updated 3:02 PM CET, Nov 16, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Świąteczna pomoc sieci

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Świąteczna pomoc sieci fot. Biedronka

Popularna sieć sklepów jak co roku angażuje się w przedświąteczne akcje na rzecz osób potrzebujących. Wśród nich są zbiórki żywności w sklepach sieci, przekazywanie upominków dla najmłodszych, wsparcie Wigilii dla osób bezdomnych, oferowanie artykułów, z których dochód ze sprzedaży przekazywany jest na pomoc dzieciom, a także udział w świątecznych blokach reklamowych w mediach.

W grudniu po raz kolejny w sklepach Biedronki realizowane są zbiórki żywności: z Federacją Polskich Banków Żywności (4-6 grudnia) oraz Caritas Polska (11-12 grudnia). Ubiegłoroczne, przedświąteczne zbiórki z dwoma partnerami przyniosły efekt w postaci blisko 550 t produktów spożywczych. Artykuły zebrane podczas akcji trafiają m.in. do jadłodajni dla ubogich, noclegowni dla osób bezdomnych, domów dla samotnych matek, świetlic dla dzieci i innych organizacji zajmujących się opieką nad najuboższymi. W wybranych sklepach Biedronka od listopada odbywają się także zbiórki prowadzone przez Polski Czerwony Krzyż, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Legnica oraz w ramach akcji „Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę”.

W ramach przedświątecznych działań sieć Biedronka przekaże również produkty partnerom akcji dedykowanym osobom bezdomnym. Wśród wspieranych projektów znajdzie się m.in. akcja realizowana wspólnie ze Strażą Miejską w Warszawie oraz Wigilia dla bezdomnych w Krakowie. Biedronka wsparła także m.in. Fundację Opieka i Troska oraz Fundację Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie, której przekazała ponad 1500 paczek dla dzieci i dorosłych w ramach akcji Opłatek Maltański, odbywającej się w 17 miastach w całej Polsce. Wspólnie z Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej sieć organizuje także spotkanie mikołajkowe dla dzieci, którym podaruje 1000 gwiazdkowych upominków.

Co roku spółka włącza się także w charytatywne akcje TVP „Reklama dzieciom” oraz „Blok Mikołajkowy” Telewizji Polsat. Dochód z bloków reklamowych, emitowanych w okresie świątecznym, przekazywany jest w całości potrzebującym dzieciom. Także i w tym roku nie zabrakło Biedronki wśród darczyńców w obu blokach reklamowych dedykowanych potrzebującym.

Świąteczną propozycją Biedronki dla klientów na drobne upominki jest kolejna edycja książki z płytą „Najpiękniejsze polskie kolędy”. W tym roku wśród gwiazd estrady, które wykonują kolędy, znaleźli się: Piotr Kupicha, Krzysztof Krawczyk, Zbigniew Wodecki, Magda Steczkowska czy Mieczysław Szcześniak. Środki ze sprzedaży są przeznaczane na szczytny cel – pomoc chorym dzieciom w ramach wspólnego programu „Codziennie bądźmy razem”, który jest prowadzony z Fundacją Faktu od 2013 r. Książka jest dostępna od 7 grudnia w sklepach sieci w cenie 9,99 zł.

Sieć przygotowała także upominki dla swojego zespołu pracowników. Osoby zatrudnione w Jeronimo Martins Polska i ich dzieci z okazji zbliżających się Świąt otrzymają łącznie blisko 120 000 paczek świątecznych. Dodatkowo w ramach akcji „Pomagamy nie tylko od święta” pracownicy sieci, którzy znajdują się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej, otrzymają dodatkowe wsparcie przedświąteczne w postaci paczki z artykułami pierwszej potrzeby.

Warszawa