updated 11:44 PM CEST, Jul 17, 2018
A+ A A-

Sieć zaprosiła 1200 uczniów na warsztaty kulinarno-edukacyjne

  • Napisane przez mat. pras.
  • Dział: CSR

W dniach od 6 do 29 kwietnia w Białymstoku odbędą się warsztaty kulinarno-edukacyjne w ramach programu „Zielona Kraina". Projekt jest realizowany przez koalicję firm Jeronimo Martins Polska i Green Factory Holding na rzecz kształtowania odpowiednich nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. W zajęciach w Białymstoku weźmie udział 1200 uczniów z 15 szkół podstawowych. Patronat nad programem sprawuje Instytut Żywności i Żywienia.

JMP jako firma realizująca strategię zrównoważonego rozwoju, podjęła kolejne działania na rzecz kształtowania odpowiednich nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. Wspólnie z wieloletnim partnerem handlowym – firmą Green Factory Holding, producentem świeżych warzyw – powołała „zieloną koalicję", która przygotowała cykl warsztatów edukacji żywieniowej „Zielona Kraina" dla uczniów klas czwartych szkół podstawowych i ich nauczycieli.

Stolica Podlasia to kolejne po Wrocławiu miasto, w którym przeprowadzone zostaną warsztaty „Zielona Kraina". W dniach od 6 do 29 kwietnia w zajęciach weźmie udział 1200 czwartoklasistów i ich nauczycieli z 15 szkół podstawowych. Białostockie placówki uczestniczące w projekcie to: SP nr 45 z oddziałami integracyjnymi, SP nr 8, SP nr 1, SP nr 26, SP nr 43, SP nr 15, SP nr 11, SP nr 5, SP nr 32, SP nr 37, SP nr 29, SP nr 45, SP nr 14 z oddziałami integracyjnymi, SP nr 44 oraz SP nr 47.

Cykl warsztatów „Zielona Kraina" rozpoczął się 29 lutego we Wrocławiu.

W 50 lekcjach przeprowadzonych w 15 szkołach podstawowych w tym mieście wzięło udział ponad 1150 czwartoklasistów i 50 nauczycieli. W kolejnych tygodniach trwającego do 23 czerwca cyklu odbędą się jeszcze zajęcia w Kielcach i Poznaniu. Łącznie w ramach programu „Zielona Kraina" odbędzie się 200 bezpłatnych warsztatów edukacyjnych dla około 4,5 tysiąca uczniów i 200 nauczycieli.

Tematyka warsztatów

Szczególna uwaga uczestników warsztatów „Zielona Kraina" jest zwracana na zalety wynikające ze zmniejszenia spożycia cukrów prostych, a także produktów pochodzenia zwierzęcego i sztucznie wzbogacanych. Program warsztatów jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, wpisuje się też w założenia projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem". Zajęcia obejmują interaktywne pogadanki dotyczące zasad prawidłowego żywienia, wspólne przygotowywanie posiłków ze świeżych owoców i warzyw, prezentację zawodu dietetyka i kucharza oraz gry i zabawy edukacyjne.

Rola diety

– W okresie wzrostu i rozwoju odpowiednio zbilansowana dieta ma kluczowy wpływ
na rozwój i prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Ważne, by wraz z jedzeniem dostarczać zarówno witaminy i składniki mineralne, jak i odpowiednią ilość energii (kalorii). Jak wynika z przeprowadzonych w 2013 r. badań Instytutu Żywności
i Żywienia, nadmierną masę ciała ma obecnie ponad 1/5 dziewcząt i prawie 1/3 chłopców – mówi Hanna Stolińska, dietetyk Instytutu Żywności i Żywienia.

Szczególnie niepokojąca jest dynamika przyrostu masy ciała polskich dzieci (najwyższa w Europie), obecność w ich żyłach blaszek miażdżycowych i zwiększone ryzyko rozwoju cukrzycy. Sytuacja taka jest następstwem nadmiernego konsumowania przede wszystkim cukrów prostych (słodycze, soki, napoje, przetworzone produkty zbożowe) i tłuszczów pochodzenia zwierzęcego. W diecie brakuje natomiast odpowiedniej ilości błonnika pokarmowego, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin.

Działania na rzecz zdrowego odżywiania się

Biedronka już od lat podejmuje działania, mające na celu edukację klientów odnośnie zdrowego odżywiania się. Na półki sklepów wprowadza nowe artykuły, które są istotne z punktu widzenia zbilansowanej diety oraz produkty dla osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi, w tym bezglutenowe i bez laktozy. Sieć udoskonala skład produktów marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, m.in. poprzez obniżenie zawartości tłuszczu, eliminację tłuszczy nasyconych i trans, redukcję zawartości soli i cukru, przy jednoczesnym utrzymaniu walorów smakowych. W 2015 roku w ten sposób ulepszono skład 45 produktów będących w stałej ofercie sieci, dzięki czemu udało się zapobiec wprowadzeniu na rynek: 274 ton cukru, 69 ton soli i 11 ton tłuszczu. Biedronka realizuje także program „5 garści zdrowia", zachęcający do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Natomiast w 2006 r. wspólnie z Instytutem Matki i Dziecka oraz firmami Danone i Lubella Biedronka powołała koalicję Partnerstwo dla Zdrowia, której celem jest przeciwdziałanie zjawisku niedożywienia dzieci w Polsce. W jej ramach Biedronka wprowadziła do sprzedaży kaszkę Mleczny Start, w cenie przystępnej nawet dla mniej zamożnych klientów. Od 2011 r. koalicja prowadzi także program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc", propagujący wśród uczniów klas 0-3 szkół podstawowych zasady zdrowego odżywiania. W ramach współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia w sklepach sieci dwukrotnie, w 2013 r. i 2015 r., zorganizowana została także akcja edukacyjna „Czytaj etykiety". Natomiast na przełomie marca i kwietnia br. uruchomiona została specjalna infolinia dla klientów, dzięki której mogą oni zasięgnąć porad specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.