updated 8:47 AM CEST, Sep 20, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Wkrótce sztuczna komora serca

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wkrótce sztuczna komora serca www.sxc.hu

Dzięki zakończeniu etapu eksperymentów laboratoryjnych, prace nad budową sztucznej komory serca dla dzieci będą mogły wejść w fazę badań klinicznych. Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD), właściciel sieci sklepów Biedronka, jest strategicznym partnerem projektu, którego realizacji dedykowano szczególne wsparcie.

{jumi [*4]}Sztuczna komora serca to urządzenie niezbędne przy oczekiwaniu na transplantację serca, a także bardzo pomocne w leczeniu powikłań pooperacyjnych u najmłodszych. - Komory będą ratować życie dzieciom i pozwolą na skuteczniejsze leczenie chorób serca. Dlatego prace nad tym projektem oraz zaangażowanie naszego partnera są bardzo cenne – mówi Jan Sarna, dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. Zbigniewa Religii w Zabrzu. Fundacja już od lat realizuje działania na rzecz rozwoju kardiochirurgii i wprowadzania do praktyki klinicznej nowoczesnych technik i technologii w zakresie leczenia serca. Prace nad budową protezy rozpoczęły się w 2008 r. w należącej do Fundacji, Pracowni Sztucznego Serca. W 2009 r. wstępny wariant prototypu komory został poddany badaniom laboratoryjnym, które pozwoliły opracować szczegółową konstrukcję urządzenia. Kolejnym etapem były badania doświadczalne sprawdzające jak komora pracuje w bezpośrednim kontakcie z żywymi komórkami krwi. W roku 2010 r. przeprowadzono badania komory na specjalnym stanowisku laboratoryjnym, opracowanym i uruchomionym we współpracy z austriackim instytutem bioinżynierii z Wiednia. Ta faza badań ostatecznie potwierdza także gotowość konstrukcji komory do prób na zwierzętach i badań klinicznych. Jeśli i te się powiodą, sztuczną komorę będzie można wykorzystywać jako standardową metodę leczenia skrajnej niewydolności krążenia u dzieci.

Projekt finansowany jest ze środków własnych fundacji oraz pochodzących ze zbiórki publicznej organizowanej w ramach wielu akcji o charakterze ogólnopolskim i od darczyńców. Dynamiczny postęp prac nad komorą możliwy jest także dzięki wsparciu partnera strategicznego kampanii „Z sercem dla serca”, czyli sieci Biedronka. - Akcje na rzecz dzieci i profilaktyka prozdrowotna zajmują szczególne miejsce w naszych projektach społecznych. Nasze zaangażowanie w projekt Fundacji było naturalną konsekwencją realizowanych wcześniej projektów. Finał prac nad sztuczną komorą serca dla dzieci bardzo nas cieszy – mówi Anna Sierpińska, dyrektor personalny w JMD. W tym roku Biedronka został również uhonorowana przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii statuetką „Serce za serce”, wręczaną najhojniejszym darczyńcom. Ponadto dzięki swojej pozycji lidera, Biedronka włącza się w wiele innych działań, takich jak m.in. wspieranie rodzinnych festynów z okazji Dnia Dziecka, odwiedziny najmłodszych pacjentów szpitali z okazji Międzynarodowego Dnia Chorego, a także organizację świątecznych paczek dla dzieci z najuboższych rodzin. Biedronka dba także o nawyki żywieniowe najmłodszych i propagowanie zdrowego trybu życia.

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.