updated 3:02 PM CET, Nov 16, 2018
Na żywo:
A+ A A-

VIII raport CSR rozstrzygnięty

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Nagrodzona kaszka "Mleczny start" zakupymamy.pl Nagrodzona kaszka "Mleczny start"

Redakcje Gazety Finansowej i portalu Kurier365.pl dokonały wyboru laureatów VIII edycji Raportu: Społeczna Odpowiedzialność Biznesu.

{jumi [*4]}Podobnie jak w jego poprzednich edycjach wyróżnione zostały firmy i instytucje, które w swojej działalności szczególny nacisk kładą na działania skierowane zarówno do pracowników i klientów, ale też do najbardziej potrzebujących grup społecznych. Tym razem nagrodzono firmy związane z branżą spożywczą. W VIII edycji redakcje szczególnie przyjrzały się programom i projektom prywatnych firm, przygotowanych z myślą o najmłodszych. Wyróżnione zostały jak zawsze dwa projekty: „Tesco Dzieciom” - prowadzona od 2008 r. akcja, której celem jest powstawanie nowych rodzinnych placówek oraz „Mleczny Start” – pierwszy w Polsce produkt użyteczny społecznie, stworzony przez firmy Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytut Matki i Dziecka, które zawiązały wspólny front przeciwko problemowi nieprawidłowego żywienia dzieci w Polsce i jego dramatycznym skutkom społecznym, i zdrowotnym. Pierwszy projekt, to akcja realizowana wspólnie z klientami, pracownikami i partnerami biznesowymi współpracującymi z Tesco. Partnerem strategicznym akcji jest Fundacja Pomocy Dzieciom „Happy Kids”. Dzięki zaangażowaniu wszystkich sklepów Tesco na terenie całego kraju w ubiegłym roku udało się otworzyć dwa pierwsze Rodzinne Domy Dziecka w Łodzi i w Wieruszowie.

Na szczególną uwagę zasługuję też drugi nagrodzony projekt stworzony przez trzy niezależne od siebie firmy i instytucję naukową. Zawiązana w tym celu koalicja „Partnerstwo dla zdrowia”, która jest autorem „Mlecznego Startu”, to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Każdy z partnerów ma swój udział w projekcie. Inicjatorem akcji jest Danone z kolei Lubella dostarcza główny surowiec, a Instytut dba o odpowiednią zawartość składników odżywczych i witamin. Biedronka, która posiada już ponad 1650 sklepów w całej Polsce, wzięła na siebie odpowiedzialność za dystrybucję produktu. - Jesteśmy przekonani, że wyniki naszego raportu, jak też towarzyszące mu komentarze i artykuły ekspertów rynku w zakresie CSR, przyczynią się do tego, że już niebawem każda profesjonalnie zarządzana działalność będzie niejako etycznie zobligowana do prowadzenia podobnych działań CSR – mówi Piotr Bachurski, redaktor naczelny Gazety Finansowej. Uroczysta Gala, podczas której zostaną wręczone nagrody redakcji Gazety Finansowej i portalu Kurier365.pl za prowadzenie skutecznych działań CSR, odbędzie się w czerwcu br.
Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu „Gazeta Finansowej” i portalu Kurier365.pl publikowany jest co kwartał i w całości poświęcony obszarowi CSR. Ukazało się już osiem edycji raportu. Każdorazowo wyróżniane są dwa projekty- przykłady dobrze przygotowanych programów wsparcia ważnych społecznie obszarów. W raporcie znajdują się również artykuły ekspertów i liderów opinii publicznej, którzy radzą, jak poruszać się w obszarze działań CSR.

{jumi [*9]}

Warszawa