updated 2:51 PM CET, Dec 15, 2017
A+ A A-

Marvipol dzieli się na dwie spółki. "Chcemy dać inwestorom możliwość klarownej oceny"

Wyróżniony Marvipol dzieli się na dwie spółki. "Chcemy dać inwestorom możliwość klarownej oceny"

Oczekujemy, że do końca miesiąca na GPW będą notowane już dwie oddzielne spółki - Marvipol Development oraz British Automotive Holding. - zapowiedają przedstawiciele zarządu Grupa Kapitałowa Marvipol. 

Firma Marvipol nieprzerwanie prowadzi działalność gospodarczą od 1996 roku. 

Obecnie funkcjonuje dwóch obszarach biznesowych. Działalność deweloperską, która jest działalnością podstawową jednostki dominującej Marvipol S.A., oraz działalność motoryzacyjną w zakresie importu, sprzedaży, świadczenia usług serwisowych i obrotu częściami zamiennymi samochodów marek Jaguar, Land Rover i Aston Martin na rynku polskim, jako wyłączny przedstawiciel tych marek.

Zdecydowaliśmy na podział, ponieważ biznes deweloperski i motoryzacyjny to dwa zupełnie odmienne biznesy, nie mające praktycznie żadnych synergii. Chcemy dać inwestorom możliwość klarownej oceny i wyceny obu spółek i dokonania świadomego wyboru w który z obszarów biznesów chcieliby inwestować. Oczywiście, liczymy, że znajdzie to odzwierciedlenie we wzroście wycen obu biznesów. - stwierdzili Mariusz Poławski, Członek Zarządu Spółki oraz dyrektor zarządzający segmentu deweloperskiego i Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego podczas czatu ISBNews.

Motoryzacyjno-deweloperski holding osiągnął w okresie I-III kw. 2017 r. 612,1 mln zł skonsolidowanych przychodów z działalności kontynuowanej i wydzielanej. Wypracowane po 9 miesiącach 53,6 mln zł zysku netto (13% wzrost rdr.), to najlepszy wynik w dotychczasowej historii Marvipol.

A spółka liczy na to, że jest w stanie podwoić sprzedaż w najbliższych latach. Ma napędzać tio wzrost samego rynku jak i udziału w nim. Innymi czynnikami pozytywnymi mają być także: wzrost sprzedaży obecnych modeli samochodów, wprowadzanie nowych modeli, oraz w końcu rozszerzenie sieci sprzedaży Jaguar Land Rover w Polsce. Marvipol jest też otwarty na sprzedaż innych marek samochodów.

Jednocześnie przedstawiciele spółki wykluczają na razie wyjście działalności deweloperskiej poza Warszawę i Trójmiasto. Mimo to nie obawiają się ewentualnego "boomu" w tym sektorze.

"Obserwujemy wysoki popyt na mieszkania, rynek jest dziś dużo bardziej dojrzały niż dekadę temu, ważną jego częścią jest rynek wynajmu, wspierający popyt na nowe mieszkania." - podkreślają członkowie dyrekcji.

Podczas czatu spytano także czy deweloperowi nie opłacałoby się zostawić sobie 10-20% mieszkań i wynajmować.

Na chwilę obecną wyższe marże realizujemy na sprzedaży mieszkań. Jeśli jednak z naszych analiz wyniknie, że będziemy mogli zrealizować atrakcyjniejszy zwrot na wynajmie, w średnim terminie rozważymy taki wariant. W naszym przypadku lokalizacją z lokalami własnymi pod wynajem mogłaby być inwestycja przy ul. Grzybowskiej, zlokalizowana w najdynamiczniej rozwijającej się części Warszawy. - padła odpowiedź.

Dyskusja odbyła się przy okazji czatu inwestorskiego na czat.isbnews.pl

12°C

Warszawa

Fair

Humidity: 52%

Wind: 11.27 km/h

  • 23 Oct 2015 16°C 6°C
  • 24 Oct 2015 15°C 12°C