updated 2:50 PM CEST, Oct 19, 2018
Na żywo:
A+ A A-

FAPA pomaga rolnikom

Wyróżniony Przemysław Litwiniuk stoi 1 od prawej Fot. arch. Przemysław Litwiniuk stoi 1 od prawej

Rozmowa z Przemysławem Litwiniukiem, dyrektorem Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA, jednym z laureatów nagrody Najlepszego Menadżera Roku 2012, przyznawanej przez miesięcznik Home&Market.

Patronem medialnym nagrody był m.in. RaportCSR.pl.

Uwzględniając specyfikę działalności Fundacji, czy pokusi się Pan jednak o opis działań z zakresu CSR, jakie Państwo podejmujecie?

No właśnie, przedstawię je z tym zastrzeżeniem, że reprezentuję Fundację, która ze swojej natury działa w zakresie odpowiedzialności społecznej. Nie jesteśmy ukierunkowani na osiągnięcie zysku, tylko konkretnych rezultatów w sferze gospodarczej, w obszarze rolnictwa, aktywności społecznej i zawodowej mieszkańców terenów wiejskich. Dlatego też nie mamy problemu z wyznaczaniem linii demarkacyjnej pomiędzy celem biznesowym a kwestią odpowiedzialności społecznej, zaangażowaniem w tego rodzaju przedsięwzięcia.

Czy Fundacja prowadzi też wewnętrzną działalność CSR?

Oczywiście, realizujemy odpowiedzialność społeczną również w obszarze wewnętrznym, troszcząc się o rozwój zawodowy pracowników, o podnoszenie przez nich kwalifikacji, o taki sposób wykonywania obowiązków, aby nie kolidowało to z życiem rodzinnym. Owocuje to licznymi awansami pracowników, także w dyrekcji Komisji Europejskiej, co jest niewątpliwe sukcesem.

Natomiast w drugim obszarze, tym statutowym, naszą społeczną odpowiedzialność realizujemy identyfikując potrzeby środowiska wiejskiego w zakresie tak produkcji rolnej, jak i rozwoju społecznego mieszkańców obszarów wiejskich, oraz dobieraniem odpowiednich narzędzi, które mogą sprawić, że nasze zamiary są potem weryfikowalne. Dlatego też cieszymy się, że nagroda Home&Market odnosi się do 20. lat starań moich współpracowników i poprzedników z Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA.

Mówił Pan o doborze odpowiednich narzędzi do realizacji celów Fundacji. Może Pan podać ich przykłady?

Podejmujemy działania związane z ułatwianiem prowadzenia działalności w rolnictwie w zakresie produkcji i w przetwórstwie rolno-spożywczym. To są codzienne analizy głównych rynków rolnych, to jest formułowanie raportów, udostępnianie ich przetwórcom i producentom, aby mogli podejmować rozsądne decyzje w ramach prowadzonej działalności.

Rozwijamy również działalność edukacyjną. Publikujemy artykuły prasowe podnoszące wiedzę o produkcji rolnej, tak aby była ona bardziej efektywna a zarazem mocniej szanowała kwestię dóbr publicznych, takich jak środowisko naturalne. Zabiegamy o to, żeby wiedza producentów nie była intuicyjna, nie opierała się wyłącznie na wiedzy przekazywanej z ojca na syna. Dzisiaj nauka, technika, szybko się rozwijają, zmieniają się uwarunkowania gospodarcze, stąd istnieje ogromna potrzeba dostarczania pożytecznych informacji.

Wyprodukowaliśmy też cykl audycji radiowych „Poradnik nowoczesnego rolnika”, które były emitowane we wszystkich województwach, w regionalnych rozgłośniach radiowych. Ukierunkowywaliśmy rolników w jaki sposób osiągać najlepsze rezultaty w wykorzystywaniu środków unijnych i krajowych, dedykowanych na rzecz dotowania produkcji rolnej. No i jak zapobiegać sytuacjom, które zmuszałyby do zwrotu tych środków, czyli jak prowadzić produkcję, aby była ona zgodna z wymogami unijnymi i krajowymi.

Rozmawiał: Bogusław Mazur

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.