updated 2:53 PM CEST, Jul 18, 2018
A+ A A-

Marvipol dzieli się na dwie spółki. "Chcemy dać inwestorom możliwość klarownej oceny"

Wyróżniony Marvipol dzieli się na dwie spółki. "Chcemy dać inwestorom możliwość klarownej oceny"

Oczekujemy, że do końca miesiąca na GPW będą notowane już dwie oddzielne spółki - Marvipol Development oraz British Automotive Holding. - zapowiedają przedstawiciele zarządu Grupa Kapitałowa Marvipol. 

Firma Marvipol nieprzerwanie prowadzi działalność gospodarczą od 1996 roku. 

Obecnie funkcjonuje dwóch obszarach biznesowych. Działalność deweloperską, która jest działalnością podstawową jednostki dominującej Marvipol S.A., oraz działalność motoryzacyjną w zakresie importu, sprzedaży, świadczenia usług serwisowych i obrotu częściami zamiennymi samochodów marek Jaguar, Land Rover i Aston Martin na rynku polskim, jako wyłączny przedstawiciel tych marek.

Zdecydowaliśmy na podział, ponieważ biznes deweloperski i motoryzacyjny to dwa zupełnie odmienne biznesy, nie mające praktycznie żadnych synergii. Chcemy dać inwestorom możliwość klarownej oceny i wyceny obu spółek i dokonania świadomego wyboru w który z obszarów biznesów chcieliby inwestować. Oczywiście, liczymy, że znajdzie to odzwierciedlenie we wzroście wycen obu biznesów. - stwierdzili Mariusz Poławski, Członek Zarządu Spółki oraz dyrektor zarządzający segmentu deweloperskiego i Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego podczas czatu ISBNews.

Motoryzacyjno-deweloperski holding osiągnął w okresie I-III kw. 2017 r. 612,1 mln zł skonsolidowanych przychodów z działalności kontynuowanej i wydzielanej. Wypracowane po 9 miesiącach 53,6 mln zł zysku netto (13% wzrost rdr.), to najlepszy wynik w dotychczasowej historii Marvipol.

A spółka liczy na to, że jest w stanie podwoić sprzedaż w najbliższych latach. Ma napędzać tio wzrost samego rynku jak i udziału w nim. Innymi czynnikami pozytywnymi mają być także: wzrost sprzedaży obecnych modeli samochodów, wprowadzanie nowych modeli, oraz w końcu rozszerzenie sieci sprzedaży Jaguar Land Rover w Polsce. Marvipol jest też otwarty na sprzedaż innych marek samochodów.

Jednocześnie przedstawiciele spółki wykluczają na razie wyjście działalności deweloperskiej poza Warszawę i Trójmiasto. Mimo to nie obawiają się ewentualnego "boomu" w tym sektorze.

"Obserwujemy wysoki popyt na mieszkania, rynek jest dziś dużo bardziej dojrzały niż dekadę temu, ważną jego częścią jest rynek wynajmu, wspierający popyt na nowe mieszkania." - podkreślają członkowie dyrekcji.

Podczas czatu spytano także czy deweloperowi nie opłacałoby się zostawić sobie 10-20% mieszkań i wynajmować.

Na chwilę obecną wyższe marże realizujemy na sprzedaży mieszkań. Jeśli jednak z naszych analiz wyniknie, że będziemy mogli zrealizować atrakcyjniejszy zwrot na wynajmie, w średnim terminie rozważymy taki wariant. W naszym przypadku lokalizacją z lokalami własnymi pod wynajem mogłaby być inwestycja przy ul. Grzybowskiej, zlokalizowana w najdynamiczniej rozwijającej się części Warszawy. - padła odpowiedź.

Dyskusja odbyła się przy okazji czatu inwestorskiego na czat.isbnews.pl

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.