A+ A A-

Koncerny chcą wspierać polskie firmy

  • Napisane przez biznes.newseria.pl/
  • Dział: Gospodarka
Wyróżniony Koncerny chcą wspierać polskie firmy Wikipedia

Start-upy wykorzystują nasze technologie informatyczne do stworzenia czegoś nowego, a my pomagamy im w osiągnięciu dojrzałej postaci ich produktu czy usługi i wyjściu do klientów na rynek – mówi Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft. Wsparcie dużych firm jest konieczne, bo start-upom brakuje nie tylko środków na rozwój, lecz także promocji. Polski rynek wciąż słabo wypada pod względem możliwości finansowania rozwoju takich firm.

– Start-upy to ludzie, którzy wykorzystują nowe technologie. Patrzą na rynek albo jego fragment i stwierdzają, że postęp w technologiach informatycznych pozwala im na osiągnięcie czegoś zupełnie nowego, stworzenie nowego produktu lub usługi. My zapewniamy im platformę i oprogramowanie. Wspomagamy ich w dojściu do komercyjnej, dojrzałej postaci tej usługi, żeby mogli pójść do klientów i pokazać im gotowe rozwiązanie – mówi agencji Newseria Biznes Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft.

Z przygotowanego na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego i Eurostatu przez ExMetrix raportu „Start-upy w Polsce – finansowanie” wynika, że fundusze venture capital i private equity wciąż niezbyt chętnie inwestują w innowacyjne mikrofirmy. Ich zaangażowanie w przedsięwzięcia we wczesnej fazie rozwoju – wyrażone jako procent PKB – jest w Polsce kilkukrotnie mniejsze niż w większości pozostałych państw Europy. Jednocześnie raport wskazuje, że koszty założenia start-upu w Polsce – wyrażone w relacji do dochodu narodowego brutto – są wprawdzie niższe niż na zachodzie Europy, ale trzykrotnie wyższe niż w państwach naszego regionu.

Wysokie koszty na starcie, duża konkurencja, brak odpowiedniej promocji, przez co trudno się przebić na rynek, mogą odstraszać młodych ludzi od tworzenia start-upowych inicjatyw w Polsce i zachęcać do szukania szans za granicą, gdzie otoczenie dla takich przedsięwzięć jest znacznie bardziej przyjazne. Dlatego tak ważne jest wsparcie dużych firm.

Microsoft podkreśla, że ze względu na profil działalności wspieranie start-upów jest częścią jego misji. Gigant branży IT zapowiedział m.in. uruchomienie Startberry – programu akceleracyjnego i centrum wsparcia rozwoju start-upów. Według zapowiedzi Satyi Nadelli, CEO Microsoft Corporation, firma zapewni młodym, innowacyjnym spółkom wsparcie technologiczne i mentorskie oraz pomoc w znalezieniu inwestorów. Koncern organizuje też Imagine Cup, czyli technologiczne mistrzostwa młodych programistów, podczas których przyszli start-upowcy mają możliwość zdobywania biznesowego know-how podczas spotkań z ekspertami i inwestorami.

W Polsce Microsoft wspiera konkurs Laur Innowacyjności, który ma wyłonić najlepsze produkty innowacyjne oraz promować nowoczesne polskie technologie, usługi i produkty. W konkursie mogą startować firmy, które z powodzeniem wdrożyły innowacyjne pomysły i wynalazki.

– Znakomita większość polskich start-upów to firmy informatyczne. Jednak ten konkurs ma dużo szerszą skalę – jest w nim 13 różnych kategorii, z których tylko jedna wiąże się z informatyką. To daje asumpt do myślenia o tym, co nazywamy przemysłem 4.0, czyli tworzenia nowych produktów i usług bez względu na to, czy myślimy o robotach, samochodach autonomicznych czy urządzeniach wspomagających gospodarkę. Ten kierunek nam się podoba. To jest przyszłość, w której tworzą się nowe generacje produktów, dające przedsiębiorstwom nowe możliwości – mówi Michał Jaworski.

Tegoroczna edycja konkursu Laur Innowacyjności będzie już siódmą. Plebiscyt organizuje Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT, a patronują mu również m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Polska Akademia Nauk, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Przedsiębiorstwa mogą startować w jednej spośród 13 kategorii (m.in. energetyka, transport, informatyka, komunikacja, maszyny i urządzenia, budownictwo, telekomunikacja, przemysł spożywczy i farmaceutyczny gospodarka wodna, rolnictwo). Pierwszy termin zgłoszenia mija 31 sierpnia, natomiast druga tura kończy się 15 października. Laureaci zostaną wyłonieni podczas uroczystej gali, która odbędzie się 14 listopada.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

4. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

6. Podanie danych jest dobrowolne

7. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

8. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

9. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

10. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.