updated 11:16 PM CEST, Apr 24, 2018
A+ A A-

Sieć handlowa ponownie partnerem Narodowego Kongresu Żywieniowego

  • Napisane przez Witold Kołodziej
  • Dział: CSR

Sieć Biedronka po raz drugi została partnerem Narodowego Kongresu Żywieniowego, organizowanego przez Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dr med. Aleksandra Szczygła. Jego druga edycja odbędzie się 27 stycznia br. w Warszawie. Dla uczestników kongresu sieć przygotowała prezentację produktów o szczególnych walorach żywieniowych.

II Narodowy Kongres Żywieniowy odbędzie się pod hasłem „Żywność i żywienie w prewencji i leczeniu chorób – postępy 2016”. W trakcie obrad eksperci m.in. z Centrum Zdrowia Dziecka, Ministerstwa Zdrowia, Instytutu Żywności i Żywienia, Centrum Onkologii oraz AWF we Wrocławiu przedstawią najnowsze wyniki badań naukowych dotyczących wpływu zmian żywieniowych i stylu życia na epidemiologię różnych nowotworów złośliwych. Głównym tematem tegorocznego Kongresu będą kwestie dotyczące tego, w jaki sposób można istotnie zmniejszyć zachorowalność na nowotwory złośliwe. Omówione zostaną również zalecenia żywieniowe i dotyczące aktywności fizycznej u osób chorych na nowotwory.

Podczas tegorocznej edycji Kongresu na stoisku Biedronki uczestnicy będą mogli zapoznać się z produktami marek własnych, stanowiących element dobrze zbilansowanej diety. W prezentowanej ofercie znajdą się m.in. powstałe z wysokiej jakości owoców i warzyw produkty Vital fresh, przekąski z linii „kcalculation - licz kalorie!” czy produkty z linii „Plony Natury”.

Partnerstwo w kongresie IŻŻ to kolejna forma współpracy sieci Biedronka z Instytutem zapoczątkowanej w 2009 r. Dotychczas, w ramach wspólnych działań,  Biedronka udoskonaliła skład swych produktów, wprowadziła nową linię artykułów Kcalculation, przygotowała powtarzaną co roku ofertę „Wiesz, co jesz”, a nawet uruchomiła specjalną infolinię dla klientów, dzięki której mogli oni zasięgnąć porad wykwalifikowanych specjalistów w zakresie żywności i żywienia z IŻŻ.

Sieć Biedronka od wielu lat promuje zdrowy styl życia. Angażując się w działania wspierające dobre odżywianie, Biedronka prowadzi szereg akcji edukacyjnych m.in. „5 garści zdrowia”, „Zielona Kraina”, „Czytaj etykiety”, których patronem merytorycznym jest Instytut Żywności i Żywienia. Zgodnie z rekomendacjami IŻŻ, z którym Biedronka współpracuje od ponad siedmiu lat, kolejny już rok sieć poddaje reformulacji produkty marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, m.in. poprzez: obniżenie zawartości tłuszczu, nasyconych kwasów tłuszczowych, eliminację tłuszczy trans, redukcję zawartości soli i cukru, przy jednoczesnym utrzymaniu walorów smakowych produktów. Od 2014 r. ulepszono też skład wielu produktów, zapobiegając tym samym wprowadzeniu na rynek 501,9 ton cukru, 134,6 ton soli i 419,3 ton tłuszczu.

Warszawa