updated 4:42 PM CEST, Jun 21, 2018
A+ A A-

Idąc do przodu zapomina się o tyłach

Wyróżniony Idąc do przodu zapomina się o tyłach Fot. arch.

Wywiad dla portalu „Polska. The Times” z Krzysztofem Przybyłem, prezesem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

2013 r. rozpoczął się od zmasowanej kampanii dyskredytującej polską żywność na europejskich rynkach. Czy nasi producenci umieli odpowiedzieć na te zarzuty?
Niestety, raczej nie. Być może dlatego, że szybko opanowując sąsiednie rynki handlu żywnością ( na Słowacji i w Czechach nasze udziały w rynku wynoszą ponad 30 proc.) zapomnieliśmy o stworzeniu odpowiedniej kampanii, która by utwierdzała społeczeństwa naszych sąsiadów, w przekonaniu że polska żywność jest faktycznie dobrej jakości.

 

Zwłaszcza w stosunku do ceny. W rezultacie zaskoczyła nas ich negatywna kampania.
Idąc szybko do przodu zapomina się czasem o tyłach. Zresztą tego typu negatywne kampanie również się pojawiają w innych krajach - np. w Danii czy Wlk. Brytanii. Wspierają je także tamtejsze sieci handlowe. Tymczasem Polska nie posiada wypracowanej strategii promocji swoich produktów spożywczych.
Pod adresem wielkich sieci handlowych pada wiele zarzutów, ale eksperci zgodnie przyznają, że w ostatnich latach zrobiły one sporo, by przekonać Polaków do rodzimych produktów, zwłaszcza spożywczych. Przykładem może być Biedronka, jej kampanie wspierające polskie produkty i głośna reklama z udziałem Daniela Olbrychskiego. Zgadza się Pan z tą opinią?
Moim zdaniem także wielkie sieci handlowe odegrały pozytywną rolę w promocji polskiej żywności. Na początku ich działalności w naszym kraju obserwowaliśmy je z dużym dystansem. Ale to się przez ten czas zmieniło. Samo dążenie do osiągania zysków wymusiło na nich poszukiwanie produktów zastępczych dla produktów sprowadzanych z zagranicy. A szczególnie dużą rolę dla towarów z branży rolno-spożywczej odgrywają warunki ich transportu i przechowywania. Bardzo szybko okazało się, że nasze produkty są w stanie doskonale zastąpić zagraniczne. Dzisiaj sieci takie jak Biedronka czy Lidl, szczycą się, że ponad 90 proc. ich asortymentu pochodzi z Polski. Nasze produkty są w dodatku relatywnie tanie, ze względu na wciąż słabiej opłacaną siłę roboczą. Sieci handlowe działające w Polsce zaczęły dodatkowo wspierać podnoszenie jakości sprzedawanej żywności pochodzenia polskiego. Wymogi jakie stawiają przed naszymi producentami są naprawdę wysokie.
Jak można wykorzystać doświadczenie i potencjał sieci handlowych do skuteczniejszej promocji polskich produktów - nie tylko w Polsce?
Promować nasze produkty za granicą jest dosyć trudno. Mamy jeszcze wiele lat do nadgonienia by uzyskać poziom znajomości za granicą np. naszych szynek taki jaki posiada szynka parmeńska. Nasza produkcja rolno-spożywcza ma jednak ten handicap w stosunku do zachodnich produktów, że my mając duże zapóźnienia budowaliśmy i budujemy najnowocześniejsze zakłady, stawiamy maszyny najnowszej generacji. Obecnie to sadownicy z Zachodu przyjeżdżają do Polski by uczyć się jak odpowiednio przechowywać jabłka i inne owoce. To samo dotyczy produkcji mięsno-wędliniarskiej i mleczarskiej.
Same wielkie sieci handlowe, jak np. wspomniana Biedronka dużo zrobiły w ostatnich latach także w dziedzinie CSR. Stajemy się także pod tym względem państwem naprawdę na wskroś europejskim.

Całość wywiadu pod linkiem: http://www.polskatimes.pl/artykul/905763,krzysztof-przybyl-idac-do-przodu-zapomina-sie-o-tylach,id,t.html

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych przez Wydawnictwo Wasze Podróże oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

4. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

6. Podanie danych jest dobrowolne

7. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

8. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

9. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

10. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.