updated 2:28 PM CET, Dec 14, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Polska w DNA węgierskiego przewoźnika

  • Napisane przez Ewa Ploplis
  • Dział: Biznes wywiad

Z Danielem de Carvalho, rzecznikiem prasowym Wizz Air rozmawia Ewa Ploplis.

Wizz Air posiada w ofercie ponad 200 tras europejskich. Bogata oferta nie wyczerpuje jednak Waszych planów. Prowadzone są wciąż rozmowy z kolejnymi miastami. Czy w najbliższym czasie Wizz Air zamierza uruchomić nowe europejskie połączenia?

- Wizz Air obecnie lata na 340 międzynarodowych trasach z 19 baz i w dalszym ciągu jest zainteresowany rozwojem siatki połączeń z różnych regionów w Polsce, kładąc jednak szczególny nacisk na te miasta, z których już regularnie oferuje loty. W 2015 roku planujemy w znaczący sposób zwiększyć zaangażowanie w bazach w Warszawie, Poznaniu i Katowicach, co oczywiście przełoży się na ilość oferowanych tras z Polski. W nadchodzącym sezonie, siatka połączeń powiększy się o kolejne 13 niezwykłych kierunków, takich jak, np. Lizbona, Turyn, czy Werona, które będą dostępne z lotniska Chopina w Warszawie. Pasażerowie latający z Katowic, Poznania, Gdańska i Lublina również skorzystają z rozwoju linii i już latem przyszłego roku będą mogli polecieć do: Belfastu, Malmo, Molde, Frankfurtu i Sztokholmu.

Czy w najbliższych latach możemy spodziewać się uruchomienia jeszcze nowych połączeń z Polski i w Polsce, oprócz tych, o których wcześniej Pan wspomniał?

- Wizz Air bacznie obserwuje rynek. Jeżeli trasy krajowe okażą się korzystne z biznesowego punktu widzenia, na pewno taki kierunek rozwoju zostanie rozważony.

Jak układa się współpraca Wizz Air z polskimi lotniskami, a szczególnie z lotniskiem Chopina w Warszawie ?

- Nasze relacje z Lotniskiem Chopina w Warszawie są wzorowe, podobnie jak z innymi portami w Polsce, z którym współpracujemy od lat. Wizz Air ma nadzieję, że jest jeszcze przestrzeń na to by obniżać koszty lotniskowe, co oczywiście przełoży się na lepsze warunki dla pasażerów Wizz Air, chętnie wybierających niskokosztowe loty, w dobrych cenach.

W ub. r. przewoźnicy niskokosztowi zanotowali wysoki wzrost ruchu. Z danych ULC wynika, że wyniósł on 19 proc. Kończy się rok. Jakich wyników oczekujecie w br. w Polsce i w Europie?

- Wizz Air od początku swojej działalności na rynku polskim przewiózł ponad 35,5 mln pasażerów do i z siedmiu lotnisk w kraju. W tym roku do końca października, przewoźnik obsłużył prawie 4 miliony pasażerów, co stanowi wzrost 13,4 proc. rok do roku. Jesteśmy ciekawi wyników po 2014, gdyż najbardziej intensywny dla podróży, zimowy sezon właśnie się rozpoczyna.

Wśród przewoźników niskokosztowych w ub.r. największy wzrost ruchu zanotował Wasz największy konkurent na polskim rynku – linie Ryanair. Czy i w jaki sposób planujecie zwiększyć liczbę pasażerów? Jaka jest strategia firmy na najbliższy rok i kolejne lata w walce z konkurencją?

- Wizz Air jest dobry w tym co robi i zamierza kontynuować strategię dostarczania wysokiej jakości usług w atrakcyjnych cenach, przystosowanych do potrzeb rynkowych w danym kraju. Jeżeli szukamy przyjaznej obsługi, załogi pokładowej, mówiącej po polsku i niskokosztowych lotów - Wizz Air to najlepszy wybór.

Biorąc pod uwagę wielkość przewozów, posiadacie 16,3 proc. udział w polskim rynku, za Ryanairem z 26.4 proc. udziałem i LOTem Polish Airlines wraz z Eurolotem 23,6 proc. udziałem w rynku – wynika z danych ULC. Czy te wyniki są satysfakcjonujące dla Was? Czy strategia firmy zakłada dynamiczną walkę o zwiększenie udziału w tak ważnym rynku jakim jest dla Wizz Air Polska?

- Polska to bardzo ważny rynek dla Wizz Air. Można by wręcz powiedzieć, że Polska jest w naszym DNA: to z tego kraju wystartował pierwszy samolot WIZZ, w maj 2004 i był to lot Katowice-Londyn. W ciągu ostatnich kilku miesięcy ogłosiliśmy szeroko zakrojone plany rozwoju, zakładające 25 proc. wzrost w 2015 roku. Stworzyliśmy setki miejsc pracy i wspieramy lokalne, polskie rynki usług turystycznych oraz lotniczych.

Niedawno wprowadziliście możliwość rezerwacji samochodów przy zakupie biletów online. Poza tym, o czym wcześniej mówiliśmy, jakich nowości na polskim rynku mogą spodziewać się pasażerowie, jeśli chodzi o firmę Wizz Air np. obniżki cen biletów, nowe usługi itp...

-Obecnie Wizz Air oferuje szeroką gamę produktów dodatkowych, które stanowią dopełnienie doskonałej oferty podstawowej Wizz Air z siedmiu polskich portów lotniczych. Klienci mogą korzystać z usług dodatkowej przestrzeni na nogi, pierwszeństwa wejścia na pokład, czy opcji elastycznej taryfy biletowej, a także z wielu innych. W ostatni czasie, przewoźnik wprowadził także nowe rodzaje członkostw WIZZ Discount Club, które stanowią wyjątkowe udogodnienie dla lojalnych pasażerów Wizz Air. Przynależność do klubu WDC gwarantuje stałą zniżkę na bilety i bagaż na wszystkich trasach z siatki połączeń. Dzięki temu oferta WIZZ jest wyjątkowo przyjazna rodzinnym budżetom.

Jakie plany ma Wizz Air odnośnie dalszego rozwoju floty i zatrudnienia w Polsce?

- W przyszłym roku Wizz Air umieści trzy dodatkowe samoloty Airbus A320 w Polsce, zwiększając tym ich ilość do osiemnastu. Mamy nadzieję, że przyczyni się to w jeszcze większym stopniu do wspierania polskiego rynku pracy.

Dziękuję za rozmowę.

Warszawa