updated 1:45 PM CET, Feb 15, 2019
Na żywo:
A+ A A-

Nowe logo na Euro

  • Napisał 
  • Dział: Firmy
Nowe logo na Euro PEKAO SA

Bank Pekao wchodzi w nową fazę swojego rozwoju za sprawą rozpoczynającego się EURO 2012. Jako narodowy sponsor i oficjalny bank turnieju, Pekao zaprezentuje Europejczykom swoją markę korporacyjną i nowe logo.

- Na fali Euro 2012 otwieramy nowy rozdział naszej historii w nowych, biało-czerwonych barwach - powiedział Luigi Lovaglio, prezes firmy. Bank Pekao przygotował szereg inicjatyw dla klientów detalicznych, które mają na celu przybliżyć im piłkarskie Mistrzostw Europy. Dla 2012 klientów - zarówno detalicznych, jak również małych i średnich przedsiębiorców - Mistrzostwa będą na wyciągnięcie ręki, dzięki wylosowaniu biletów na mecze w Wielkiej Loterii Pekao. Szczęśliwcy zostali wybrani spośród ok. 200 tys. klientów zarejestrowanych w loterii i ponad 1,3 mln losów wydanych. Do kolejnych 4024 klientów los uśmiechnął się na tyle, że wygrali oficjalne piłki meczowe lub specjalne karty prepaidowe wydane na EURO 2012. Bank Pekao przygotował również specjalne karty prepaidowe, zindywidualizowane dla czterech polskich miast-gospodarzy EURO 2012, prezentujące poszczególne areny Mistrzostw. Będą one dystrybuowane w Strefach Kibica wszystkich miast-gospodarzy, gdzie będą również podstawowym środkiem płatniczym. W Strefach Kibica zorganizowanych w Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu, w trosce o wygodę i bezpieczeństwo kibiców dostępne będą jedynie bezstykowe transakcje kartami. Tylko w Warszawie możliwe będą zarówno płatności bezstykowe, jak i gotówkowe. Jak dotychczas około 50 tys. kart prepaidowych wydanych na EURO 2012 znalazło nabywców.

Bank Pekao wspierał finansowo inwestycje z zakresu rozwoju infrastruktury sportowej, transportowej, ale również hotelowej. Pekao był jedynym organizatorem i gwarantem finansowania dla stadionu w Gdańsku, wspierał również rozwój dwóch innych aren EURO 2012 - Stadionu Narodowego w Warszawie oraz Stadionu Miejskiego w Poznaniu. Modernizacja taborów komunikacji miejskiej w Gdańsku, Wrocławiu i Warszawie, a także rozbudowa lotnisk regionalnych w Poznaniu, Wrocławiu i Modlinie pod Warszawą, były również możliwe dzięki wsparciu finansowemu Pekao. Bank sfinansował również powstanie ok. 2 tys. nowych miejsc noclegowych w hotelach, które będą wykorzystywane podczas Turnieju przez kibiców oraz drużyny uczestniczące w Mistrzostwach. Zaangażowanie banku w finansowanie projektów związanych z EURO 2012 w samych tylko miastach-gospodarzach szacuje się łącznie na ok. 4 mld zł. Ponadto prawie 200 km autostrad powstało dzięki wsparciu kredytowemu i transakcyjnemu banku, zaś 60 proc. dużych projektów infrastrukturalnych realizowanych przez polskie samorządy ma finansowanie lub strukturyzację zapewnione przez Bank Pekao.

Rozpoczęcie EURO 2012 jest również idealnym momentem, aby wzmocnić dalszy rozwój banku odświeżonym logo. - Wierzymy, że odświeżenie naszego znaku przyczyni się do wzrostu wartości banku poprzez dalszą poprawę jego wizerunku jako instytucji solidnej i stabilnej, a dodatkowo innowacyjnej i jeszcze bardziej zorientowanej na klienta - skomentował Lovaglio. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych na szerokiej grupie klientów, nowe logo Pekao kojarzy się klientom z nowoczesnością i dynamizmem, a w połączeniu z nową wizualizacją oddziałów zwiększa chęć do nawiązania relacji z bankiem o 80 proc. w badanej grupie.

{jumi [*9]}

Warszawa