updated 1:15 PM CET, Nov 20, 2018
Na żywo:
A+ A A-

„Nadzieja na Euro” dzieciom

  • Napisał 
  • Dział: CSR
„Nadzieja na Euro” dzieciom Fot. Biedronka

W połowie maja br. na warszawskim stadionie Legii rozegrane zostały pierwsze Mistrzostwa Europy Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej.

Imprezę zrealizowano w ramach projektu „Nadzieja na Euro“. W rywalizacji o mistrzowskie laury udział wzięło 16 drużyn z całej Europy. Imprezę sponsorowała Biedronka, oficjalny sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej. Mistrzostwa odbyły się pod honorowym patronatem prezydentowej Anny Komorowskiej. Na murawie boiska Legii stanęły obok siebie drużyny m.in. z Ukrainy, Francji, Szwajcarii, Rosji, Białorusi, Macedonii i Holandii. Wśród nich także reprezentacja Polski. Zwyzcięzcą turnieju została drużyna z Rosji „FC TOTEM”. Drugie miejsce zajęła ukraińska drużyna „Lviv“. „Polsce I“, przypadło III miejsce. Mistrzowskie laury w imieniu sieci sklepów Biedronka wręczyła Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Dystrybucja SA. Z jej rąk nagrodę otrzymał również najlepszy bramkarz Mistrzostw – Aidas Zwadanas z Litwy.

- „Nadzieja na Euro” jest doskonałym przykładem przenoszenia prawdziwych sportowych emocji na projekty, które niosą konkretne korzyści społeczne. Angażując się we wsparcie Mistrzostw głęboko wierzymy, że ich uczestnicy w przyszłości mogą zasilić szeregi reprezentacji narodowej – wyjaśnia Jaworska-Rutkowska. - Rozgrywki Euro 2012 przejdą do historii futbolu, ale nadzieja na sportową rywalizację fair play i godne, dobre życie młodych uczestników Mistrzostw pozostaną do spełnienia – dodaje. – I temu służy nasze wsparcie.

W rozgrywkach wzięli udział zawodnicy do 16. roku życia, zarówno dziewczęta jak i chłopcy. Atrakcją Mistrzostw był mecz pokazowy Dziecięcej Reprezentacji Europy z Reprezentacją Polskiego Stowarzyszenia Byłych Piłkarzy. Zwieńczeniem sportowych zmagań był wielki, niedzielny koncert charytatywny na warszawskim stadionie Syrenki. W trakcie koncertu odbyła się zbiórka pieniędzy na sprzęt sportowy dla dzieci z domów dziecka.

Mistrzostwa wsparli Ambasadorzy Dobrej Woli, wśród których znaleźli się m.in. Włodzimierz Szaranowicz, Dariusz Dziekanowski, Jarosław Jakimowicz i piłkarska Reprezentacja Artystów Polskich. Organizatorem Mistrzostw było Stowarzyszenie „Nadzieja na Euro”, a współorganizatorami m.in. Urząd m. st. Warszawy oraz rządowy program „Razem Bezpieczniej“ MSW. Dodatkowe informacje o wydarzeniu można znaleźć na stronie: www.nadziejanaeuro.pl

Mistrzostwa Europy Dzieci z Domów Dziecka są kolejnym wydarzeniem z cyklu imprez pod hasłem „Nadzieja na Euro“, wspieranych przez sklepy Biedronka. Od początku swojej działalności w Polsce troszczy się ona o rozwój najmłodszych. Jest zaangażowana m.in. w organizację rodzinnych festynów z okazji Dnia Dziecka, organizowanych przez Caritas. Wspierała także prace badawcze prowadzone na rzecz budowy sztucznego serca. Sieć prowadzi też własne akcje charytatywne, w tym m.in. kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórki żywności – wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Jest także organizatorem wystaw „Polska piłka – historie prawdziwe”, prezentujących największe sukcesy polskiej piłki w polskich miastach. Dwukrotnie wsparła również Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej w ramach projektu „Nadzieja na Euro”. Ciekawostki piłkarskie oraz aktualności na temat działań sieci sklepów Biedronka w obszarze sportu można znaleźć na http://pilka.biedronka.pl.

{jumi [*9]}

Warszawa