updated 3:02 PM CET, Nov 16, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Promocja Polski jest ważna

  • Napisane przez Kamil Ciepieńko / Gazeta Finansowa
  • Dział: Biznes wywiad
Krzysztof Przybył - prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" fot.: materiały prasowe Krzysztof Przybył - prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska"
Z Krzysztofem Przybyłem, prezesem zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", na temat konferencji „Promocja Polski – strategia współpracy, współpraca strategii", która odbyła się 28 kwietnia br. w Warszawie, rozmawiał Kamil Ciepieńko.

{jumi [*4]}Jaki był cel zorganizowanej przez Państwa konferencji „Promocja Polski – strategia współpracy, współpraca strategii"?

Konferencja jest wydarzeniem cyklicznym. Już od pięciu lat organizujemy wiosenne spotkania poświęcone tematowi promocji Polski, stanu i możliwości w promowaniu marki narodowej, możliwości współpracy pomiędzy organizacjami, zarówno administracji państwowej, jak i organizacjami samorządowymi.

Tegoroczne spotkanie miało dwie części. W pierwszej omawiane były działania promocyjne podjęte w tym i ubiegłym roku, zaś w kolejnej części, rozmawialiśmy o możliwościach współpracy instytucji państwowych i ich ofercie w dziedzinie budowy wizerunku i promocji Polski.

Czy wydarzenia o charakterze promocyjnym, które miały miejsce w ubiegłym roku, m.in. EXPO w Szanghaju, Rok Chopinowski czy targi turystyczne ITB w Berlinie przysłużyły się promocji Polski?

Wszystkie wydarzenia przyniosły pozytywny oddźwięk, m.in. dlatego, że Państwo przeznaczyło na ten cel niemałe środki, a to przełożyło się z kolei na jakość tych wydarzeń. Polski pawilon podczas EXPO znalazł się w pierwszej piątce najlepszych. Nasze działania przyniosły też wiele korzyści dla branży gospodarczej i turystycznej szczególnie, jeśli chodzi o część kulturalną i promocję Polski przez Rok Chopinowski. W Chinach muzykę Chopina gra codziennie ok. 20 mln ludzi, co przy 1,5 mld mieszkańców nie jest może dużą liczbą, ale dla nas - ogromną.

Podobny sukces osiągnęliśmy też dzięki organizacji targów berlińskich, podczas których Polska była tzw. krajem przewodnim, co wiąże się z naszą prezydencją w Unii Europejskiej. Zostaliśmy wyróżnieni medalami za spektakl otwarcia targów i za same stoiska. Jest to nasz ogromny postęp w porównaniu z poprzednimi latami.

Jak ocenia Pan ofertę instytucji państwowych w zakresie udzielania pomocy polskim przedsiębiorcom działającym w branży turystycznej?

Każda z instytucji, która prezentował się podczas konferencji, zarówno Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Agencja Rynku Rolnego czy Polska Organizacja Turystyczna mają już ustalone strategie działania, pytanie tylko, jak uda się je zrealizować i czy dane środki zostaną przeznaczone akurat na te najlepsze pomysły. Z kolei np. Ministerstwo Gospodarki już drugi rok przygotowuje swój projekt promocyjny, ale mam nadzieję, że w końcu się uda i te 15 dziedzin projektu, które mają wspierać promocyjnie przedsiębiorców, dadzą im odpowiednie środki, a przede wszystkim, że te środki trafią do grup, które faktycznie na tym skorzystają. To będzie konkretna pomoc.

Konferencji towarzyszyła wystawa firm nominowanych do konkursu „Teraz Polska" na najlepsze produkty, usługi i samorządy. Wiemy też, że pojawili się tam również przedstawiciele przewoźników kolejowych m.in. spółka Koleje Mazowieckie.

Od pewnego czasu łączymy naszą konferencję promocji z finałem konkursu i wystawą. Po jej zakończeniu uczestnicy mają okazję poznać nominowanych do tej nagrody. Tego samego wieczoru zebrała się też kapituła konkursu, która wybrała laureatów. Na wystawie prezentowały się m.in. Koleje Mazowieckie, które są ostatnio dosyć popularne, ale o szczegółach dowiemy się dopiero 6 czerwca podczas finałowej gali.

{jumi [*9]}

Warszawa