updated 3:02 PM CET, Nov 16, 2018
Na żywo:
A+ A A-

80 tys. upominków dla dzieci

  • Napisał 
  • Dział: CSR
80 tys. upominków dla dzieci Biedronka

Jeronimo Martins Dystrybucja jest, jak w poprzednich latach, partnerem Caritas Polska w związku z Ogólnopolskim Festynem Rodzinnym „Bądźmy razem”.

Na najmłodszych z 20 diecezji z całej Polski, obok licznych atrakcji, czekało z okazji tegorocznego Dnia Dziecka 80 tysięcy zestawów słodyczy i produktów przygotowanych przez sieć sklepów Biedronka. W br. siódmy już cykl artystycznych i rekreacyjnych wydarzeń, których celem jest promocja wartości pochodzących od szczęśliwej rodziny, odbywa się od 26 maja. W ten sposób Festyny obejmują w niektórych miastach także Dzień Matki. Ich kulminacja nastąpiła 1 czerwca. Potrwają one do 12 czerwca br. na terenie całego kraju. W szczególne święto, jakim jest Dzień Dziecka, Caritas i Biedronka po raz kolejny chcą zwrócić uwagę na dzieci pochodzące z rodzin ubogich, zagrożonych wykluczeniem, zapewniając im bezpieczną zabawę i dostarczając pozytywnych przeżyć. W sumie w całej Polsce w zabawie weźmie udział ok. 140 tys. dzieci, a także ich rodzice, bliscy, opiekunowie i nauczyciele.

W trakcie imprezy dla dzieci przewidziane są bezpłatne atrakcje, m.in.: konkursy sportowe, zabawy na świeżym powietrzu, występy artystyczne, pokazy organizowane przez policję i staż pożarną. Każda diecezja zaprezentuje indywidualny program wydarzenia. W upominkowych zestawach, które przygotowała sieć sklepów Biedronka znajdą się: żelki, sezamki, czekolada, chałwa, sok oraz kanapki zbożowe „Mleczny start”. Dzieci otrzymują także w prezencie worki na obuwie lub odzież gimnastyczną.

- Od lat wspieramy akcje charytatywne organizowane przez Caritas Polska i widzimy pozytywne rezultaty wspólnego działania. Pomoc przy szczególnie istotnych społecznie projektach wpisuje się w prospołeczną politykę naszej firmy. Działając w skali całego kraju staramy się być aktywnym, a przede wszystkim godnym zaufania członkiem społeczeństwa - mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, senior manager ds. relacji zewnętrznych w JMD. Dotychczas Festyny odbyły się w Toruniu, Krakowie, Siemiatyczach, Poznaniu, Olsztynie i Białymstoku. Kolejne miały miejsce: 01.06 w Olsztynie k. Częstochowy, Legnicy, Szczecinie, Ełku, Łodzi, Kielcach oraz Myszyńcu k. Łomży; 02.06 odbywają się w Ptakach k. Nowogrodu, Rokitnie, Starogardzie Gdańskim, Myślęcinku k. Bydgoszczy; 03.06 w Siedlcach i Rzeszowie; 12.06 w Katowicach. Biedronka od wielu lat współpracuje z Caritas Polska i jej oddziałami diecezjalnymi. Przekazuje m.in. żywność oraz produkty przydatne w gospodarstwie domowym. Sieć jest również zaangażowana w organizację obchodów Międzynarodowego Dnia Chorego w warszawskich szpitalach dziecięcych. Wspierała także prace badawcze prowadzone na rzecz budowy sztucznego serca. Za wieloletnie wsparcie i działalność prospołeczną, firma JMD została dwukrotnie wyróżniona nagrodą Ubi Caritas. Sieć prowadzi też własne akcje charytatywne w tym m.in. kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórek prowadzonych wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Biedronka, która w 2010 r. została oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej, wspiera także wydarzenia sportowe adresowane do dzieci. Dwukrotnie była sponsorem Międzynarodowych Mistrzostw Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej w ramach projektu „Nadzieja na Euro”.

 {jumi [*9]}

Warszawa