updated 3:05 PM CET, Nov 9, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Raport CSR po raz 14.

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Raport CSR po raz 14. www.sxc.hu

W ostatnim „Raporcie Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” spośród blisko 30. różnych projektów społecznych wyróżniono: Polski Związek Piłki Siatkowej i ministerstwo sportu oraz redakcje Dziennika Gazety Prawnej i programu BIZON w Radiu PIN.

Raport został przygotowany już po raz 14. przez tygodnik Gazeta Finansowa przy wsparciu partnerów: PARP, redakcji Super Biznes i portalu Kurier365.pl. Raport publikuje GF co kwartał. W całości poświęcony jest obszarowi CSR. W każdej edycji wyróżniane są dwa projekty, prowadzone przez firmy i instytucje, które konsekwentnie realizują interesujące programy wsparcia ważnych społecznie obszarów. W publikacji zamieszczane są również artykuły ekspertów i liderów opinii publicznej, którzy radzą, jak poruszać się w obszarze działań CSR. Na tym polu ważne jest nie tylko samo zaangażowanie społeczne, ale przede wszystkim przemyślana i zgodna z misją firmy strategia CSR.

Polski Związek Piłki Siatkowej i Ministerstwo Sportu i Turystyki wyróżniono w XIV edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za zaangażowanie w promocję sportu wśród młodzieży, a szczególnie za realizację „Ogólnopolskiego projektu szkolenia młodzieży uzdolnionej sportowo w piłce siatkowej w szkolnych ośrodkach sportowych działających ze wsparciem jednostek samorządu terytorialnego”. Wspólny program ma za zadanie szerzenia sportu wśród dzieci i młodzieży. Na ten cel ministerstwo przeznaczyło 26 mln zł. Głównym założeniem projektu jest utworzenie w całym kraju Siatkarskich Ośrodków Szkolnych dla dziewcząt i chłopców. To doskonały krok, aby siatkówka stała się naszą narodową dyscypliną, zwłaszcza że w tym sporcie mamy się czym pochwalić.

Dziennik Gazeta Prawna i program BIZON w Radiu PIN wyróżniono w ostatnim Raporcie za poszerzanie wiedzy na temat idei CSR, a w szczególności za współtworzony Ranking Odpowiedzialnych Firm 2012 na łamach Dziennika Gazety Prawnej, który odbywa się pod patronatem audycji BIZON. Oba media nie stronią od popularyzacji CSR w dobrym znaczeniu tej idei. Rola mediów w zakresie edukacji opinii publicznej i świata biznesu w jaki sposób realizować społeczną odpowiedzialność biznesu, nie myląc tego z działalnością charytatywną czy filantropią – jest niezwykle istotna. Z tego powodu redakcja GF wyróżniła DGP oraz audycję BIZON. Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu powstał dzięki wsparciu partnerów: Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, redakcji dodatku Super Biznes (dodatek dla przedsiębiorców wydawany przez Super Express) oraz portalowi Kurier365.pl.

{jumi [*9]}

Warszawa