updated 1:15 PM CET, Nov 20, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Harcerze świętują stulecie. Pomaga im biznes

  • Napisane przez Przemysław Gruz
  • Dział: CSR
Wyróżniony Harcerze świętują stulecie. Pomaga im biznes

Ponad 13 tysięcy harcerzy i zuchów z całej Polski, kilkuset gości z zagranicy, 1400 osób kadry programowej i pięć namiotów-sklepów sieci Biedronka – na Wyspie Sobieszewskiej w Gdańsku rozpoczął się zlot Związku Harcerstwa Polskiego.

Wydarzenie trwa od poniedziałku, 6 sierpnia do 16 sierpnia. Sieć została partnerem i dostawcą produktów spożywczych dla harcerzy.

Zlot harcerzy w Gdańsku to największe i najważniejsze wydarzenie w kraju. Tegoroczne spotkanie ma szczególny charakter. W tym roku przypada setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości oraz powołania Związku Harcerstwa Polskiego.

Dla uczestników wydarzenia przewidziano szereg atrakcji, w tym debaty i gry edukacyjne, a także aktywny wypoczynek połączony np. ze zwiedzaniem Gdańska czy udział w wydarzeniach kulturalnych. Podczas zlotu zaplanowano też próbę pobicia rekordu Guinessa w utworzeniu największej żywej flagi Polski.

Na zlocie harcerzy nie mogło zabraknąć największej sieci spożywczej w Polsce. Biedronka, bo o niej mowa, na czas trwania zlotu uruchomiła mobilne sklepy pod namiotami. Harcerze mogą w nich kupić wszystkie niezbędne produkty, jak wodę, przekąski, warzywa i owoce czy pieczywo. W namiotach stanęły też m.in. chłodziarki z daniami gotowymi, nabiałem i wędlinami. Sklepy są otwarte w godz. od 12:00 do 23:30. Można w nich płacić zarówno gotówką, jak i kartami płatniczymi. Dodatkowo wszyscy zarejestrowani harcerze otrzymali od sieci karty rabatowe na cały asortyment. Ponadto Biedronka jest odpowiedzialna za dostarczenie produktów spożywczych, na bazie których harcerze przygotowują dla siebie posiłki podczas trwania zlotu.

– Cieszymy się, że możemy wspierać harcerzy, zwłaszcza przy tak ważnej rocznicy jak 100-lecie Związku Harcerstwa Polskiego. Dla harcerzy przygotowaliśmy pięć namiotów z biedronkowym asortymentem, w tym dwa ulokowane w pobliżu sceny głównej. Nasze produkty są więc dostępne na wyciągnięcie ręki przez cały czas trwania Zlotu. Obsługa kilkunastu tysięcy harcerzy to wyzwanie logistyczne i operacyjne, ale postawiliśmy sobie za cel zapewnić wszystko, czego młodzi ludzie podczas Zlotu będą potrzebować. Dodatkowo dajemy im karty rabatowe, by mogli więcej zaoszczędzić” – mówi Marcin Wojtas, starszy menedżer sprzedaży, odpowiedzialny za sklepy Biedronka na terenie Gdańska.

Miasteczko namiotowe, jakie stanęło na Wyspie Sobieszewskiej, jest samowystarczalne. Jak podkreśla Marta Bańka, rzecznik prasowy zlotu ZHP Gdańsk 2018: - Zlot ZHP to wielkie wydarzenie, na którym należy przyjąć sprawne rozwiązania logistyczne i żywieniowe. Częścią obozów harcerskich jest samodzielne przygotowanie sobie posiłków i zależało nam na tym, by taką możliwość stworzyć na Zlocie. Dzięki współpracy z Biedronką, której efektem jest przygotowana książka kucharska z jadłospisem dla uczestników, będzie to możliwe – tłumaczy Bańka.

Warszawa