updated 2:46 PM CEST, Oct 16, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Kryzys omija branżę handlową

  • Napisane przez Gazeta Finansowa / MP
  • Dział: Biznes wywiad

Rozmowa z Andrzejem Krupińskim, prezesem spółki „U Jędrusia", jednym z wiodących w kraju producentów chłodzonych wyrobów garmażeryjnych, dań gotowych w słoikach i na tackach oraz sałatek i surówek.

Jak Pan ocenia perspektywy branży handlowej w tym roku, w warunkach spowolnienia w polskiej gospodarce?

 

Mimo wszystko jestem przekonany, że branża handlowa na pewno sobie poradzi. Nie ma innego wyjścia. Handlować trzeba. Firmy muszą produkować, a ludzie kupować. Jedni radzą sobie lepiej inni trochę gorzej. Duże supermarkety największych sieci handlowych, typu Makro Cash&Carry, Real odczuwają w jakimś stopniu spowolnienie, natomiast sieci sklepów o mniejszych powierzchniach, jak np. Biedronka, które mieszczą się gabarytami pomiędzy supermarketem a sklepem osiedlowym, odnotowują zwiększony ruch klientów. Współpracując z taką właśnie siecią można wiele osiągnąć, zwłaszcza, gdy dynamicznie i sukcesywnie zwiększa ona ilość swoich sklepów. Dzięki współpracy np. z siecią Biedronka nasz towar dociera do wielu regionów w całym kraju, gdzie wcześniej nie był dostarczany. Dotyczy to nawet stosunkowo małych miejscowości, w których powstają nowe sklepy.

 

Co było główną przyczyną znaczącego wzrostu przychodów i zysków pana firmy w stosunku do 2011 r. mimo stopniowo pogarszającej się sytuacji w gospodarce?

 

Po pierwsze zawdzięczamy to powiększającej się stale liczbie sklepów sieci, do których kierowaliśmy nasze produkty. W naszym kraju wciąż przybywa centrów handlowych ze sklepami sieciowymi, w których odnotowaliśmy wzrastający popyt na nasze wyroby. Po drugie znacząco zwiększyliśmy nasz asortyment. Tylko w samej sieci Biedronka aktualnie sprzedajemy 15 rodzajów produktów, a w 2008 r. zaczynaliśmy współpracę od zaledwie jednego. Ponadto przeprowadzone próby sprzedaży dań gotowych produkowanych przez nasz stary zakład zakończyły się sukcesem. Okazało się, że popyt jest tak duży, że nie nadążamy z jego zaspokajaniem. W związku z tym musimy zwiększyć nasze możliwości produkcyjne, aby nasze produkty były dostępne w ciągłej sprzedaży.

 

Jakie macie plany rozwoju na obecny rok? Wiadomo, że w budowie znajduje wasz kolejny zakład produkcyjny...

 

Budowa nowego zakładu w Wieliczce jest na ukończeniu. Planowany termin otwarcia to przełom marca/kwietnia 2013 r. Kolejna inwestycja to rozbudowa zakładu w Morawicy.
W tej sprawie czekamy na otrzymanie pozwolenia na budowę. Spodziewam się, że otrzymamy je między marcem a kwietniem tego roku, ponieważ warunki zabudowy już mamy. Do początku grudnia 2013 roku zamierzamy wybudować kolejną halę i zamontować w niej linię produkcyjną. Termin ten musi zostać dotrzymany, w przeciwnym bowiem razie nie będziemy w stanie zaspokoić stale rosnącego popytu na nasze produkty. Szczególnie, że w okresie przed Świętami Bożego Narodzenia co roku odnotowujemy wzmożone zainteresowanie nie tylko naszymi pierogami i uszkami, ale również innymi daniami gotowymi tradycyjnie podawanymi na wigilijnym stole. W grudniu można liczyć, na co najmniej dwukrotnie większą sprzedaż w porównaniu z każdym innym miesiącem. Okres przedświąteczny to dla handlu spożywczego złote żniwa, a do żniw należy się dobrze przygotować.

 

Czy w związku z dobrymi rezultatami finansowymi nie myślicie np. o wejściu na giełdę?

 

Faktycznie, planujemy na przełomie 2013 i 2014 roku zadebiutować na parkiecie. W ubiegłym roku odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 130 mln zł. W tym roku prognozujemy wzrost sprzedaży do 200 mln zł. Dalsze inwestycje są konieczne. Warto dodać, że to właśnie współpraca z siecią Biedronka skłoniła firmę do aktualnie realizowanych, sporych inwestycji w nowe zakłady produkcyjne, park maszynowy oraz ludzi.

 

Jakie wasze produkty sprzedają się najlepiej w ciągu całego roku?

 

Największym zainteresowaniem cieszą się na pewno pierogi z mięsem i krokiety z mięsem. Nasi klienci również bardzo polubili pierogi ruskie, pierogi z kapustą i grzybami, paruchy (kluski na parze), zapiekanki itd. Wszystkie wyroby produkujemy w oparciu o własne receptury.

 

Jak wiele konserwantów stosujecie?

 

Jak najmniej. Obecnie ograniczamy się właściwie do naprawdę śladowych ilości sorbinianu potasu. Niektóre produkty są już w 100 proc. pozbawione konserwantów jak choćby np. kluski na parze. Generalnie robimy wszystko, aby w połowie obecnego roku w ogóle wyeliminować konserwanty z naszych produktów. To jeden z naszych priorytetów.

 

Z tego wynika, że kryzys omija waszą firmę?

 

Wynika to z oferowanego przez nas asortymentu. Nie proponujemy klientom jakichś szczególnie wyszukanych, drogich lub mało popularnych produktów kuchni innych narodów. Od lat stawiamy na polskie wyroby, a więc na to, co ludzie w naszym kraju jedzą na co dzień. Nasze wyroby są produkowane polską technologią z polskich surowców, dostarczanych przez sprawdzonych krajowych dostawców oraz dostępne na rynku w naprawdę przystępnych cenach . Ponadto od ponad 30 lat obecności na rynku dbamy o najwyższą jakość i doskonały smak naszych produktów. Nasza firma spełnia międzynarodowe standardy dotyczące bezpieczeństwa żywności dostarczanej do sieci handlowych i może się poszczycić posiadaniem certyfikatów IFS i BRC. Zdobyliśmy zaufanie naszych klientów i to także procentuje.

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.