updated 11:48 AM CEST, Aug 16, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Polska w DNA węgierskiego przewoźnika

  • Napisane przez Ewa Ploplis
  • Dział: Biznes wywiad

Z Danielem de Carvalho, rzecznikiem prasowym Wizz Air rozmawia Ewa Ploplis.

Wizz Air posiada w ofercie ponad 200 tras europejskich. Bogata oferta nie wyczerpuje jednak Waszych planów. Prowadzone są wciąż rozmowy z kolejnymi miastami. Czy w najbliższym czasie Wizz Air zamierza uruchomić nowe europejskie połączenia?

- Wizz Air obecnie lata na 340 międzynarodowych trasach z 19 baz i w dalszym ciągu jest zainteresowany rozwojem siatki połączeń z różnych regionów w Polsce, kładąc jednak szczególny nacisk na te miasta, z których już regularnie oferuje loty. W 2015 roku planujemy w znaczący sposób zwiększyć zaangażowanie w bazach w Warszawie, Poznaniu i Katowicach, co oczywiście przełoży się na ilość oferowanych tras z Polski. W nadchodzącym sezonie, siatka połączeń powiększy się o kolejne 13 niezwykłych kierunków, takich jak, np. Lizbona, Turyn, czy Werona, które będą dostępne z lotniska Chopina w Warszawie. Pasażerowie latający z Katowic, Poznania, Gdańska i Lublina również skorzystają z rozwoju linii i już latem przyszłego roku będą mogli polecieć do: Belfastu, Malmo, Molde, Frankfurtu i Sztokholmu.

Czy w najbliższych latach możemy spodziewać się uruchomienia jeszcze nowych połączeń z Polski i w Polsce, oprócz tych, o których wcześniej Pan wspomniał?

- Wizz Air bacznie obserwuje rynek. Jeżeli trasy krajowe okażą się korzystne z biznesowego punktu widzenia, na pewno taki kierunek rozwoju zostanie rozważony.

Jak układa się współpraca Wizz Air z polskimi lotniskami, a szczególnie z lotniskiem Chopina w Warszawie ?

- Nasze relacje z Lotniskiem Chopina w Warszawie są wzorowe, podobnie jak z innymi portami w Polsce, z którym współpracujemy od lat. Wizz Air ma nadzieję, że jest jeszcze przestrzeń na to by obniżać koszty lotniskowe, co oczywiście przełoży się na lepsze warunki dla pasażerów Wizz Air, chętnie wybierających niskokosztowe loty, w dobrych cenach.

W ub. r. przewoźnicy niskokosztowi zanotowali wysoki wzrost ruchu. Z danych ULC wynika, że wyniósł on 19 proc. Kończy się rok. Jakich wyników oczekujecie w br. w Polsce i w Europie?

- Wizz Air od początku swojej działalności na rynku polskim przewiózł ponad 35,5 mln pasażerów do i z siedmiu lotnisk w kraju. W tym roku do końca października, przewoźnik obsłużył prawie 4 miliony pasażerów, co stanowi wzrost 13,4 proc. rok do roku. Jesteśmy ciekawi wyników po 2014, gdyż najbardziej intensywny dla podróży, zimowy sezon właśnie się rozpoczyna.

Wśród przewoźników niskokosztowych w ub.r. największy wzrost ruchu zanotował Wasz największy konkurent na polskim rynku – linie Ryanair. Czy i w jaki sposób planujecie zwiększyć liczbę pasażerów? Jaka jest strategia firmy na najbliższy rok i kolejne lata w walce z konkurencją?

- Wizz Air jest dobry w tym co robi i zamierza kontynuować strategię dostarczania wysokiej jakości usług w atrakcyjnych cenach, przystosowanych do potrzeb rynkowych w danym kraju. Jeżeli szukamy przyjaznej obsługi, załogi pokładowej, mówiącej po polsku i niskokosztowych lotów - Wizz Air to najlepszy wybór.

Biorąc pod uwagę wielkość przewozów, posiadacie 16,3 proc. udział w polskim rynku, za Ryanairem z 26.4 proc. udziałem i LOTem Polish Airlines wraz z Eurolotem 23,6 proc. udziałem w rynku – wynika z danych ULC. Czy te wyniki są satysfakcjonujące dla Was? Czy strategia firmy zakłada dynamiczną walkę o zwiększenie udziału w tak ważnym rynku jakim jest dla Wizz Air Polska?

- Polska to bardzo ważny rynek dla Wizz Air. Można by wręcz powiedzieć, że Polska jest w naszym DNA: to z tego kraju wystartował pierwszy samolot WIZZ, w maj 2004 i był to lot Katowice-Londyn. W ciągu ostatnich kilku miesięcy ogłosiliśmy szeroko zakrojone plany rozwoju, zakładające 25 proc. wzrost w 2015 roku. Stworzyliśmy setki miejsc pracy i wspieramy lokalne, polskie rynki usług turystycznych oraz lotniczych.

Niedawno wprowadziliście możliwość rezerwacji samochodów przy zakupie biletów online. Poza tym, o czym wcześniej mówiliśmy, jakich nowości na polskim rynku mogą spodziewać się pasażerowie, jeśli chodzi o firmę Wizz Air np. obniżki cen biletów, nowe usługi itp...

-Obecnie Wizz Air oferuje szeroką gamę produktów dodatkowych, które stanowią dopełnienie doskonałej oferty podstawowej Wizz Air z siedmiu polskich portów lotniczych. Klienci mogą korzystać z usług dodatkowej przestrzeni na nogi, pierwszeństwa wejścia na pokład, czy opcji elastycznej taryfy biletowej, a także z wielu innych. W ostatni czasie, przewoźnik wprowadził także nowe rodzaje członkostw WIZZ Discount Club, które stanowią wyjątkowe udogodnienie dla lojalnych pasażerów Wizz Air. Przynależność do klubu WDC gwarantuje stałą zniżkę na bilety i bagaż na wszystkich trasach z siatki połączeń. Dzięki temu oferta WIZZ jest wyjątkowo przyjazna rodzinnym budżetom.

Jakie plany ma Wizz Air odnośnie dalszego rozwoju floty i zatrudnienia w Polsce?

- W przyszłym roku Wizz Air umieści trzy dodatkowe samoloty Airbus A320 w Polsce, zwiększając tym ich ilość do osiemnastu. Mamy nadzieję, że przyczyni się to w jeszcze większym stopniu do wspierania polskiego rynku pracy.

Dziękuję za rozmowę.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.