updated 2:28 PM CET, Dec 14, 2018
Na żywo:
A+ A A-

116 111 ma dwa lata

  • Napisał 
  • Dział: CSR
116 111 ma dwa lata Polkomtel

W listopadzie minęły dwa lata działania Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. O tym, czy taki telefon jest potrzebny zdecydowały setki tysięcy dzwoniących odbiorców: dzieci i młodzież.

{jumi [*4]}- Nie sposób opowiedzieć o 200 tysiącach odebranych połączeń. O tysiącach wysłuchanych historii i rozwiązanych problemów – mówi Lucyna Kicińska, koordynator Telefonu Zaufania 116 111. - Wiemy z nich, jak ważni jesteśmy dla młodych osób. Tę tezę potwierdzają także statystyki Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży: dla wielu dzieci jedynymi osobami, do których zwracają się ze swoimi problemami i których wybierają na powierników, są właśnie konsultanci 116 111. Ten numer wybrała 12-letnia Kasia, martwiąca się sytuacją swojej koleżanki z klasy, która nie radziła sobie z matematyką. Zawstydzona 15-letnia Beata pytała, czy to normalne, że jej chłopak zachowuje się przy znajomych, jakby nie byli parą. Wiadomość przez stronę www.116111.pl przesłał Bartek, uczeń drugiej klasy technikum samochodowego, który nie wiedział jak powiedzieć rodzicom, że chciałby przenieść się do liceum ogólnokształcącego i studiować polonistykę. Konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży rozmawiali także wielokrotnie z 17-letnią Weroniką, która ostatnio zadzwoniła dzieląc się wrażeniami po pierwszym spotkaniu z terapeutą zaburzeń odżywania. Dziękowała za zrozumienie, troskę, szacunek i cierpliwość, a także - niezachwianą wiarę konsultantów w to, że jest w stanie podjąć walkę z bulimią.

- Od pierwszych chwil działania linii 116 111 dzieci i młodzieży dzwonią by porozmawiać o swoim świecie. Częściej - co zrozumiałe w telefonie zaufania - mówią o jego cieniach, niż blaskach – dodaje konsultantka telefonu 116 111. Jeden z ważniejszych wniosków wynikających z dwuletniej pracy specjalistów pracujących w zespole 116 111 (psychologów i pedagogów) dotyczy problemów młodych osób związanych z rozmową: z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami. - Z braku komunikacji powstaje wiele trudnych sytuacji, a bez rozmowy nie da się ich rozwiązać. Z drugiej strony, dzieci i młodzież na początku XXI wieku bardzo często mylą samodzielność z samotnością – dodają konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

W listopadzie 2008 r. Fundacja Dzieci Niczyje wspólnie z firmą Polkomtel SA, operatorem sieci Plus uruchomiła pierwszy bezpłatny i ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Początkowo telefon był obsługiwany pięć dni w tygodniu, przy dwóch jednocześnie działających liniach. Szybko okazało się, że zapotrzebowanie na pomoc bezpłatnego i anonimowego Telefonu 116 111 stale rosną. Zespół specjalistów uruchamiał sukcesywnie kolejne linie oraz rozpoczął pracę również w soboty. Dzięki wsparciu głównego sponsora – firmy Polkomtel, operatora sieci Plus oraz dofinansowaniu ze strony MSWiA, Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży działa od poniedziałku do soboty, w godz. 12-20. - Polska jako piąty kraju UE uruchomiła telefon zaufania dla najmłodszych pod numerem 116 111. Ponad dwa lata temu, mieliśmy wiele pytań, ale i wiele nadziei związanych z nowo uruchomionym Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – mówi Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje. - Zbudowaliśmy go od podstaw, przyglądaliśmy się pracy dziecięcych telefonów zaufania na świecie działających od wielu lat. Dziś odgrywamy ważną rolę w tworzeniu europejskich zasad obsługi numeru 116 111.

{jumi [*9]}

Warszawa