środa, kwiecień 24, 2024
Follow Us
poniedziałek, 22 grudzień 2014 12:26

Podsumowanie 2014 roku polskiej firmy farmaceutycznej

Napisane przez Mariola Belina-Prażmowska
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Mariola Belina-Prażmowska Mariola Belina-Prażmowska

Rok 2014 jest dla Pelion Healthcare Group wyjątkowy. Obchodzone w Polsce jubileusze: 25-lecia pierwszych wolnych wyborów, 15-lecia obecności Polski w NATO i 10-lecia przystąpienia do Unii Europejskiej, zbiegły się z rocznicami kluczowych momentów rozwoju firmy - odpowiednio: rozpoczęcia działalności hurtowej, uruchomienia linii zaopatrzenia szpitali oraz rozpoczęcia budowy segmentu sprzedaży detalicznej.

W 2014 r otworzyliśmy dwa kolejne, w pełni zautomatyzowane magazyny hurtowe. Najważniejszym osiągnięciem w zakresie bezpieczeństwa dystrybucji leków jest DOZ Direct – nowoczesna linia logistyczno-informatyczna wykorzystująca nowe centrum w Łodzi. Gwarantuje ona w pełni bezpieczny i szczelny system dystrybucji leków. Dzięki niemu gwarantujemy dostępność leków w Aptekach Dbam o Zdrowie dla pacjentów w Polsce w bardzo korzystnych cenach, a producenci oraz regulatorzy rynku mają pewność, że leki sprzedawane w tym kanale dystrybucji trafiają tylko do polskich pacjentów

Nowoczesne farmaceutyczne centrum logistyczne uruchomiła także litewska spółka UAB NFG. Innowacyjna linia dystrybucyjna skraca czas realizacji zamówienia, gwarantuje bezpieczeństwo i jakość dostaw leków oraz daje możliwość świadczenia nowych usług dla producentów.

Istotnym wydarzeniem dla ramienia detalicznego Pelion HG było przejęcie przez CEPD N.V. kontroli nad spółką Polbita, zarządzającą siecią 258 drogerii pod marką Natura. Transakcja, sfinalizowana na koniec października, jest elementem strategii dywersyfikacji działalności CEPD oraz wzmocnienia obecności na perspektywicznym rynku kosmetyczno-drogeryjnym.

W segmencie hurtowym 2014 r. upłynął pod znakiem działań ukierunkowanych na wsparcie aptek indywidualnych. Dzięki wykorzystaniu ogólnopolskiej skali współpracy z producentami leków w ramach Programu „Zdrowy Wybór" PGF zapewnia szereg narzędzi umożliwiających ciągły rozwój aptek i zapewnienie im dostępności leków.

W 2014 r. Pelion niezmiennie prowadził zrównoważoną i odpowiedzialną działalność. Projekty Fundacji „Dbam o Zdrowie" ukierunkowane na pomoc w zakupie leków, kolejna edycja DOZ Maratonu w Łodzi oraz obecność w RESPECT Index stanowią potwierdzenie zaangażowania społecznego oraz proinnowacyjnej działalności firmy.

Dla Pelion najważniejszym elementem strategii jest dbanie o pacjenta w Polsce i zagwarantowanie mu dostępu do leków.

Celem biznesowym Pelion na 2015 r. jest utrzymanie wzrostu przychodów, poprawa wyników, zwłaszcza w segmencie detalicznym oraz dalszy rozwój linii biznesowych.

W sprzedaży hurtowej do aptek prowadzonych przez Polską Grupę Farmaceutyczną S.A. planowane jest rozszerzenie działań aktywnie wspierających producentów. PGF S.A. nie wprowadza na rynek marek własnych i tym samym nie konkuruje z producentami w sprzedaży leków. Spółka będzie kontynuować także Program „Zdrowy Wybór". Dodatkowymi celami biznesowymi jest rozwój kanału sprzedaży e-commerce oraz utrzymanie dynamiki wzrostu przychodów powyżej dynamiki rynku.

W obszarze zaopatrzenia szpitali celem jest utrzymanie pozycji lidera przy zachowaniu bezpieczeństwa w zakresie ryzyka należności handlowych.

W części detalicznej najważniejszym zadaniem jest ciągłe zapewnienie pacjentowi dostępu do leków w najniższych cenach, optymalizacja kosztów zaopatrzenia aptek dzięki inwestycjom dokonanym w 2014 r. i jak najlepsze wykorzystanie akwizycji Drogerii Natura. Główne cele w zakresie usług dla producentów to pozyskanie nowych klientów, głównie w zakresie dystrybucji bezpośredniej i dedykowanej oraz optymalizacja kosztów transportu.

Autorka jest wiceprezesem zarządu Pelion Healthcare Group

a