updated 1:46 PM CEST, Sep 21, 2018
Na żywo:
A+ A A-

18 do 1, czyli kto i co nam serwuje w fastmediach

Wyróżniony 18 do 1, czyli kto i co nam serwuje w fastmediach fot. wei.org.pl

Od dawna było wiadomo, że główne media promują poglądy lewicowe i postępująco postępowe, tępią zaś konserwatywne.

Ta świadomość była jednak czymś w rodzaju opartego na obserwacji przeczucia. Okazało się jednak, że są tacy, co to udowodnili.

Konkretnie zaś Duńczycy. Cierpliwi i dokładni przeprowadzili badania wśród ponad 3300 dziennikarzy z 17 państw. Polski wśród nich nie było, bo miały to być kraje najbardziej rozwinięte. Może jesteśmy na 18 miejscu, albo jakoś w pobliżu, choć tak jak Wiech, przypuszczam, że wątpię.

Tak, czy owak teraz mam to na piśmie z odpowiednim stemplem: konserwatyzm jest w mediach tępiony, a co najmniej niemile, albo i wcale widziany. Skala zjawiska okazała się jedna porażająca, by użyć ulubionego określenia z mediów rozmodlonych socjalistów. W redakcjach jest 3 razy więcej feministek i zielonych, niż średnio w populacji. Nieco rzadziej do mediów pchają się komuniści, entuzjaści Unii i tzw. liberalni demokraci – tacy jak od nas z PO, czy dawnej Unii Demokratycznej/Wolności, czyli generalnie lewica z urzędów, korporacji i szkół, albo taka, co dużo siedzi w domu i Starbuksie, bo ma wolny zawód. Tych po redakcjach jest dwa razy więcej niż w populacji.

Okazało się również, że proporcje te wprost przekładają się na dobór tematów, oraz sposób opisywania i komentowania rzeczywistości. Krótko mówią jeśli gdzieś w kółko czytamy o prawach kobiet, parytetach płciowych i takich tam, to nie dlatego, że społeczeństwo jakoś specjalnie się tym interesuje, ale dlatego, że to feministki zaludniają redakcje.

Dokładnie na odwrót, a nawet o wiele bardziej niż dokładnie na odwrót, jest z konserwatystami. Tych w redakcjach jest średnio 6 razy mniej niż ogółem w społeczeństwie. Sądzę, że na swój sposób jest to jednak dla konserwatystów korzystne i sprzyja pielęgnowaniu życia rodzinnego. Gdy bowiem taki mało postępowy człowiek ogląda sobie co tam w telewizorze, albo coś tam czyta, to może mu się zdawać, że ze swoimi poglądami jest jakimś dziwakiem. W naturalny więc sposób zwraca się ku kochanej rodzinie, która z dużym prawdopodobieństwem podziela jego wsteczny światopogląd. Jasno oświetleni nie tworzą przecież stadeł z kołtunami i zacofańcami.

Ale wracając do naszych baranów. Jak by na to nie patrzeć, to proporcje w redakcjach pomiędzy takimi feministkami, a konserwatystami versus te w społeczeństwie, wynoszą 18 do 1. W przypadku zaś liberalnych demokratów, czy komunistów 12 do 1.

To oczywiście ma swoje poważne konsekwencje, a to dlatego, że na świecie są zawodowi politycy. Ci zaś żyją całkowitym odrealnieniu i w pełnej symbiozie z mediami, z którymi karmią i chronią się nawzajem. Taki polityk znający świat tylko z medialnych opisów, czego się tam od nich dowie, to bierze za rzeczywistość. W naturalny więc sposób swój program układa tak, by podlizać się społeczeństwu, bo myśli, że ono myśli, tak jak myśli dziennikarz. Skoro w gazecie piszą o palącym problemie nieformalnych związków, to znaczy, że jest palący problem nieformalnych związków.

Ta wielka dysproporcja i rozdźwięk pomiędzy tym, czym żyją redakcje, a ogół społeczeństwa i tym jak postrzegają świat, może w jakiś sposób tłumaczyć coraz częściej powtarzające się wpadki rożnego rodzaju ekspertów. Najjaskrawsze przypadki z ostatnich lat to zwycięstwo PiS, czy Trumpa w Ameryce i Brexit. Do wygranej we wrześniowych wyborach szykuje się np. antyunijna i antyimigrancka partia Szwedzkich Demokratów. O tym oczywiście trudno się dowiedzieć, bo nie ma ich w redakcjach, więc nie ma komu informować, że zaczynają prowadzić w sondażach.

Dokładnie to samo zjawisko można było zaobserwować przy okazji Brexitu. Nawet jeśli niektóre badania opinii społecznej wskazywały, że Brytyjczycy mogą zagłosować za opuszczeniem Unii, to lekceważono je, bo nie znajdowały one swego odbicia w mediach zaludnionych wielbicielami brukselskich porządków.

Oprócz możliwości wzmożonego życia w rodzinnym stadle, konserwatyści odnoszą jednak z tej sytuacji jeszcze jedną korzyść. By znaleźć gdzieś dowód, że ze swymi wstecznymi poglądami nie są samotni na tym świecie, muszą szukać, wybierać i analizować. Zmuszani są do wysiłku i pracy. Nie mogą się bowiem karmić fastnewsami z łatwych do znalezienia fastmediów. Strawa w nich serwowana powoduje zaś otłuszczenie umysłu i zatkanie przewodów przesyłających myśli. Dlatego też są w znacznie lepszej kondycji intelektualnej, co z kolei dowiedli badacze z USA. Ale to już temat na zupełnie inną wypowiedź pisemną.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.