updated 2:22 PM CEST, Oct 15, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Przedsiębiorcy jednością silni

Wyróżniony Przedsiębiorcy jednością silni fot. Pexels.com

„Proletariusze wszystkich krajów, łączcie się!” – zachęcali Marks z Engelsem, a za nimi winiety partyjnych gazet epoki słusznie minionej.

Dzisiaj, gdy wolny rynek triumfuje między Odrą a Bugiem, niemal identyczny apel należy skierować do przedsiębiorców. Po to, aby skuteczniej osiągali swoje cele na różnych płaszczyznach i skuteczniej wspierali Markę Polska.

Trzecia Rzeczpospolita nie może się zdecydować, jak traktować przedsiębiorców. Z jednej strony są oni wychwalani jako twórcy olbrzymiego sukcesu, jakim było zbudowanie silnej gospodarki na zgliszczach, które pozostały po socjalistycznym eksperymencie. Z drugiej strony nawet ci politycy, którzy mienią się liberałami, nie uznają za zasadne, by w ślad za tymi pochwałami fiskus zmienił podejście do biznesu. Pamiętamy słynną sprawę Romana Kluski. W jego przypadku się zakończyła, ale w przypadku innych firm, dotkniętych niesławną interpretacją przepisów, nadal trwa. Oto w ubiegłym tygodniu, po długim procesie, sąd wydał wyrok w sprawie spółki JTT Computer. Została ona zniszczona przez fiskus z tych samych powodów, co Optimus. Właściciele otrzymali kilkadziesiąt milionów odszkodowania. Jednak państwo zmieniło zdanie i postanowiło przyznane pieniądze odebrać. Sąd nakazał zwrot 90% otrzymanej kwoty.

Nie wiem, czy wysokość przyznanego odszkodowania była słuszna. Przyjmijmy nawet, że nie, że biznesmenom powinno wystarczyć to, że nie odbywają kar pozbawienia wolności (wszak stracili tylko majątek, a mogli wolność). Teraz, po latach, państwo każe je oddać. Gdzie zasada pewności prawa, zaufania do państwa? Gdzie elementarna przyzwoitość? Cóż, frazesy o popieraniu przedsiębiorczości przychodzą łatwo, a wprowadzenie dobrych regulacji idzie jak po grudzie.

To, że powoli, ale jednak polityka państwa wobec biznesu się zmienia, jest w dużej mierze zasługą organizacji przedsiębiorców.

Krajowa Izba Gospodarcza i Pracodawcy RP tudzież inne zrzeszenia przedsiębiorców zrobiły przez minione lata wiele dobrej roboty. Jedność polskiego biznesu nie może jednak mieć na celu tylko powstrzymywanie etatystycznych koncepcji, lecz powinna być punktem wyjścia do zmieniania świadomości. W kraju i za granicą. W kraju – by walczyć ze stereotypami i promować wiedzę o polskim sukcesie. Za granicą – by skutecznie wkraczać na obiecujące rynki.

Dlatego namawiam by zrzeszać się w izbach gospodarczych. Twórzcie również nowe izby! Szczególnie takie, które pomagają przerzucać pomost między rynkami międzynarodowymi. Są już prężnie działające, jak np. francuska, portugalska czy amerykańska, ale w przypadku wielu krajów przydałaby się intensyfikacja kontaktów. Także europejskich, jak Danii. Duńsko-Polska Izba Handlowa powstała w 1936 roku, po 1989 roku próbowano nieudanie restytuować jej działalność. A przecież duzi gracze z duńskim rodowodem, jak Falck, Jysk, Lego czy Velux, są obecni na polskim rynku

Narzeka się, że gdzie dwóch Polaków, tam trzy frakcje. Akurat biznesowej reprezentacji wróży to dobrze. Im więcej efektywnych, obrotnych, wspierających się stowarzyszeń i instytucji reprezentujących naszą przedsiębiorczość, tym większe szanse na kolejne sukcesy.
Przedsiębiorcy wszystkich regionów, łączcie się!

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.