Stworzyliśmy program „Bezpieczne i Ekologiczne Wakacje”, aby poprzez edukację i uświadamianie zagrożeń zapobiegać wakacyjnym tragediom – dodaje Jakub Janiszewski.

Podczas pikników odbywają się m.in. nauka pierwszej pomocy, konkursy dla dzieci z wiedzy o bezpieczeństwie i z zakresu ekologii oraz pokazy zorganizowane przez Policję oraz Państwową Straż Pożarną. Dotyczą one m.in. sprzętu wykorzystywanego w codziennej pracy służb, kryminalistyki, ratownictwa wodnego, sztuk walki i tresury psów policyjnych. Na bazie symulacji prezentowane są także zagrożenia, wynikające z jazdy pod wpływem alkoholu.

– Biedronka, jako firma społecznie odpowiedzialna, wspiera program Stowarzyszenia. Wiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo dzieci. Angażując się w tego typu akcje, możemy realnie wpływać na potrzeby lokalnych społeczności. Jedną z nich jest zapobieganie wypadkom podczas wakacyjnych zabaw najmłodszych - mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska SA.

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, angażuje się w wiele inicjatyw związanych z edukacją i wsparciem najmłodszych. Od 2006 roku Biedronka współpracuje z oddziałami diecezjalnymi Caritas oraz regularnie prowadzi zbiórki żywności realizowane z Caritas w Polsce oraz z Federacją Polskich Banków Żywności. W lipcu i sierpniu br. Biedronka zaangażowała się także w lokalną akcję w województwie zachodniopomorskim pt. „Dziecko w samochodzie”, która ma na celu edukację w zakresie odpowiedniego zachowania, w sytuacji, gdy zauważy się, że ktoś zostawił dziecko samo w aucie.

Harmonogram festynów „Bezpieczne i Ekologiczne Wakacje”:

26 lipca – Kowalewo Pomorskie, Brodnica; 2 sierpnia – Cekcyn; 23 sierpnia – Chełmno; 26 sierpnia – Radziejów; 30 sierpnia – Przemyśl, Papowo Biskupie; 6 września – Działyń.

Więcej informacji o akcji „Bezpieczne i Ekologiczne Wakacje” oraz aktualny harmonogram pikników znajduje się na stronie www.bezpiecznewakacje.eu, natomiast o innych projektach realizowanych przez sieć Biedronka na stronie www.biedronka.pl.

Warszawa