środa, kwiecień 24, 2024
Follow Us
poniedziałek, 06 lipiec 2015 12:15

Nowa lokomotywa dla PKP LHS Wyróżniony

Napisane przez RK
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Nowa lokomotywa dla PKP LHS fot. Kabelleger / Wikipedia

Spółka PKP LHS poinformowała o zakończeniu jazd testowych nowoczesnej lokomotywy TE33A. Maszyna pobiła rekord: poprowadziła najcięższy i najdłuższy pociąg w historii LHS. Długość składu wynosiła 1107 m, ilość wagonów 75, masa brutto 6062 tony. PKP LHS chce unowocześnić swój tabor, stąd testy lokomotywy.

Lokomotywa typu TE33A jest produkowana w Republice Kazachstanu na licencji i podzespołach amerykańskiej firmy General Electric. W otwartej w 2009 r. nowej fabryce w stolicy kraju Astanie wyprodukowano już 276 takich lokomotyw. Testowana przez spółkę lokomotywa przejechała 5.306 km pokonując trasę z Ałma-Aty do Stacji Hrubieszów LHS. Podróż trwała trzy tygodnie.

W Polsce maszyna testowana była pod względem jazdy z maksymalną prędkością, prowadzono testy przyspieszenia i hamowania. Sprawdzone zostały pokładowe systemy komputerowe i oprogramowanie. Oceniony został komfort jazdy, a także zmierzono poziom hałasu. Od rozpoczęcia testów eksploatacyjnych, czyli od 5 maja, lokomotywa TE33A wykonała ponad 70 jazd testowych.

„Większość wykorzystywanych przez PKP LHS lokomotyw pociągowych została wyprodukowana w latach 1977 – 1980. Istotna część taboru została zmodernizowana i bierze udział w procesie przewozowym. Obecnie składy na linii nr 65 najczęściej prowadzone są przy pomocy dwóch lokomotyw spalinowych jednocześnie. Dlatego PKP LHS stale poszukuje nowoczesnych i bardziej ekonomicznych rozwiązań na rynku taboru kolejowego, które za sprawą zastosowania silników o wysokiej mocy pozwolą na prowadzenie składów o masie ponad 5 tys. ton brutto przy użyciu tylko jednej lokomotywy" – czytamy w komunikacie spółki.

a