updated 11:44 AM CET, Dec 13, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Uwaga na wnuczka

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Uwaga na wnuczka Koleje Mazowieckie

W Warszawie nastąpił start społecznej kampanii „Dbaj o bezpieczną jesień życia”.

Akcja została zorganizowana przez Komendę Stołeczną Policji we współpracy ze Związkiem Banków Polskich oraz PZU. Partnerem kampanii są „Koleje Mazowieckie. Do końca kwietnia br. na monitorach w pociągach spółki prezentowana będzie animacja opisująca metody działania sprawców oszustw dokonywanych tzw. metodą „na wnuczka”, a w kasach biletowych dystrybuowane są ulotki. Metoda charakteryzuje się tym, że przestępca podający się za krewnego nawiązuje kontakt telefoniczny z ofiarą i pozyskuje jej zaufanie. Następnie, pod pozorem niepowtarzalnej okazji lub nagłego nieszczęścia, zwraca się z prośbą o natychmiastową pomoc finansową. Zazwyczaj oszust podsyła „zaufaną osobę” po odbiór pieniędzy lub prosi o przesłanie potrzebnej mu kwoty na wskazane konto bankowe. Celem akcji jest ograniczenie przestępstw skierowanych przeciwko osobom starszym.

Co zrobić, by nie paść ofiarą oszustów? Policja radzi, by być ostrożnym w kontaktach z nieznajomymi. A ponadto nie przekazywać pochopnie pieniędzy osobom, które podają się za krewnych. Jak również potwierdzać „prośbę o pomoc”, kontaktując się z najbliższymi. - Osoby starsze narażone są na niebezpieczeństwo ze strony oszustów, którzy wykorzystują ich zaufanie oraz dobre serce. Kampania „Dbaj o bezpieczną jesień życia” to kolejna akcja Komendy Stołecznej Policji, w którą się włączyliśmy. W ub.r. wspólnie przestrzegaliśmy przed kieszonkowcami, którzy są szczególnie aktywni w okresie przedświątecznym, czy wakacyjnym  – mówi Donata Nowakowska, rzecznik prasowy spółki.

{jumi [*9]}

Warszawa