czwartek, kwiecień 25, 2024
Follow Us
środa, 30 styczeń 2013 10:01

Na co stawiają polskie firmy

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Na co stawiają polskie firmy www.sxc.hu

Wśród najważniejszych wartości, które polskie przedsiębiorstwa wskazują jako kluczowe w swojej strategii są: jakość (obecna w deklaracjach 36 proc. przedsiębiorstw), innowacyjność (31 proc.) i satysfakcja klienta (29 proc).

W światowym zestawieniu dominowały również te same wartości, lecz w innej kolejności – innowacyjność znalazła się na czele listy, zajmując miejsce jakości. Dane opublikowano w raporcie Corporate Values Index 2013 przygotowanym przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez agencję On Board PR. Projekt badawczy i raport objęte są honorowym patronatem ministerstwa gospodarki oraz patronatem PKPP Lewiatan. - Jakość i innowacyjność królują na światowej liście wartości korporacyjnych od 2006 r. Zmiana lidera pokazuje, że obecnie firmy postawiły w komunikacji na budowanie swojej przewagi konkurencyjnej poprzez dostarczanie „nowinek” technologicznych, czy innowacyjnej wizji firmy, jej strategii i celów korporacyjnych – komentuje Dorota Ciszek z On Board. - W 2013 r. wg CVI, polskie firmy wskazują jakość jako najistotniejszą wartość. W 2009 r. najważniejsza była satysfakcja klienta. Awans jakości na pierwszą pozycję, świadczy o zmianie priorytetów wśród polskich przedsiębiorców, którzy postanowili się skupić w większej mierze na daniu konsumentom poczucia niezawodności – dodaje Ciszek.

Wyniki CVI 2013pokazują, że na przestrzeni trzech ostatnich edycji badania mamy do czynienia ze wzrostem znaczenia wartości związanych konkurencyjnością, takich jak np. determinacja, wzrost, wydajność czy ambicja, która po raz pierwszy w 2013 r. znalazła się wśród dziesięciu najpopularniejszych wartości. W 2006 r. zajmowała ona dopiero 36. pozycję.

W ramach CVI 2013 zebrano dane od przeszło 4 300. przedsiębiorstw działających w 13 krajach. W Polsce udział w badaniu wzięło 360 firm.

{jumi [*9]}

a