updated 1:04 PM CEST, Jun 18, 2018
A+ A A-

62 proc. Polaków robi codzienne zakupy w Biedronce

Wyróżniony 62 proc. Polaków robi codzienne zakupy w Biedronce

Konsumenci ocenili najpopularniejsze sklepy w Polsce. Ponad połowa badanych wybrała, jako miejsce w którym najczęściej robi zakupy, Biedronkę. Konsumenci uznali, że sklep ma najlepszą ofertę i najbardziej konkurencyjne ceny na rynku. Sieć zdominowała ranking dystansując rywali.

Sondaż został przeprowadzony przez agencję badawczą Maison&Partners na zlecenie ISBnews. Biorący udział w badaniu odpowiadali na pytania dotyczące sklepów z kategorii dyskont/supermarket. Do wyboru mieli sieci: Biedronka, Lidl, Tesco, Kaufland, Carrefour, Auchan, E.Leclerc oraz Piotr i Paweł.

Z badania wynika, że 62 proc. Polaków robi codzienne zakupy w sklepach Biedronki.

Drugi był Lidl (9 proc.), a trzecie Tesco (8 proc. głosów). Kolejne pozycje należą do Kauflandu (8 proc.), Carrefoura (4 proc.) i Auchan (3 proc.).

Zdecydowanie częściej w Biedronce kupują mieszkańcy wsi – 74 proc. Nieco rzadziej odwiedzają ją mieszkający w miastach powyżej 100 tys. osób, choć dla nich także jest ona ulubionym sklepem – 45 proc. wskazań.

W opinii ponad połowy badanych (52 proc.) Biedronka ma także najlepsze ceny. W tej kategorii konkurencję sieć również zostawiła daleko w tyle – drugie miejsce należy ex aequo do Tesco i Kauflandu – po 9 proc. wskazań, trzecie zajęły Lidl i Auchan – po 8 proc.

Konsumenci docenili również ofertę sieci należącej do Jeronimo Martins. W tej kategorii Biedronkę wskazało 38 proc. ankietowanych. 13 proc. wybrało Auchan, 12 proc. – Kaufland, 11 proc. – Lidl, a 10 proc. Tesco.

W konsekwencji, niemal połowa biorących udział w badaniu (46 proc.), pytana o sklep, który ceni najbardziej, także wskazała Biedronkę. 12 proc. woli Lidla, a 10 proc. – Tesco. Kaufland wybrało 9 proc. badanych, a 7 proc. wskazało Carrefoura.

- Świadomość konsumencka wśród Polaków rośnie. Badania pokazują, że robiąc zakupy nie kierują się oni już wyłącznie ceną. Ważna jest jakość produktów i ich skład. Polacy czytają więc etykiety, porównują wartości odżywcze. Mając jednak do wyboru produkty tej samej jakości, ale w różnych cenach – wybierają tańszą opcję, bo kupują świadomie – komentuje wyniki badania Jacek Janiszewski, były minister rolnictwa.

Z kolei Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Teraz Polska dodaje, że polski konsument coraz częściej zwraca też uwagę na kraj pochodzenia produktu. - Ważne staje się dla nas to, by kupowany towar był polskiej produkcji, dlatego chętniej chodzimy do sklepów, w których mamy szeroki wybór tego typu asortymentu – zaznacza.

Badanie agencji badawczej Maison&Partners na zlecenie ISBnews przeprowadzono na panelu Ariadna w dniach 9-12 czerwca 2017 r. Próba ogólnopolska osób od 18 lat wzwyż (N=1055). Metoda: CAWI.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych przez Wydawnictwo Wasze Podróże oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

4. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

6. Podanie danych jest dobrowolne

7. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

8. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

9. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

10. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.