updated 10:38 PM CEST, Aug 14, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Sieć chce wychować świadomych, zdrowych konsumentów

  • Napisane przez MM
  • Dział: CSR
Sieć chce wychować świadomych, zdrowych konsumentów fot. zielona-kraina.com

Ostatnie lata pokazują zmianę trendów konsumenckich na rynkach światowych. Klienci wielkich sieci szukają produktów i usług, które będą odpowiedzią na ich nowe potrzeby – życia w zgodnie z naturą, ekologią i własnym organizmem. Za tymi nowymi trendami podążają największe firmy handlowe i usługowe na świecie, dostosowując swoje oferty do nowych realiów.

W Polsce najbardziej widoczne jest to w segmencie handlowym. Sieci detaliczne coraz częściej stawiają nie tylko na dopasowanie swojej oferty, ale także wychodzą z inicjatywą edukacyjną. Liderem w tym przypadku jest sieć Biedronka.
Pod koniec lutego ta największa sieć handlowa w Polsce uruchomiła nowy projekt pod nazwą „Zielona kraina". To bezpłatne warsztaty dla uczniów IV klas szkół podstawowych, które mają na celu pokazanie dzieciom jak należy konstruować zbilansowane, zdrowe posiłki. Organizatorzy wychodzą z założenia, że wczesna edukacja dzieci jest najlepszym sposobem na budowanie ich prawidłowych nawyków. I mają rację.

Inicjatywa Biedronki jest nie tylko dobra, ale wręcz niezwykle potrzebna - zwłaszcza w świetle alarmujących wyników badań opublikowanych przez Instytut Żywności i Żywienia. Wynika z nich, że dzieci w Polsce tyją w zastraszającym tempie – najszybciej w Europie. Już 22,3 proc. uczniów szkół podstawowych i gimnazjów ma nadwagę lub jest otyłych. Jeśli ten trend będzie dalej się utrzymywał to efekty będą zatrważające. To najwyższy czas, żeby zająć się tym problem.

Z rozwiązaniem przychodzi właśnie sieć Biedronka. Projekt „Zielona kraina" realizowany jest przez Jeronimo Martins Polska (właściciela Biedronki) w partnerstwie z firmą Green Factory Holding, a patronat nad przedsięwzięciem sprawuje IŻZ. Na przeprowadzanych w różnych miastach zajęciach dzieci uczą się zarówno teorii, jak i praktyki. Dowiadują się czym są cukry proste, minerały czy witaminy, jaki jest ich wpływ na ludzki organizm i jakie są ich wartości odżywcze. Razem z ekspertami uczą się przygotowywać owocowo-warzywne koktajle, sałatki i zdrowe słodycze. Warsztaty obejmują interaktywne pogadanki dotyczące zasad prawidłowego żywienia, wspólne przygotowywanie posiłków ze świeżych owoców i warzyw, prezentację zawodu dietetyka i kucharza oraz gry i zabawy edukacyjne. Program warsztatów jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, wpisuje się też w założenia projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem".

Cykl warsztatów „Zielona Kraina" rozpoczął się w lutym br. we Wrocławiu i udział w nim wzięło 1150 czwartoklasistów i 50 nauczycieli. Obecnie warsztaty trwają w Białymstoku, a w najbliższych tygodniach zorganizowane będą także w Kielcach i Poznaniu. Tegoroczna edycja projektu zakończy się tuż przed wakacjami, czyli 23 czerwca. Łącznie w ramach programu „Zielona Kraina" odbędzie się 200 bezpłatnych warsztatów edukacyjnych dla około 4,5 tysiąca uczniów i 200 nauczycieli.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.