updated 10:36 AM CEST, Sep 19, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Prosty i tani druk

Rozmawiamy z Markiem Laskowskim, dyrektor IT w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka, na temat minimalizacji kosztów druku i związanych z tym oszczędności.

Z jakich powodów zdecydowaliście się państwo na powierzenie firmie zewnętrznej zadań związanych z outsourcingiem druku?

Zapewnienie różnych ekip serwisowych oraz materiałów eksploatacyjnych do wykorzystywanego w kancelarii sprzętu drukującego stawało się coraz bardziej kosztowne i czasochłonne. Po naradach podjęliśmy decyzję o zmianach w obszarze systemu druku. Porównywaliśmy koszty oraz korzyści poszczególnych wariantów. Chcieliśmy mieć pewność, że dzierżawa drukarek jest najlepszą opcją. Zależało nam nie tylko na optymalizacji kosztów, ale również na sprawnej wymianie sprzętu i komforcie pracy na nowych urządzeniach. Po serii rozmów i analiz zrezygnowaliśmy z zakupu drukarek i zdecydowaliśmy się na znalezienie partnera zewnętrznego. Nasz wybór padł na Arcusa, z którym rozpoczęliśmy współpracę blisko dziesięć lat temu.

Jak układała się państwa współpraca i proces wymiany urządzeń?

Jeszcze przed podpisaniem umowy przeprowadziliśmy szereg testów urządzeń drukujących. Przez półtora miesiąca pozostawaliśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami Arcusa. Rady i sugestie z ich strony okazały się pomocne w podejmowaniu decyzji. Mogliśmy dzięki nim lepiej zdefiniować potrzeby i optymalnie dobrać urządzenia. Następnie w warszawskiej siedzibie oraz w biurach we Wrocławiu i w Poznaniu stopniowo zastąpiliśmy drukarki nabiurkowe, wydajnymi urządzeniami wielofunkcyjnymi Kyocery. Cały proces zmian przebiegł sprawnie i bez zakłóceń dla codziennej pracy.

Czy wprowadzone rozwiązania przyniosły państwu oszczędności?

Efektem procesu zmiany sprzętu drukującego był zauważalny spadek kosztów druk. To niezaprzeczalna korzyść. Jesteśmy również zadowoleni z urządzeń wielofunkcyjnych Kyocery pod względem kosztów utrzymania i funkcjonalności. W ramach dzierżawy za serwis odpowiada Arcus, z czego wywiązuje się zgodnie z oczekiwaniami.

Czy kontynuujecie państwo współpracę i planujecie kolejne podobne rozwiązania?

W ostatnim czasie uznaliśmy, że warto wzmocnić bezpieczeństwo wydruku. Wykorzystując dobre doświadczenia z wieloletniej współpracy z Arcusem uznaliśmy, że warto zainwestować w oprogramowanie wspierające. Wdrożyliśmy aplikację MyQ pozwalającą na kompleksowe zarządzanie procesami przetwarzania dokumentów.

Jakie korzyści osiągacie państwo z tego rozwiązania?

Przede wszystkim aplikacja MyQ pomogła nam usprawnić proces zarządzania drukiem. Pracownicy z łatwością i chętnie korzystają z różnych funkcjonalności takich jak wydruk poufny czy wydruk podążający. Skanowanie, kopiowanie czy drukowanie stało się jeszcze szybsze i bezpieczniejsze za sprawą spersonalizowanych skrótów, umieszczonych na prostym, intuicyjnym, graficznym interfejsie. Zaletą MyQ jest również możliwość kontroli kosztów wydruków z wyszczególnieniem użytkowników, działów czy projektów. Wciąż też zbieramy od użytkowników informacje i pomysły usprawnień, które zakładamy, że przełożą się na uruchomienie kolejnych funkcji naszego nowego rozwiązania.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.