updated 11:16 PM CEST, Apr 24, 2018
A+ A A-

Rewitalizacja SKO

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Stara książeczka SKO z czasów PRL legendy-prl.pl Stara książeczka SKO z czasów PRL

System znanych sprzed lat książeczek SKO (Szkolnych Kas Oszczędności), pomagających uczniom systematycznie oszczędzać drobne kwoty, przetrwał.

{jumi [*4]}W dodatku od 1 września br. nastąpił wzrost oprocentowania z dotychczasowych 3,5 do 5 proc. rocznie – poinformował w komunikacie emitent książeczek - PKO Bank Polski. Zmiana oprocentowania jest jedną z najważniejszych w programie modernizacji Szkolnych Kas Oszczędności.– Chcemy spisać się na „piątkę”. Jest to pierwsza z szeregu modyfikacji, jakie czekają wszystkich zaangażowanych w działalność SKO, jeszcze w tym roku – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Biura Innowacji w PKO BP. Podwyższenie oprocentowania uatrakcyjni tę formę odkładania pieniędzy. Uzyskane w ten sposób środki powiększą pulę wspólnych pieniędzy Szkolnej Kasy Oszczędności i zgodnie z założeniami programu będą wykorzystywane przez opiekunów na cele związane z jej rozwojem. Pierwszy dzwonek w szkołach przyniósł również premierę nowego logo SKO. Jego metamorfoza symbolizuje odręczne pismo dziecka o nieregularnych kształtach, a cały logotyp podkreślony jest uśmiechem. Kolorystyka nawiązuje do kolorystyki banku, aby także w ten sposób komunikować związek SKO z PKO BP.

Wprowadzane do tej pory zmiany w programie SKO zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez nauczycieli, dzieci i ich rodziców. Liczba szkół uczestniczących w programie SKO wzrosła do blisko 1850, a suma zaoszczędzonych środków do 14,5 mln zł. Program edukacji finansowej realizowany w szkołach przez PKO Bank Polski objął do tej pory 380 tysięcy uczniów, z których ok. 150 tysięcy regularnie oszczędza na książeczkach SKO.
- W ub.r. szkolnym SKO zaistniało w internecie. Stworzyliśmy platformę blogową www.szkolneblogi.pl, wprowadziliśmy również konkurs SKO do świata wirtualnego. Do końca września każdy może zagłosować na najlepszą kronikę na stronie www.sko.edu.pl/konkurs – mówi Macierzyński.

Skonsolidowany zysk netto PKO BP za I półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych.

{jumi [*9]}

Warszawa