updated 3:51 PM CEST, May 26, 2018
A+ A A-

116 111 ma dwa lata

  • Napisał 
  • Dział: CSR
116 111 ma dwa lata Polkomtel

W listopadzie minęły dwa lata działania Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. O tym, czy taki telefon jest potrzebny zdecydowały setki tysięcy dzwoniących odbiorców: dzieci i młodzież.

{jumi [*4]}- Nie sposób opowiedzieć o 200 tysiącach odebranych połączeń. O tysiącach wysłuchanych historii i rozwiązanych problemów – mówi Lucyna Kicińska, koordynator Telefonu Zaufania 116 111. - Wiemy z nich, jak ważni jesteśmy dla młodych osób. Tę tezę potwierdzają także statystyki Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży: dla wielu dzieci jedynymi osobami, do których zwracają się ze swoimi problemami i których wybierają na powierników, są właśnie konsultanci 116 111. Ten numer wybrała 12-letnia Kasia, martwiąca się sytuacją swojej koleżanki z klasy, która nie radziła sobie z matematyką. Zawstydzona 15-letnia Beata pytała, czy to normalne, że jej chłopak zachowuje się przy znajomych, jakby nie byli parą. Wiadomość przez stronę www.116111.pl przesłał Bartek, uczeń drugiej klasy technikum samochodowego, który nie wiedział jak powiedzieć rodzicom, że chciałby przenieść się do liceum ogólnokształcącego i studiować polonistykę. Konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży rozmawiali także wielokrotnie z 17-letnią Weroniką, która ostatnio zadzwoniła dzieląc się wrażeniami po pierwszym spotkaniu z terapeutą zaburzeń odżywania. Dziękowała za zrozumienie, troskę, szacunek i cierpliwość, a także - niezachwianą wiarę konsultantów w to, że jest w stanie podjąć walkę z bulimią.

- Od pierwszych chwil działania linii 116 111 dzieci i młodzieży dzwonią by porozmawiać o swoim świecie. Częściej - co zrozumiałe w telefonie zaufania - mówią o jego cieniach, niż blaskach – dodaje konsultantka telefonu 116 111. Jeden z ważniejszych wniosków wynikających z dwuletniej pracy specjalistów pracujących w zespole 116 111 (psychologów i pedagogów) dotyczy problemów młodych osób związanych z rozmową: z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami. - Z braku komunikacji powstaje wiele trudnych sytuacji, a bez rozmowy nie da się ich rozwiązać. Z drugiej strony, dzieci i młodzież na początku XXI wieku bardzo często mylą samodzielność z samotnością – dodają konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

W listopadzie 2008 r. Fundacja Dzieci Niczyje wspólnie z firmą Polkomtel SA, operatorem sieci Plus uruchomiła pierwszy bezpłatny i ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Początkowo telefon był obsługiwany pięć dni w tygodniu, przy dwóch jednocześnie działających liniach. Szybko okazało się, że zapotrzebowanie na pomoc bezpłatnego i anonimowego Telefonu 116 111 stale rosną. Zespół specjalistów uruchamiał sukcesywnie kolejne linie oraz rozpoczął pracę również w soboty. Dzięki wsparciu głównego sponsora – firmy Polkomtel, operatora sieci Plus oraz dofinansowaniu ze strony MSWiA, Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży działa od poniedziałku do soboty, w godz. 12-20. - Polska jako piąty kraju UE uruchomiła telefon zaufania dla najmłodszych pod numerem 116 111. Ponad dwa lata temu, mieliśmy wiele pytań, ale i wiele nadziei związanych z nowo uruchomionym Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – mówi Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje. - Zbudowaliśmy go od podstaw, przyglądaliśmy się pracy dziecięcych telefonów zaufania na świecie działających od wielu lat. Dziś odgrywamy ważną rolę w tworzeniu europejskich zasad obsługi numeru 116 111.

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych przez Wydawnictwo Wasze Podróże oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

4. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

6. Podanie danych jest dobrowolne

7. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

8. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

9. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

10. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.