updated 12:56 PM CET, Nov 21, 2018
Na żywo:
A+ A A-

„Nadzieja na Euro” Biedronki

  • Napisał 
  • Dział: CSR
„Nadzieja na Euro” Biedronki Biedronka

Biedronka, największa sieć sklepów w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oraz oficjalny sponsor polskiej reprezentacji narodowej w piłce nożnej, wspiera młodych sportowców z domów dziecka.

Za kilka lat także oni będą mieli szansę zostać powołani do drużyny narodowej. „Nadzieja na Euro” - taką nazwę noszą Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej o Puchar Prezydenta Warszawy, których II edycja odbyła się 24 i 25 września br. w Warszawie. Partnerem wydarzenia, które skupia najlepszych młodych zawodników, a także daje im szansę na zaistnienie w świecie sportu została Biedronka.

 

- Doceniamy tego typu inicjatywy i bardzo chętnie je wspieramy. W ten sposób możemy pomóc w spełnianiu marzeń najmłodszych, nauczyć ich zasad fair play i umożliwić lepszy start w dorosłe życie. Podczas Mistrzostw - Nadzieja na Euro - kibicowaliśmy nie tylko drużynom z Polski, ale wszystkim młodym zawodnikom – powiedziała Anetta Jaworska-Rutkowska przedstawiciel sieci sklepów Biedronka. Młodzi zawodnicy rozgrywali swoje mecze na boisku KS Drukarz w Parku Skaryszewskim, w Warszawie. W turnieju wzieło udział 29 drużyn z całego świata, w tym reprezentacje domów dziecka z Francji, Słowacji, Ukrainy, Rosji i Czech. Ideą tej jednej z największych w Europie imprez sportowych dla dzieci z domów dziecka jest rozwijanie w młodych sportowcach pasji do piłki nożnej i poszukiwanie nowych talentów piłkarskich. W tegorocznej imprezie, która była kontynuacją zeszłorocznych Ogólnopolskich Mistrzostw Domów Dziecka w piłce nożnej wzięło udział blisko 300 osieroconych dzieci.

Biedronka od ponad 15 lat wspiera fundacje i organizacje dobroczynne. Sieć jest zaangażowana m.in. w organizację rodzinnych festynów z okazji Dnia Dziecka zainicjowanych przez Caritas. Wspierała także prace badawcze prowadzone na rzecz budowy sztucznego serca dla najmłodszych. Bezpośrednia pomoc dociera również do dzieci samych pracowników Biedronki – w formie paczek świątecznych czy wyjazdów na kolonie. Biedronka prowadzi też własne akcje charytatywne w ponad 1750 sklepach w Polsce, m.in. kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórek prowadzonych wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności, podczas których, jednorazowo, uzyskuje się tysiące ton żywności dla potrzebujących. Jeronimo Martins Dystrybucja jest właścicielem największej sieci detalicznej w Polsce Biedronka mającej ponad 1750 sklepów w ponad 750 lokalizacjach. Od 1995 r. JMD zainwestował w Polsce ponad 5 mld zł.

{jumi [*9]}

 

Warszawa