updated 10:51 AM CEST, Aug 17, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Wspólne wartości, by tworzyć wartość

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Fabryka Ferrero w Belsku Dużym fot. Ferrero Fabryka Ferrero w Belsku Dużym

Już po raz siódmy Grupa Ferrero International zaprezentowała Raport „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”. Grupa, oprócz aktywności w obszarze CSR, przedstawia w nim informacje związane z działalnością rynkową. Wyznacza też cele, które planuje osiągnąć do 2030 r. Wzrost zaangażowania w działalność CSR jest proporcjonalny do wysokiej pozycji firmy na światowym rynku, w tym także Polski.

Raport poddano audytowi firmy Deloitte & Touche. Dokument został sporządzony zgodnie z GRI G4 Content Index. Uwzględniono w nim „10 Zasad” United Nations Global Compact, będącego inicjatywą ONZ. Raport CSR „Wspólne wartości, by tworzyć wartość” został przedstawiony w Ambasadzie Republiki Włoch w Warszawie.

- Trwałe wartości, pasja i zaangażowanie od zawsze będące drogowskazem dla wszystkich pracowników Grupy Ferrero, w połączeniu z niezmiennym i stale potwierdzanym zaufaniem, jakim darzą nas nasi konsumenci, pozwoliło na zakończenie roku obrotowego 2014/2015 kolejnym sukcesem – mówi Giovanni Ferrero, Chief Executive Oficer Ferrero International. Dowodzi tego poziom skonsolidowanych obrotów, który jest wyższy o 13,4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

W trudnej sytuacji międzynarodowej Grupa nadal uzyskuje świetne wyniki sprzedaży m.in. w Azji, na Bliskim Wschodzie czy w krajach Ameryki Północnej. – Także na rynkach europejskich, takich jak Polska, Wielka Brytania i Niemcy, osiągnęliśmy doskonałe rezultaty – dodaje Giovanni Ferrero.

Grupa jest obecna w 53 krajach na wszystkich zamieszkanych kontynentach. Zatrudnia blisko 41 tys. pracowników, reprezentujących przeszło 100 narodowości, w 22 zakładach produkcyjnych, 8 zakładach przetwórczych i 6 gospodarstwach rolnych. Produkty Grupy są sprzedawane w ponad 170 krajach całego świata. Swój udział, w silnej pozycji Grupy, ma również Polska. W 1992 r. w miejscowości Belsk Duży na Mazowszu powstał zakład produkcyjny, który dziś zatrudnia już blisko 1500 osób i jest jednym z najważniejszym ogniw w całym łańcuchu dostaw na rynki Europy i świata.

W 2015 r. Grupa sukcesywnie realizowała kolejne inwestycje, które zwiększyły potencjał linii produkcyjnych, m.in. w Polsce, we Włoszech i w Niemczech. Inwestycje w rozwój zakładów przeprowadzono też w Indiach, w Brazylii i w Chinach. Ich wartość wyniosła, 5,8 proc. wartości obrotów Grupy. Ferrero przejęło też turecką Grupę Oltan i angielską spółkę Thornstons Plc.

Grupa, podobnie jak na rynku, jest równie aktywna w obszarach CSR. W 2015 r. przedstawiciele Ferrero wzięli udział w Światowej Wystawie Expo Milano, podczas której przedstawili swoją filozofię działania, co znakomicie wpisało się w hasło wydarzenia: „Wyżywienie planety, energia dla życia”. Grupa jest także jednym z sygnatariuszy Nowojorskiej Deklaracji o Lasach – porozumieniu, którego celem jest całkowite zaprzestanie deforestacji, czyli wylesiania, do 2030 roku.

Szczególny nacisk na działania społeczne Grupa Ferrero kładzie też na rynkach lokalnych, na których jest obecna. Jednym z flagowych projektów Grupy jest Kinder+Sport, którego celem jest promowanie aktywnego trybu życia wśród dzieci i młodzieży, oraz ich rodzin. W projekt jest już zaangażowanych 25 krajów. W 2015 r. program rozszerzył swoją działalność w kolejne cztery kraje i zachęcił do udziału w różnego rodzaju aktywnościach pond 4 mln dzieci. Dotychczas Grupa zrealizowała 3105 wydarzeń, a w cały program zainwestowano już 10,6 mln euro.

Ważnym działaniem Grupy jest również „Projekt Przedsiębiorczości im. Michele Ferrero”, będący połączeniem biznesu i działań charytatywnych. Projekt z jednej strony ma za cel generowanie zysków, z drugiej zaś tworzy miejsca pracy w słabo rozwiniętych częściach świata. Pierwsze tzw. przedsiębiorstwa społeczne powstały w Kamerunie, RPA i Indiach. Dziś dają zatrudnienie ponad 10 proc. pracowników całej Grupy.

Grupa Ferrero szczególnie dba też o środowisko naturalne, dlatego dużą wagę przykłada do zrównoważonego rozwoju. W 2015 r. Grupa osiągnęła poziom zaopatrzenia w kakao wynoszący 44 proc. W roku 2020 ma on już wynosić 100 proc. Podobnie, jeśli chodzi cukier trzcinowy czy orzechy laskowe. W ciągu trzech lat całość zaopatrzenia w te surowce będzie pochodziła ze zrównoważonych źródeł. W Grupie działają dwa projekty, których celem jest odpowiednia regulacja tych założeń: F-ACTS oraz FER-Way.

W raporcie czytamy też o celach Grupy, które mają zostać zrealizowane do 2020 r. To m.in. 40 proc. redukcja emisji CO2 z działalności produkcyjnej oraz 30 proc. redukcja emisji gazów cieplarnianych z transportu i przechowywania. W ciągu najbliższych trzech lat ma również zostać wdrożony globalny plan działań w zakresie energii, zgodny z lokalnym zapotrzebowaniem, który ma służyć zrealizowaniu powyższych celów. Nowym celem Grupy jest także zwiększenie o 5 proc. liczby kobiet zajmujących stanowiska kierownicze. Obecnie odsetek zatrudnionych kobiet wynosi ponad 42 proc.

- Grupa Ferrero posiada mocną, głęboko zakorzenioną tradycję działania, która zawdzięcza inicjatywie pracujących w niej ludzi – mówi Giovanni Ferrero. – To dzięki temu powstały nasze, kochane przez cały świat marki, które często stają się ikonami dla całych pokoleń, a jednocześnie potrafią dotrzymać kroku zmieniającym się czasom.

Więcej informacji w pełnej wersji raportu CSR za rok 2015, w wersji polskiej, udostępnionej na stronie internetowej pod adresem: www.csr.ferrero.com

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.