updated 10:51 AM CEST, Aug 17, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Sklep, który uczy

  • Napisane przez Przemysław Gruz
  • Dział: CSR

Sieć sklepów Biedronka uruchomiła specjalną infolinię, dzięki której klienci mogą zasięgnąć porad specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia. W tym samym czasie w sklepach sieci ruszyła akcja edukacyjna „Wiesz, co jesz", której częścią jest specjalny folder prezentujący ofertę sieci oraz porady dietetyków Instytutu.

Klienci Biedronki mogą korzystać z konsultacji wykwalifikowanych specjalistów w zakresie żywności i żywienia do 8 kwietnia. Specjalnie dla nich uruchomiono numer telefonu, pod którym dietetycy z Instytutu Żywności i Żywienia udzielają porad żywieniowych.

Częścią akcji jest także oferta dla osób, o specjalnych potrzebach żywieniowych. W folderze „Wiesz, co jesz" przygotowano m.in. adaptacje graficzną nowej piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, a także porady ekspertów Instytutu oraz przepisy kulinarne wraz z informacją o ich wartości odżywczej.

- Produkty o szczególnych walorach żywieniowych na stałe zagościły w ofercie Biedronki – przekonują przedstawiciele sieci. - Można je znaleźć pod takimi markami jak: Vital fresh – sałatki i soki; Pastani – makarony, Plony Natury – kasze, Vitanella – płatki i batony zbożowe, Marinero – ryby, Green Hills – herbaty.

W ramach oferty czasowej dołączyły do nich także nowości dedykowane osobom o specjalnych potrzebach żywieniowych takie jak m.in. produkty dla osób na diecie bezglutenowej, tj. pizza z szynką Donatello, Ketchup Madero Junior oraz produkty bez laktozy, tj. serek wiejski Delikate, jogurt naturalny kremowy FruVita. Do sprzedaży trafiły również będące cennym źródłem błonnika, nowe produkty marki Plony Natury, tj.: otręby owsiane i orkiszowe, płatki owsiane, musli 5 zbóż czy siemię lniane. Nie zabrakło także świeżych ryb marki Marinero, będących źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 m.in. płata pstrąga tęczowego, filetu z łososia i pstrąga tęczowego patroszonego. Wśród napojów klienci znajdą m.in. napoje z wysokiej jakości owoców i warzyw Vitanella Vegi and Fruits, napoje sojowe Vitanella, smoothies Vital Fresh, herbatki ziołowe marki Herbarium oraz herbatki Green Hills w dwóch oryginalnych smakach – pietruszka i jarzębina o smaku cytryny oraz trawa cytrynowa i pomidor o smaku wiśni. W kategorii słodyczy pojawiła się czekolada Magnetic bez dodatku cukrów, zawierająca słodzik ze stewii.

Zgodnie z zaleceniami IŻŻ Biedronka poddaje reformulacji produkty marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej. Dzięki temu tylko w 2015 r. sklep udoskonalił skład wielu produktów, zapobiegając tym samym wprowadzeniu na rynek 274 ton cukru, 69 ton soli i 11 ton tłuszczu. Sieć wprowadziła także nową linię własną produktów spożywczych „kcalculation – licz kalorie!" jako odpowiedź na zalecenia ekspertów, zgodnie z którymi codzienne menu należy komponować z uwzględnieniem dziennego zapotrzebowania na kalorie. Instytut jest także partnerem działań realizowanych przez Biedronkę: np. programu „5 garści zdrowia", zachęcającego w ramach platformy www.5garscizdrowia.biedronka.pl do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Podobna współpraca trwa już ponad siedem lat.

Z dietetykami Instytutu można porozmawiać od poniedziałku do piątku w godz. 9-15, do 8 kwietnia, pod numerem telefonu + 48 22 550 97 74.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.