updated 8:25 AM CEST, May 25, 2018
A+ A A-

Sklep, który uczy

  • Napisane przez Przemysław Gruz
  • Dział: CSR

Sieć sklepów Biedronka uruchomiła specjalną infolinię, dzięki której klienci mogą zasięgnąć porad specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia. W tym samym czasie w sklepach sieci ruszyła akcja edukacyjna „Wiesz, co jesz", której częścią jest specjalny folder prezentujący ofertę sieci oraz porady dietetyków Instytutu.

Klienci Biedronki mogą korzystać z konsultacji wykwalifikowanych specjalistów w zakresie żywności i żywienia do 8 kwietnia. Specjalnie dla nich uruchomiono numer telefonu, pod którym dietetycy z Instytutu Żywności i Żywienia udzielają porad żywieniowych.

Częścią akcji jest także oferta dla osób, o specjalnych potrzebach żywieniowych. W folderze „Wiesz, co jesz" przygotowano m.in. adaptacje graficzną nowej piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, a także porady ekspertów Instytutu oraz przepisy kulinarne wraz z informacją o ich wartości odżywczej.

- Produkty o szczególnych walorach żywieniowych na stałe zagościły w ofercie Biedronki – przekonują przedstawiciele sieci. - Można je znaleźć pod takimi markami jak: Vital fresh – sałatki i soki; Pastani – makarony, Plony Natury – kasze, Vitanella – płatki i batony zbożowe, Marinero – ryby, Green Hills – herbaty.

W ramach oferty czasowej dołączyły do nich także nowości dedykowane osobom o specjalnych potrzebach żywieniowych takie jak m.in. produkty dla osób na diecie bezglutenowej, tj. pizza z szynką Donatello, Ketchup Madero Junior oraz produkty bez laktozy, tj. serek wiejski Delikate, jogurt naturalny kremowy FruVita. Do sprzedaży trafiły również będące cennym źródłem błonnika, nowe produkty marki Plony Natury, tj.: otręby owsiane i orkiszowe, płatki owsiane, musli 5 zbóż czy siemię lniane. Nie zabrakło także świeżych ryb marki Marinero, będących źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 m.in. płata pstrąga tęczowego, filetu z łososia i pstrąga tęczowego patroszonego. Wśród napojów klienci znajdą m.in. napoje z wysokiej jakości owoców i warzyw Vitanella Vegi and Fruits, napoje sojowe Vitanella, smoothies Vital Fresh, herbatki ziołowe marki Herbarium oraz herbatki Green Hills w dwóch oryginalnych smakach – pietruszka i jarzębina o smaku cytryny oraz trawa cytrynowa i pomidor o smaku wiśni. W kategorii słodyczy pojawiła się czekolada Magnetic bez dodatku cukrów, zawierająca słodzik ze stewii.

Zgodnie z zaleceniami IŻŻ Biedronka poddaje reformulacji produkty marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej. Dzięki temu tylko w 2015 r. sklep udoskonalił skład wielu produktów, zapobiegając tym samym wprowadzeniu na rynek 274 ton cukru, 69 ton soli i 11 ton tłuszczu. Sieć wprowadziła także nową linię własną produktów spożywczych „kcalculation – licz kalorie!" jako odpowiedź na zalecenia ekspertów, zgodnie z którymi codzienne menu należy komponować z uwzględnieniem dziennego zapotrzebowania na kalorie. Instytut jest także partnerem działań realizowanych przez Biedronkę: np. programu „5 garści zdrowia", zachęcającego w ramach platformy www.5garscizdrowia.biedronka.pl do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Podobna współpraca trwa już ponad siedem lat.

Z dietetykami Instytutu można porozmawiać od poniedziałku do piątku w godz. 9-15, do 8 kwietnia, pod numerem telefonu + 48 22 550 97 74.

Warszawa