updated 2:34 AM CEST, Sep 25, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Łączne przychody 22 agencji PR wyniosły 206,6 mln zł w 2016 roku

  • Napisane przez ISBNews
  • Dział: Firmy
Wyróżniony Łączne przychody 22 agencji PR wyniosły 206,6 mln zł w 2016 roku pexels.com

Łączne przychody 22 agencji public relations w 2016 roku wyniósł 206,6 mln zł. W przypadku 20 firm, które były także w rankingu za 2015 rok, łączny przychód zmalał o 0,12%, wynika z rankingu przygotowanego przez magazyn "Press". Pięć największych agencji - Partner of Promotion , MSLGroup, 24/7Communication, 38PR & Content Communication, AM Art-Media Agencja PR - odnotowało łącznie prawie 114 mln zł przychodów.

Wzrosła również ilość agencji deklarujących ponad 10 mln przychodów. W 2015 roku było ich 5, rok później - 7.

"Pierwsze miejsce, po raz 10 zajęła agencja Partner of Promotion z przychodem w wysokości 38,8 mln zł, która odnotowała spadek, w porównaniu z 2015 rokiem, o 1,85%. Firma rozpoczęła współpracę m.in. z Pepsico, Conperio czy Krajową Federacją Producentów Zbóż. W 2016 roku kontynuowała też 4 długofalowe projekty z dofinansowaniem Unii Europejskiej. Na drugim miejscu uplasowała się, po raz drugi z rzędu MSLGroup należąca do sieci Publicis, jej przychód wyniósł 24,8 mln zł, wzrost w porównaniu do roku 2015 o 17,15%. Agencja poszerzyła zespół specjalistów od public affairs, a także rozwijała kompetencje digital w zakresie social mediów i storytellingu" - czytamy w analizie przygotowanej przez Press.

Trzecie miejsce zachowała agencja 24/7Communication z przychodem niemal 19 mln zł, wzrost o 4,47%. Firma uruchomiła własne studio produkcyjne, które oprócz przygotowywania materiałów wideo zajmuje się copywritingiem, produkcją aplikacji mobilnych i stron internetowych.

"Stworzyliśmy studio aby jak najlepiej realizować potrzeby klientów jeśli chodzi o kontent: od strategii, poprzez kreację, do jego dystrybucji" - powiedział managing partner 24/7 Communication Dirk Aarts, cytowany w rankingu.

Czwarte zajęła agencja 38PR & Content Communication z przychodem 15,6 mln zł - debiutant w rankingu. Łódzka firma postanowiła skupić się na komunikacji kontentowej przede wszystkim do telewizji, zajmuje się także szkoleniami i działaniami związanymi ze sponsoringiem i product placement.

"Jest coraz większy popyt na działania, które zapewnia klientom bardziej bezpośrednie, angażujące, stałe dotarcie do wybranej grupy odbiorców ze swoim komunikatem" - wyjaśnił wiceprezes agencji 38PR & Content Communication Grzegorz Jarosz.

Na piątym miejscu uplasowała się agencja AM Art-Media, w tym roku z przychodem 15,4 mln zł. Przez kilka ostatnich lat  AM Art-Media utrzymywała się w czołówce rankingu, będąc jedną z dynamiczniej rozwijających się agencji PR w Polsce. Obsługuje takie firmy jak m.in. PZL- Świdnik, Jeronimo Martins Polska, Kapsch Telematic Services, Sąd Arbitrażowy przy KIG, podano też w materiale.

"Stawiamy na długofalową współpracę z klientami. Duże agencje dysponują narzędziami i możliwościami, by nie tylko realizować krótkie kampanie, lecz kompleksowo umacniać pozytywny wizerunek firm i chronić ich markę" - wskazał prezes AM Art-Media Ignacy Krasicki.

Od jakiegoś czasu daje się również zaobserwować podział agencji PR na te stosujące tradycyjne narzędzia oraz te, które bazują na nowoczesnych rozwiązaniach. PR-owcy przyznają też, że klienci są coraz bardziej świadomi, że wizerunek jest coraz ważniejszy w biznesie a jego budowa powinna polegać na użyciu różnorodnych narzędzi.

"Klienci doskonale wiedzą, jakie cele chcą osiągnąć i szukają u nas takich strategii, w których to komunikacja, styl jej prowadzenia i opowiadana historia będą najważniejsze" - zauważył dyrektor zarządzający w MSLGroup Sebastian Stępak.

Do 12 rankingu magazynu Press, zgłosiły się 22 agencje PR oceniane według przychodów z 2016 roku. Dane zebrano na podstawie ankiet przesłanych przez agencje, a zweryfikowano na podstawie sprawozdań finansowych złożonych przez zarządy firm do KRS lub dokumentów skarbowych.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.